پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 41502
  • 09 نوامبر 2023 - 8:12
  • 118 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سیگنال متناقض درهم و دلار به بازار

سیگنال متناقض درهم و دلار به بازار
سیگنال متناقض درهم و دلار به بازار

قیمت دلار پایین رفت قیمت درهم بالا/ معامله گران می‌گویند بازار طلا حمایت نشود سکه یک کانال عقب می‌رود/ سیگنال‌های خرید دلار در بازار هر کی به هر کی شد/ شرایط جدید دلار سهمیه ای چگونه است؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه حمایتشان را حفظ کردند اما در شرایط فعلی اکثرا سیگنال فروش می‌دهند و کمتر کسی به خرید فکر می‌کند.

همان‌طور که قبلا گفتیم بازار ارز هرات هر روز  سقف پایین‌تری را به ثبت می‌رساند و امروز سقف دلار در هرات ۵۱ هزار تومان شد. قیمت دلار هرات در ۵۱ هزار تومان شروع به کار کرد و در ابتدا درگیر این بود که از این مرز عقب نشینی کند اما در ادامه با کاهش در مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. در پشت خط در ابتدا حتی مرز حمایت از دست رفت اما نتوانست تثبیت بدهد و دوباره به بالای آن برگشت. قیمت درهم در کف کانال ۱۴ هزار تومان بازگشایی کرد و با افزایش ۴۰ تومانی در ۱۴ هزار و ۴۰ تومان به کار خودش پایان داد. قیمت سکه هم مثل درهم افزایشی بود و با رشد ۱۰۰ هزار تومانی در ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه رفاه بالاتر از تمامی بازارها بود و در ۲۹ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله می‌شد. در مجموع در بازار چهارشنبه حمایت‌ها حفظ شدند و هر بازار راه خودش را رفت. 

از لحاظ خبری باتوجه به اخبار موجود، معامله‌گران تصور می‌کنند درحال نزدیک شدن به آتش‌بس هستیم. آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده بایدن از نتانیاهو خواسته برای پیشبرد آزادی اسرا جنگ را سه روز متوقف کند. المیادین هم مدعی شده احتمالا طی چند روز آینده آتش بس برقرار می‌شود. معامله‌گران معتقدند با به انجام رسیدن آتش‌بس احتمالا شاهد هیجان و کاهش بیشتر در بازارها باشیم.

یک خبر هم از کاهش صادرات نفت در بازار چهارشنبه مورد توجه معامله‌گران بود. موسسه کپلر گفته صادرات نفت ایران در اکتبر ۴۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و  به ۱ میلیون بشکه در روز رسیده ، چرا که به نظر می‌رسد مشتریان حداقل در کوتاه مدت ریسک گریزتر شده‌اند.

یک خبر هم درمورد شرط جدید دریافت ارز با کارت ملی بود. برخی رسانه‌ها مدعی شدند که بانک مرکزی اعلام کرده پرداخت ارز سهمیه‌ای با کارت ملی مشروط و منوط به افتتاح حساب ارزی در شعبه و درخواست‌کنندگان باید این حساب را داشته باشند. معامله‌گران می‌گفتند این شرط جدیدی نیست و از ابتدای ۱۴۰۲ درحال اجراست، اگر هم صرافی‌ای بدون حساب ارزی می‌داده خلاف قانون بوده. آن‌ها تصور می‌کنند این خبر برای کلیک گرفتن سایت‌ها بوده.

با رسیدن قیمت‌ها به مرزهای حمایت، شانتاژ در بازار زیاد شده بود. یکسری ها می‌گفتند بفروش زیر حمایت رفته، یکسری‌ها می‌گفتند بخر حمایت شده، یکسری‌ها هم از روز سه‌شنبه می‌گویند سکه به کانال ۲۸ میلیون رفته که این اتفاق نیفتاده. خلاصه هرکسی باتوجه به پوزیشن خود سیگنال می‌داد. باتجربه‌های بازار توصیه می‌کردند در جو موجود، نه کاملا نقد باشید و نه کاملا روی مال، که جا می‌مانید.

تحلیلگران تکنیکال می‌گویند اگر محدوده حمایتی ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ دلاری از دست برود باتوجه به شل بودن بازار دلار، می‌توانیم شاهد عقب‌نشینی سکه از کانال ۲۹ میلیون باشیم. اگر این کانال سکه از دست برود اولین حمایتش ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و حمایت مهم‌ترش حول ۲۸ میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان. اکثر معامله‌گران در روز چهارشنبه معتقد بودند که بازار به کاهش خودش ادامه می‌دهد و سیگنال فروش می‌دادند. اما یکسری‌ها که ریسک‌پذیرتریند معتقدند جایی که همه می‌فروشند تو بخر. به عقیده این‌ها قیمت‌ها در محدوده‌های پایینی واگرایی مثبت دارد و روند می‌تواند برگردد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.