راهنمای خرید تیرآهن اصفهان در بازار + جدول قیمت
راهنمای خرید تیرآهن اصفهان در بازار + جدول قیمت
تیرآهن اصفهان مانند سایر محصولات مجتمع ذوب آهن یکی از پرتقاضاترین مقاطع موجود در بازار آهن ایران شناخته می‌شود.
فهرست خبر اقتصادی راهنمای خرید تیرآهن اصفهان در بازار + جدول قیمت

شاید به دلیل همین تقاضای بالا شرایط خرید تیرآهن اصفهان نسبت به سایر تیرآهن‌ها متفاوت‌تر است. هم‌چنین به دلیل قیمت تیرآهن ذوب احتمال سوءاستفاده برخی از فروشندگان نامعتبر نیز در بازار وجود دارد. در این مقاله یک راهنمای خرید تیرآهن اصفهان در بازار را به شما ارائه می‌دهیم و آخرین تغییرات قیمت تیر اصفهان به همراه قیمت روز را بررسی می‌نماییم.

دانستنی‌های قبل از خرید تیر اصفهان

با توجه به تنوع محصول ذوب آهن اصفهان، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید مدنظر قرار دهید این است که چه نوع تیر اصفهانی، چه سایزی با چه وزنی (نیمه سبک یا سنگین) برای سازه مورد نظر شما بهترین عملکرد را به همراه دارد. هم‌چنین باید بتوانید بهترین قیمت تیرآهن ذوب آهن را انتخاب نمایید چرا که با توجه به حضور فروشندگان مختلف، اختلاف قیمتی بالایی وجود دارد. هم‌چنین نشانه‌های اصل بودن تیرآهن اصفهان را بشناسید و بررسی نمایید. در ادامه با هریک از این موارد بیشتر آشنا می‌شویم و با معرفی بهترین راه برای استعلام آخرین تغییرات قیمتی براساس جدول قیمت روز تیرآهن در بازار تهران، مسیری مطمئن برای تجربه خریدی آسوده از دل بازار را بررسی خواهیم کرد.

مجتمع ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فولادی کشور و خاورمیانه به شمار می‌رود. این مجتمع از دهه ۴۰ شمسی مشغول به فعالیت است که این قدمت و تداوم در حفظ کیفیت یکی از دلایل محبوبیت بالای محصولات ذوب آهن شناخته می‌شود. شرکت ذوب آهن با تولید سالانه بالغ بر ۳٫۵ میلیون تن انواع مقاطع طویل فولادی، بخش بزرگی از تقاضای کشور و منطقه را تأمین می‌کند. از دلایل کیفیت بالای تیرآهن اصفهان، علاوه بر قدمت و مشتریان خارجی و داخلی می‌توان به پایه‌گذاری اصولی از ابتدا براساس استانداردهای جهانی، به‌روزرسانی تجهیزات در طول زمان و هم‌چنین کامل بودن خط تولید در این مجتمع اشاره کرد. به‌گونه‌ای که تمامی روند تولید تیرآهن از مراحل ابتدایی گندله‌سازی تا مرحله نورد در این مجتمع و با بهترین مواد اولیه انجام می‌شود.

مجتمع ذوب آهن اصفهان

شناخت انواع تیرآهن‌های اصفهان

برای اینکه بتوانید بهترین نوع تیرآهن اصفهان را متناسب با کاربری مدنظرتان خریداری نمایید باید انواع تیرآهن اصفهان و مشخصات هریک را بشناسید. بر این اساس انواع تیرآهن‌های تولید شرکت ذوب آهن براساس کاتالوگ این شرکت به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی (IPE) از سایز ۱۲ الی ۳۰ تولیدشده براساس استاندارد ملی ایران ISIRI 1791 و مطابق با استانداردهای DIN 1025-5 در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی، EN 10034 در رواداری ها و ۱۰۰۲۵-۲ EN در مشخصات فنی
  • تیرآهن‌های گرم نوردیده بال پهن موازی (IPB) با وزن متوسط از سایز ۱۴ الی ۳۰ تولیدشده براساس استاندارد ملی ایران ISIRI 14484 و مطابق با استانداردهای DIN 1025-5 در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی، EN 10034 در رواداری ها و ۱۰۰۲۵-۲ EN در مشخصات فنی
  • تیرآهن‌های گرم نوردیده بال پهن موازی (IPBL) با وزن سبک از سایز ۱۴ الی ۳۰ تولیدشده براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۳۷۸۱ ISIRI و مطابق با استانداردهای DIN 1025-3 در ابعاد، جرم و مقادیر ایستایی، EN 10034 در رواداری‌ها و ۱۰۰۲۵-۲ EN در مشخصات فنی
  • تیرآهن‌های بال باریک شیب‌دار (IPN) تولیدشده مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI 3277 و استانداردهای DIN 1025-1 در مشخصات ابعادی، جرم و مقادیر ایستایی، EN 10024 در رواداری ها و ۱۰۰۲۵-۲ EN در مشخصات فنی

شناخت انواع تیرآهن اصفهان براساس وزن

تیرآهن‌های اصفهان استانداردترین و سنگین‌ترین تیرآهن‌ها براساس جدول وزنی اشتال هستند و به همین دلیل باکیفیت‌ترین محصولات داخلی به شمار می‌روند. البته مجتمع ذوب آهن اصفهان علاوه بر تیر سنگین، نوعی تیرآهن نیمه سبک نیز تولید و عرضه می‌کند که در هنگام خرید تیر اصفهان باید به آن توجه کنید. بر این اساس جدول وزنی استاندارد تیرآهن اصفهان در سایزهای پرفروش به صورت زیر است:

  • وزن استاندارد شاخه ۱۲ متری تیرآهن ۱۲ اصفهان برابر با ۱۲۵ کیلوگرم است.
  • وزن استاندارد شاخه ۱۲ متری تیرآهن ۱۴ اصفهان برابر با ۱۵۵ کیلوگرم است.
  • وزن استاندارد شاخه ۱۲ متری تیرآهن ۱۶ اصفهان برابر با ۱۹۰ کیلوگرم است.
  • وزن استاندارد شاخه ۱۲ متری تیرآهن ۱۸ اصفهان برابر با ۲۲۶ کیلوگرم است.
  • وزن استاندارد شاخه ۱۲ متری تیرآهن ۲۰ اصفهان برابر با ۲۶۹ کیلوگرم است.
  • وزن استاندارد شاخه ۱۲ متری تیرآهن ۲۲ اصفهان برابر با ۳۱۵ کیلوگرم است.

هم‌چنین در هنگام خرید تیرآهن اصفهان، حتماً وزن ثبت شده در پیش‌فاکتور را با وزن باسکول مندرج در فاکتور اصلی تطبیق دهید.

شناخت تیرآهن اصفهان براساس شکل ظاهری

تیرآهن اصفهان براساس ظاهر بسیار باکیفیت و بدون زدگی یا هرگونه آسیب فیزیکی و به رنگ خاکستری مایل به مشکی عرضه می‌شود. هم‌چنین بر روی بال تیرآهن اصفهان علامت اختصاری ESCO حک می‌شود که نشانه اصالت کالا بوده و حتماً باید بر روی تیرآهن حک شده باشد.

شناخت تیرآهن اصفهان براساس شکل ظاهری

بررسی بندیل تیر اصفهان و نحوه ارسال

وزن هر بندیل‌ تیرآهن ذوب آهن اصفهان، ۴٫۵ الی ۵ تن بوده و حداقل تناژ ارسال بار از کارخانه ۲۳ تن به اندازه یک کفی است. مسافت و نحوه ارسال یکی از پارامترهای مهم در برآورد هزینه نهایی خرید تیرآهن اصفهان به شمار می‌رود. از این رو سعی کنید همواره محل بارگیری تا محل پروژه شما نزدیک‌ترین حالت ممکن باشد. هم‌چنین همواره پلاک محصول شامل مشخصات شیمیایی و مکانیکی هر تیرآهن اصفهان و برگه ترخیص شامل اطلاعاتی در مورد نحوه ارسال نظیر وزن اولیه بار، تعداد بندیل‌های تیرآهن و ساعت خروج را به شما ارائه می‌دهد.

نحوه خرید تیرآهن اصفهان

برای خرید مستقیم تیرآهن از کارخانه شما باید از طریق بورس کالا اقدام نمایید. در این مورد نیاز دارید که مراحل زیر را در طی ۳ الی ۴ هفته انجام دهید تا صلاحیت و کد بورسی شرکت شما تأیید شود.

  • مراجعه به سایت ذوب آهن و ارسال و ثبت رزومه، مدارک و سوابق شرکت با کارت بازرگانی
  • تائید سوابق برای دریافت کد بورسی توسط کارشناسان و بازدید از شرکت شما پس از تحویل و ارسال مدارک

هم‌چنین میزان محدودیت در حجم سفارش و زمان دریافت سفارش از دیگر عواملی است که باعث سخت‌تر شدن خرید تیرآهن از بورس کالا می‌شود. از سوی دیگر تحلیل شرایط بازار با توجه به نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و هم‌چنین تحلیل تکنیکال روند نمودار تیرآهن اصفهان از جمله مواردی است که در هنگام خرید تیرآهن اصفهان از بورس کالا باید مدنظر قرار دهید. البته باید عنوان کنیم با توجه به اینکه سفارش تیرآهن از بورس کالا تنها در حجم بالا امکان‌پذیر است، قیمت تیرآهن اصفهان در این روش ارزان‌تر از بازار آهن تمام می‌شود.

در صورت عدم امکان خرید مستقیم از کارخانه و بورس، بهترین گزینه شرکت‌های بازرگانی معتبری نظیر فولادسازان راه ابریشم هستند که می‌توانند تیرآهن اصفهان را به قیمتی نزدیک به قیمت کارخانه ارائه دهند. قیمت مناسب، تضمین کیفیت کالا، پیگیری سفارش و امکان مرجوع کردن از دیگر مزایای این شرکت‌های بازرگانی به شمار می‌رود. هم‌چنین امکان استعلام آخرین تغییرات قیمتی براساس جدول قیمت روز تیرآهن در بازار تهران در سایت فولادینو به شما کمک می‌کند تا تیرآهن اصفهان را با بهترین قیمت خریداری نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]