دانشگاه ها موتور پیشرفت فناوری و صنعت هستند
دانشگاه ها موتور پیشرفت فناوری و صنعت هستند

زلفی گل وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه ها موتور پیشرفت فرهنگ، فناوری و صنعت هستند، افزود:  بواسطه فرهنگ شایسته جامعه، دانشگاه ها مرجع و مرجعیت ساز هستند.

بازار؛ گروه صنعت: محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم سومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان گفت: دانشگاه ها موتور پیشرفت فرهنگ، فناوری، نوآوری و صنعت هستند. چرا که دانش آموختگان هستند که با نبوغ خود و با نوآوری های خود صنعت را سرپا نگه می دارند.

زلفی گلی با بیان اینکه دانشگاه ها مرجع و مرجعیت ساز هستند افزود: بواسطه فرهنگ شایسته جامعه ما که خانواده ها مشتاق به تحصیلات عالی فرزندان خود هستند و در سبد خانوار خود برای آموزش عالی سهم خاصی را در نظر می گیرند، اصولا دانشگاه ها مرجع و مرجعیت ساز هستند.

وی خاطر نشان مرد: ۷ هزار و ۱۵۰ انجمن علمی در دانشگاه‌ها داریم که اگر با صنایع ارتباط برقرار کنند شاهد پویایی صنعت خواهیم بود.

وزیر علوم همچنین با اشاره به اینکه نرخ بیکاری از بزرگ‌ ترین مشکلات کشور است گفت: دانشجویان درصورتی‌ که جذب صنعت شوند مشکل بیکاری آنان حل خواهد شد. در این راستا اگر هر صنعتی به میزان توانمندی دانشجویان را بورسی کند، این امر منجر به کاهش مهاجرت و افزایش آمار اشتغال می‌ شود.

گفتنی است سومین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک، زیست بوم فناوری با حضور وزرای صمت، علوم، مدیر عامل سازمان صنایع کوچ و شهرک های صنعتی، صنعتگران و دیگر مقامات ملی امروز پنجشنبه هفتم دی ماه در سالن همایش‌های هتل ارم در حال برگزاری است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]