چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 54166
  • 06 ژانویه 2024 - 2:11
  • 33 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ادامه نوسان بازار کریپتو با نگرانی‌ از تأیید یا رد ETF بیت‌کوین

ادامه نوسان بازار کریپتو با نگرانی‌ از تأیید یا رد ETF بیت‌کوین
ادامه نوسان بازار کریپتو با نگرانی‌ از تأیید یا رد ETF بیت‌کوین

اکوایران: با نزدیک شدن به تاریخی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار است درباره صدور مجوزِ صندوق قابل معامله بیت‌کوین تصمیم‌گیری کند، نوسان بازار کریپتو همچنان ادامه دارد.

به گزارش اکوایران، همزمان با انتظار معامله‌گران برای تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نسبت به تأیید یا رد صندوق قابل معامله (ETF) که مستقیما به بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان مرتبط است، بیت‌کوین در روز جمعه (۱۵ دی) با کاهش قیمت همراه شد.

به نوشته بلومبرگ، این ارز دیجیتال طی امروز با کاهش ۴/۳ درصدی مواجه شد و تا ۴۲ هزار و ۵۶۳ دلار کاهش یافت. این در حالیست که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان اخیرا توانسته بود به رکورد ۴۵ هزار و ۹۱۱ دلار نیز دست پیدا کند، اما سپس در روز چهارشنبه (۱۳ دی) با کاهش شدید ۹ درصدی روبه‌رو شد. علت این کاهش قابل توجه، واکنش مضطربانه سرمایه‌گذاران نسبت به تصمیم قریب‌الوقوع کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به ETF بوده است.

در این میان، دیگر ارزهای دیجیتال هم با کاهش قابل توجهی همراه شدند و اتریوم، سولانا و ایکس‌آرپی هر کدام بین ۲ تا ۷ درصد افت قیمت داشتند.

untitled

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) سرنوشت صندوق قابل معامله بیت‌کوین را مشخص خواهد کرد. تاکنون شرکت‌های زیای از جمله «بلک‌راک» و «فیدلیتی» نرم‌افزارهای ETF بیت‌کوین را ارائه داده‌اند و منتظر صدور مجوز خود هستند. بررسی‌های انجام‌شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد تصمیم نهایی کمیسیون یادشده می‌تواند تا ۸ ژانویه (۱۸ دی) اعلام شود و شانس صدور مجوز برای تمام نرم‌افزارهای EFT بیت‌کوین، ۹۰ درصد است.

برخی از تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده بودند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار از ابتدای این هفته به برنامه‌های ETF چراغ سبز نشان می‌دهد. عده‌ای دیگر نیز گفته‌اند که جمعه تاریخ محتمل این تصمیم است. حدس و گمان در مورد اینکه چه زمانی ممکن است مجوز ETF صادر شود، به نوساناتِ چند روز گذشته بازار کریپتو دامن زده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز جمعه (۱۵ دی) از ۴۲ هزار و ۶۲۹ دلار تا ۴۴ هزار و ۲۹۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۹ شب به وقت ایران، حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۴/۴۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۲۱۴ دلار تا ۲ هزار و ۲۷۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۹ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۱/۱۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
01 مه 2024

اما و اگرهای شاخص دلار در برابر یورو

شاخص دلار برای آینده خود چشم انتظار وضعیت اقتصاد اروپا و قدرت یورو است که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی در مورد آن توضیح می دهد.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

01 مه 2024

ارز برای تولیدکنندگان چند آب می‌خورد؟

احمد شیروانی، دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش ایران می‌گوید: شکاف فعلی بین قیمت رسمی و بازار حدود ۲۰ هزار تومان است که باید به این رقم نرخ صرافی را هم اضافه کرد. با اضافه کردن این عدد حداقل شکاف ارزی که تولیدکنندگان پرداخت می کنند بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است. او با گلایه […]

سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه 01 مه 2024

سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه

اونس طلا عصر سه‌شنبه ۴۵ دلار و در بامداد امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه تقریبا ۱۵ دلار از ارزش خود را از دست داده. برخی از سکه‌بازان می‌گویند این اتفاق می‌تواند نوسانات بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر، تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند که بازار تا حدودی رنگ و بوی برجام گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.