جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 45411
  • 27 نوامبر 2023 - 14:12
  • 96 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سناریوی کمتر محتمل در بازار ارز

سناریوی کمتر محتمل در بازار ارز
سناریوی کمتر محتمل در بازار ارز

اکوایران: به عقیده معامله‌گران قیمت دلار در نزدیکی کف خط روند صعودی در حال معامله است و از دست رفتن این کف در بازار را سناریوی کمتر محتمل در بازار می‌دانند.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه اول بین دو سطح ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داد. بازار ارز هرات در نیمه دوم با کاهش به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات در پشت‌خط حتی کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد اما زیر این کانال دوامی نداشت و در ۵۰ هزار و ۵۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش ۵۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، نرخ دلاری آن در ۵۰ هزار و ۸۲۰ تومان برآورد می‌شود. این برآورد نشان می‌دهد همچنان شکاف بین قیمت درهم امارات و قیمت دلار هرات بیش از ۸۰۰ تومان است که عدد قابل توجهی است. قیمت تتر در روز یکشنبه بین دو سطح ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داد و نتوانست از این محدوده خارج شود.

با اینکه اکثر معامله‌گران تصور می‌کردند هر چه به روزهای انتهایی پاییز نزدیک شویم قیمت دلار به واسطه تقاضای سال نوی میلادی افزایشی می‌شود اما با گذشت ۵ روز از آذر هنوز شاهد افزایش قیمت نیستیم. قیمت دلار بین ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان گیر کرده به گونه‌ای که چسب این محدوده شده است. معامله‌گران تصور می‌کنند بازارساز، معامله‌گران را بین کف و مقاومت بازی می‌دهد تا آن‌ها را از بازار خارج کند.

تحلیل‌گران فنی بازار بر این باورند که قیمت دلار همچنان بالای کف خط روند صعودی معامله می‌شود. از نظر آن‌ها قیمت دلار برای کاهش بیشتر باید این کف را از دست بدهد که در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار می‌تواند ۱۰۰۰ تومان دیگر کاهش داشته باشد. معامله‌گران تصور می‌کنند این از دست رفتن کف خط روند سناریوی کمتر محتمل در بازار است.

در مقابل قیمت دلار برای رشد بیشتر در ابتدا باید از مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند. به عقیده معامله‌گران اگر قیمت دلار از مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند می‌تواند با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. البته برای افزایش قیمت دلار باید درهم در ابتدا بالای ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد و در صورت بالا رفتن قیمت درهم از ۱۴ هزار تومان می‌توانیم شاهد افزایش دلار به کانال ۵۱ هزار تومان باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.