اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛اندازه آبگرمکن بیشتر برای آبگرمکن‌های مخزن‌دار اهمیت دارد. هنگام تعیین اندازه آبگرمکن خود، باید نوع و فناوری آن را درنظر بگیرید. همچنین لازم است که از تعداد وسایل و شیرهایی را که ممکن است به طور همزمان از آب گرم استفاده کنند، آگاه باشید و آبگرمکن را  بر اساس حداکثر […]

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛اندازه آبگرمکن بیشتر برای آبگرمکن‌های مخزن‌دار اهمیت دارد. هنگام تعیین اندازه آبگرمکن خود، باید نوع و فناوری آن را درنظر بگیرید. همچنین لازم است که از تعداد وسایل و شیرهایی را که ممکن است به طور همزمان از آب گرم استفاده کنند، آگاه باشید و آبگرمکن را  بر اساس حداکثر دبی و دمای مورد نیاز خود خریداری کنید.

بر کسی پوشیده نیست که هر چه خانواده بزرگتر باشد، مصرف آب گرم نیز بیشتر است. به همین دلیل باید آبگرمکنی داشته باشید که بتواند آب کافی برای خانه شما تامین کند. در ادامه ظرفیت مناسب آبگرمکن مخزن‌دار بر حسب تعداد اتاق خواب خانه آورده شده است.

    خانه یک‌خوابه: بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر
    خانه دوخوابه: بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر
    خانه سه‌خوابه: بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ لیتر
    خانه چهارخوابه: بین ۲۱۰ تا ۳۰۰ لیتر
    خانه پنج‌خوابه یا بیشتر: ۳۰۰ لیتر و بیشتر

 جریان آبگرمکن معمولا در دفترچه راهنمای سازنده آن ارائه شده و بر حسب لیتر در دقیقه شمارش می‌شود. دبی شیرآلات و وسایلی که آب گرم مصرف می‌کنند را با هم جمع کنید تا حداکثر دبی مورد نیاز خانوار خود را بدست آورید.

افزایش دمای آبگرمکن، تفاوت بین دمای آب خروجی و آب ورودی آن است. دمای مورد نظر برای آب گرم مصرفی خانه حدود ۵۰ درجه سانتیگراد است. طبق بررسی های مجله ایران کالا، اگر دمای متوسط آب ورودی خانه را ۱۰ درجه درنظر بگیریم، به آبگرمکنی نیاز دارید که بتواند دمای آب را حداقل ۴۰ درجه سانتیگراد بالا ببرد.

هرچه سطح دما بالاتر باشد، اندازه آبگرمکن مخزن‌دار بزرگتر است. برای تشخیص درست اندازه مورد نیاز آبگرمکن مخزن‌دار، باید به این فکر کنید که شما و خانواده‌تان در چه زمانی از روز بیشتر از آب گرم استفاده می‌کنید. حداکثر مقدار آبی که در آن ساعت مصرف می‌کنید چقدر است؟

به طور متوسط یک دقیقه دوش گرفتن به ۱۲ لیتر آب نیاز دارد. یک برنامه ماشین ظرفشویی تقریباً ۱۰ لیتر آب مصرف می‌کند و یک بار استفاده از ماشین لباسشویی به ۶۰ تا ۷۰ لیتر آب در هر شستشو نیاز دارد. محاسبات خود را به طور دقیق انجام دهید و با توجه به مشخصات آبگرمکن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در بازار لوازم خانگی قیمت آبگرمکن ایستاده گاز سوز سپهرالکتریک مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است این درحالیست که قیمت آبگرمکن جی اچ ام مبلغ ۷,۹۵۰,۰۰۰ تومان قیمت خورده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس “لوازم خانگی” در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.

اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع آب گرمکن ایستاده گازسوز
برند مدل قیمت/ تومان
سپهر الکتریک SE-۷۲۰۰W

۱۰,۶۰۰,۰۰۰

برفاب  ۱۰-۶۰

۱۰,۵۰۰,۰۰۰

ایران شرق یکتا کد ۱۹۰

۹,۹۵۰,۰۰۰

جی اچ ام G۹۵۵

۹,۳۰۰,۰۰۰

جی اچ ام  G۹۶۵

۷,۹۵۰,۰۰۰

سپهر الکتریک SE۲۵۰

۷,۷۰۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]