سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 44252
  • 22 نوامبر 2023 - 14:13
  • 104 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شکاف درهم و دلار به نفع کیست؟

شکاف درهم و دلار به نفع کیست؟
شکاف درهم و دلار به نفع کیست؟

اکوایران، گروهی از معامله‌گران معتقدند تثبیت درهم امروز در بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان می‌تواند به نفع افزایش قیمت دلار باشد. اما در غیر این صورت قیمت دلار در دامنه روز گذشته نوسان خواهد داد.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه دو نیمه متفاوت داشت، نیمه اول افزایشی و به مرز مقاومت رسید و در نیمه دوم با کاهش به حمایت رفت. قیمت دلار در بازار ارز هرات ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول برای شکستن مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کرد اما نتوانست از این سد عبور کند. در نیمه دوم معاملات سه شنبه قیمت دلار با کاهش به کف ۵۰ هزار تومان رسید و حتی به کانال ۴۹ هزار تومان نیز سرک کشید.

در پشت خط‌شب سه‌شنبه قیمت دلار هرات در ۵۰ هزار و ۶۰ تومان بسته شد. گروهی از معامله‌گران معتقد بودند کاهش قیمت دلار در معاملات عصر به خاطر افزایش انس بوده است. این دسته می‌گویند نوسان‌گیران از بازار دلار خارج شده و در انس خریدار شدند و قیمت دلار و انس الاکلنگی عمل کرد. قیمت انس طلای جهانی در روز سه‌شنبه به بالای ۲۰۰۰ دلار رسید.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز به کار کرد که این قیمتِ بازگشایی، ۱۲۰ تومان نسبت به قیمت بسته شده روز گذشته گپ مثبت داشت. قیمت درهم با کاهش در ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومان به کار خود پایان داد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد می‌شود. شکاف درهم و دلارهرات به ۹۰۰ تومان رسید که عدد قابل توجهی است.

گروهی از معامله‌گران بر این اساس معتقدند در صورت تثبیت درهم در بالای مرز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، این ارز می‌تواند به نفع افزایش قیمت دلار باشد. اما در غیر این صورت قیمت دلار در دامنه روز گذشته نوسان خواهد داد. این دسته معتقدند با شروع ماه آذر قیمت دلار به خاطر تقاضای ژانویه می‌تواند موج صعود تشکیل دهد.

قیمت تتر نیز در معاملات روز سه‌شنبه بین ۵۰ هزار و ۵۰۰ تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان در معامله بود. در معاملات شبانگاهش حتی تتر به بالای کانال ۵۱ هزار تومان سرک کشید اما دوامی نداشت.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار امروز به بالای مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان برود مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. در صورت ناکام بودن قیمت دلار در شکستن مرز مقاومت، نرخ می‌تواند بین ۵۰ هزار تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
30 آوریل 2024

مصوبه ارز ترجیحی و تاثیر آن بر قیمت دلار

بازار ارز و سکه از کف تزریقی برگشت خورد. با این برگشت قیمت دلار و سکه یک کانال بالا آمدند. نکته بازار درمورد ارز ترجیحی یا همان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. در بازار شنیده می‌شد که درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تصمیمات جدیدی گرفته شده است. مصوبه دولت برای ۲۸ هزار […]

30 آوریل 2024

حرکت طلا در انتظار شلیک پاول

در ویژه برنامه اکوایران درباره بازار طلا، علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به این سوالات پاسخ می‌دهد. رضاپور همچنین از علت رشد و ریزش سنگین اخیر این دارایی صحبت کرده و آینده قیمتی طلا را با توجه جلسه پیش‌روی فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کند.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود […]

سرمایه‌گذاری چشمگیر تتر در یک شرکت فناوری 30 آوریل 2024

سرمایه‌گذاری چشمگیر تتر در یک شرکت فناوری

اکوایران: بخش جدیدی از شرکت تتر، یک سرمایه‌گذاری استراتژیک به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار در یک شرکت فناوری انجام داده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.