دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53347
  • 02 ژانویه 2024 - 2:12
  • 39 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ژانویه ۲۰۲۴، یک ماه سرنوشت‌ساز برای بیت‌کوین؛ ETF چراغ سبز می‌گیرد؟

ژانویه ۲۰۲۴، یک ماه سرنوشت‌ساز برای بیت‌کوین؛ ETF چراغ سبز می‌گیرد؟
ژانویه ۲۰۲۴، یک ماه سرنوشت‌ساز برای بیت‌کوین؛ ETF چراغ سبز می‌گیرد؟

اکوایران: ژانویه ۲۰۲۴ از این جهت که قرار است در آن نسبت به تأیید یا رد صندوق قابل معامله بیت‌کوین تصمیم‌گیری شود، یک ماه بسیار بااهمیت برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال و بازار کریپتو محسوب می‌‌شود.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین سال ۲۰۲۴ را در حالی آغاز کرده که قیمت آن نسبت به یک سال گذشته با افزایش ۱۶۰ درصدی همراه شده و بزرگ‌ترین خبر بازار کریپتو قرار است طی روزهای آینده اعلام شود.

به نوشته کوین تلگراف، نیمه نخست ژانویه ۲۰۲۴ بدون شک مانند هیچ ژانویه دیگری در تاریخ بازار کریپتو نیست. نکته‌ای که روزهای آتی را منحصربه‌فرد می‌کند به تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برمی‌گردد که قرار است سرنوشت صندوق‌ قابل معامله بیت‌کوین یا همان ETF بیت‌کوین را مشخص کند.

نظرات مختلفی پیرامون چگونگی واکنش بازار کریپتو نسبت به تأیید یا رد این صندوق‌ وجود دارد. برخی معتقدند چراغ سبز به ETF بیت‌کوین می‌تواند مسیر را برای ورود سرمایه‌های سازمانی عظیم به بازار کریپتو هموار کند و این ارز دیجیتال دیگر هرگز مانند گذشته نخواهد بود. عده‌ای دیگر نیز معتقدند صدور مجوز برای ETF بیت‌کوین می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به شکل منفی تحت تأثیر قرار دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار است تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) نسبت به تأیید یا رد صندوق‌ قابل معامله بیت‌کوین تصمیم‌گیری کند.

شرکت‌های زیادی از جمله بلک‌راک، نرم‌افزارهای ETF بیت‌کوین را طراحی کرده‌اند و حتی در ماه‌های اخیر تغییراتی در آن به وجود آورده‌اند تا استانداردهای رگولاتورهای آمریکا لحاظ شود. این اصلاحات در ساختار نرم‌افزارهای صندوق‌ قابل معامله بیت‌کوین باعث افزایش شانس تأیید آن‌ها از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۱۱ دی) از ۴۲ هزار و ۱۹۶ دلار تا ۴۳ هزار و ۱۹۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، حدود ۴۳ هزار و ۱۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۵۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۵/۶۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۶۶ دلار تا ۲ هزار و ۳۳۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، حدود ۲ هزار و ۳۳۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۲۵ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۶/۷۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۲ درصد رشد داشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.