جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52948
  • 31 دسامبر 2023 - 13:20
  • 43 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه به مرز حساس رسید

سکه به مرز حساس رسید
سکه به مرز حساس رسید

اکوایران: فعالان اقتصادی می‌گویند در حال حاضر هم قیمت دلار و هم قیمت سکه در مرز حساسی قرار گرفته‌اند. به عقیده آنان در صورتی که نرخ دلار در روز جاری بتواند بالای مرز جان سخت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان ماندگار شود این احتمال وجود دارد که قیمت سکه امامی هم به سمت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز بردارد.

به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران در اولین روز هفته شاهد افزایش قیمت دلار بود همین امر موجب شد قیمت سکه امامی هم جهش قابل توجهی را ثبت کند. این فلز گران‌بهای داخلی دیروز  تا ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالا رفت که نسبت به‌روز پنجشنبه گذشته ۲۵۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرده است.

در معاملات پشت‌خطی سکه توانست مرز یاد شده را حفظ کند و در مقایسه با عصر شنبه رنج بود. برخی از معامله‌گران معتقدند از زمانی که بازار طلا متشنج شده این احتمال وجود دارد که بخشی از خریداران طلا به بازار سکه کوچ کرده باشند. 

فعالان اقتصادی می‌گویند در حال حاضر هم قیمت دلار و هم قیمت سکه در مرز حساسی قرار گرفته‌اند. به عقیده آن در صورتی که نرخ دلار در روز جاری بتواند بالای مرز جان سخت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان ماندگار شود این احتمال وجود دارد که قیمت سکه امامی هم به سمت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز بردارد. تکنکالیست‌ها می‌گفتند اگر سکه به این مرز برسد در گام  بعد احتمال شکست مرز ۳۰ میلیون تومان وجود دارد . البته این اتفاق مستلزم اخبار قوی و حمایت تمام قد طلا و دلار از بازار سکه خواهد بود.

از نظر تکنیکالی سکه پایین سقف کانال نزولی خود قرار دارد. تا‌کنون موفق شده است مقاومت محدوده نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی را بشکند و در بالای آن بایستد. در حال حاضر تمام نگاه‌ها به اونس جهانی طلا است در صورتی که نزول شاخص دلار و تقویت اونس جهانی ادامه داشته باشد همچنان می‌توان به بالا رفتن بازار طلا امیدوار بود.

سکه به مرز حساس رسید

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.