جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 48851
  • 12 دسامبر 2023 - 2:11
  • 79 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شدیدترین ریزش قیمت بیت‌کوین در ۴ ماه اخیر

شدیدترین ریزش قیمت بیت‌کوین در ۴ ماه اخیر
شدیدترین ریزش قیمت بیت‌کوین در ۴ ماه اخیر

اکوایران: بیت‌کوین در ۲۰ آذر با شدیدترین کاهش روزانه ارزش خود مواجه و بیش از ۳ هزار دلار از قیمتش کاسته شد.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین طی روز دوشنبه (۲۰ آذر) شاهد شدیدترین سقوط خود طی چهار ماه اخیر بود. بزرگترین رمزارز جهان طی این روز با افت قیمت ۷/۵ درصدی مواجه شد که بیشترین کاهش روزانه قیمت این ارز دیجیتال از ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) محسوب می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، با این حال بیت‌کوین توانست کمی از این افت قیمت را جبران کند و میزان کاهش ارزش خود را به ۴/۶ درصد برساند. با کمتر شدن افت قیمت، بیت‌کوین در ساعت ۹:۵۷ صبح دوشنبه به وقت نیویورک ۴۱ هزار و ۸۷۸ دلار معامله شد.

به غیر از بیت‌کوین، اغلب ارزهای دیجیتال اصلی در بازار با کاهش ارزش همراه شدند و ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر در بازار کریپتو بیشترین کاهش قیمت خود از ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) را تجربه کردند.

بیت کوین

آمارها نشان می‌دهد حدود ۴۰۵ میلیون دلار موقعیت‌های معاملاتی کریپتو که بر روی قیمت‌های بالاتر شرط‌بندی شده بودند، در ۲۰ آذر منحل شدند که بالاترین آمار از اواسط سپتامبر محسوب می‌شود.

بیت‌‎کوین در سال جاری میلادی به دلیل گمانه‌زنی‌ها درباره تأیید صندوق‌های قابل معامله این رمزارز که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری مستقیم در آن با افزایش قابل توجهی همراه شود، به شکل چشمگیری با افزایش ارزش روبه‌رو شده است. همچنین قوت گرفتن احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴، دلیل دیگر افزایش قیمت این ارز دیجیتال بوده است. بیت‌کوین در سال جاری میلادی بیش از ۱۵۰ درصد به قیمت خود افزوده است.

پیام بانک مرکزی آمریکا در جلسه آتی خود که طی چند روز آینده برگزار می‌شود و چگونگی سیاست این بانک درباره نرخ بهره، می‌تواند قیمت بیت‌کوین را با تغییر قابل توجهی همراه کند. اگر لحن فدرال رزرو به گونه‌ای باشد که نشان دهد نرخ بهره در اوایل سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت، بیت‌کوین می‌تواند بار دیگر شانس خود را برای عبور از مرز ۴۵ هزار دلار که چندی پیش موفق به گذر از آن شده بود، امتحان کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۲۰ آذر) از ۴۰ هزار و ۵۰۴ دلار تا ۴۳ هزار و ۸۰۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۶/۲۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۱۶۴ دلار تا ۲ هزار و ۳۵۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۶/۶۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، ۲ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.