اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ فندق یک میوه ی کوچک و کروی شکل بوده که بر خلاف ظاهر کوچکش خواص زیادی را در خود پنهان کرده است. فندق جزو خشکبار محسوب می شود و از اجزاء اصلی در آجیل ایرانی به حساب می آید نام علمی فندق Corylus Avellana می باشد. از چربی مفید […]

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ فندق یک میوه ی کوچک و کروی شکل بوده که بر خلاف ظاهر کوچکش خواص زیادی را در خود پنهان کرده است. فندق جزو خشکبار محسوب می شود و از اجزاء اصلی در آجیل ایرانی به حساب می آید نام علمی فندق Corylus Avellana می باشد. از چربی مفید انباشته شده در فندق روغن و کره ی فندق تهیه و به مصرف می رسد. فواید کره ی فندق بی شمار است و ما سعی داریم برای آگاهی خوانندگان عزیز مختصرا به شرح این کره ی خوش طعم و پرخاصیت بپردازیم. کره ی فندق از ترکیب مغز فندق آسیاب شده، شکر، وانیل و افزودنی های مجاز دیگر تهیه و تولید می شود و دارای عطر و طعم مطبوع و خوشایند می باشد. از اصلی ترین فواید کره ی فندق میتوان به درمان کم خونی شدید اشاره کرد زیرا این میوه ی معجزه آسا سرشار از آهن، فسفر و بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن است.

خواص و فواید کره ی فندق

همانگونه که اشاره کردیم فندق سرشار از ویتامین، پروتئین و انواع مواد معدنی می باشد. تمامی مواد های نام برده شده در کره ی فندق نیز یافت می شود. از فواید کره ی فندق در رشد کودکان نیز نباید غافل شد. کودکانی که بد غذا می باشند و والدین نگران کمبود ویتامین ها و مواد مغذی کافی برای رشد جسمی آنها هستند می توانند با کره ی فندق این کمبود را جبران کنند اگر کودک به هر دلیلی به  مصرف کره ی فندق تمایلی نداشت میتوان شکلات فندق را جایگزین کره کرد.

فواید کره ی فندق  در پیشگیری و درمان برخی  از بیماری ها

بدن انسان باید از کودکی به درستی تغذیه شود تا در بزرگسالی دچار انواع کمبود ها نشود. با مصرف مواد مغذی و مقوی می توان از بدن در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت کرد. به جرات میتوان گفت فندق با آن جثه ی کوچک بمب انرژی بوده و یک داروی طبیعی در جهت درمان و یا پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می باشد. کره ی فندق با دارا بودن تمامی خواص فندق نیاز های روزانه ی بدن را تامین میکند.

۱_  دیابت: کره فندق برای افراد دیابتی بی ضرر بوده و می توانند با خیال آسوده از آن استفاده کنند فندق سطح قند خون را کاهش داده و انسولین موجود در خون را تنظیم میکند.

۲_ سلامت پوست: چربی موجود در فندق بر سلامت پوست، مو و ناخن کمک شایانی می کند.

۳_  کم خونی: به دلیل فراوانی آهن در ترکیبات خود کم خونی را بهبود می بخشد.

۴_ کبد چرب:  فندق کبد چرب را بهبود بخشیده و از ابتلا به آن پیشگیری می کند.

۵_ دستگاه گوارش: افرادی که دارای کم کاری در دستگاه گوارش خود می باشند با مصرف کره ی فندق قادرند دستگاه گوارش خود را تقویت کنند.

۶_ تقویت حافظه: فندق حافظه را تقویت کرده و در افزایش هوش کودکان تاثیر بسزایی دارد.

۷_ افزایش گلبول های قرمز: کره ی فندق خاصیت خون سازی داشته و تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد.

۸_ ضد افزایش وزن: ورزشکارانی که به صورت حرفه ای به دنبال تناسب اندام هستند با خیال آسوده می توانند از کره ی فندق استفاده کنند.

۹_ تامین ویتامین مصرف E: مصرف روزانه ی ویتامینE  که در فندق فراوان است مانع از بروز بیماری های قلبی، عروقی و سرطان می شود.

۱۰_ درمان استرس و افسردگی: از فواید کره ی فندق در درمان استرس و افسردگی نیز می توان اشاره کرد. فندق حاوی اسید آلفا لینولنیک و اسید های چرب امگا ۳ و ۳۰ می باشد این مواد به همراه ویتامین های گروه B باعث کاهش استرس و درمان افسردگی شده و اضطراب را از بین می برد.

از دیگر فواید کره ی فندق کاهش ابتلا به بیماری فراموشی و آلزایمر می باشد.

مضرات کره ی فندق

کره ی فندق حاوی ویتامین C می باشد. مصرف این ویتامین برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه نمی شود و استفاده از این کره ی برای این دسته از افراد پر خطر می باشد. از آنجا که زیاده روی در هیچ نوع مواد خوراکی مجاز نبوده مصرف کره ی فندق هم به همین گونه می باشد. مصرف بیش از اندازه ی فندق موجب بروز دل درد و نفخ شکم می شود. از کره ی فندق در وعده ی صبحانه و عصرانه استفاده کنید و از طعم خوشایند و دلچسب آن لذت ببرید.

در بازار مواد غذایی قیمت یک کیلوگرم کره پسته  سلوی ۵۰۰ گرمی مبلغ ۸۴۱,۵۰۰ تومان است این در حالیست که ۳۰۰ گرم کره فندق مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس “مواد غذایی” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت کره انواع مغز
نام محصول مقدار قیمت / تومان
کره بادام زمینی ارگانیک ۱۰۰۰ گرمی ۱۸۶,۵۰۰
کره نارگیل ارگانیک ۵۰۰ گرمی ۲۵۷,۷۰۰
کره بادام زمینی شکلاتی تلخ ۵۰۰ گرمی ۲۸۰,۹۰۰
کره پسته ممتاز سلوی ۲۰۰ گرم ۸۴۱,۵۰۰
کره چلغوز بکلی ۵۰۰ گرمی ۲,۸۰۰,۰۰۰
کره فندق ۳۰۰گرمی ۱,۲۰۰,۰۰۰
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]