بهترین مارک تلویزیون خارجی کدام است؟ چه تلویزیونی بخریم؟
بهترین مارک تلویزیون خارجی کدام است؟ چه تلویزیونی بخریم؟
در زمان خرید تلویزیون حتما از خودتان سوال می‌کنید که کدام برند تلویزیون خارجی بهتر است؟

یا اینکه تلویزیون چی بخریم؟ کدام تلویزیون بهتر است؟ کیفیت تصویر سامسونگ بهتر است یا ال جی؟ این ها سوال های رایج در هنگام خرید تلویزیون است که خریدار برای پیدا کردن جواب این سوال ها باید تحقیقات زیادی کند.

امروزه در هنگام مراجعه به فروشگاه برای خرید یک تلویزیون جدید، شاید سخت‌ترین و چالش برانگیزترین تصمیم، انتخاب برند تلویزیون از بین مدل‌های مختلف موجود در بازار باشد. موردی که فرایند انتخاب را دشوار می‌کند این است که مارک‌های جدید در سال‌های اخیر محبوبیت چشم‌گیری یافته‌اند و برخی از آن‌ها مدل‌هایی را عرضه می‌کنند که از لحاظ کیفیت و امکانات در حد مدل‌های گران قیمت هستند. در حال حاضر هر برند سعی می‌کند طراحی و ویژگی‌های هوشمند اختصاص را برای محصولات خود اعمال کند اما نکته‌ای که در اینجا ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که کدام برند بیشترین سازگاری را با نیازهای شما دارد. ما در این مطلب از بانه سلام، به معرفی بهترین مارک تلویزیون بازار ایران می‌پردازیم سپس در پایان به رتبه‌بندی هر‌کدام از آن‌ها نسبت به معیارهای شما می‌پردازیم پس تا پایان با ما بمانید. برای خرید و ثبت سفارش تلویزیون بانه می توانید از طذیق سایت سفارش خود را ثبت کنید.

نکات مهمی که در خرید تلویزیون از بانه باید به آن ها توجه کرد

هنگام خرید تلویزیون از بانه یا هر جای دیگر یک سری موارد اصلی تر و مهم تر هستند که اهیمت به آن ها خالی از لطف نیست و در انتخاب بهتر تلویزیون کمک شایانی می کند. نمی توان ترتیب خاصی برای این نکات در نظر گرفت چرا که این موارد بستگی به نظر و سلیقه خریدار دارد و برای هر فرد ممکنه متفاوت و میزان اهمیت هر کدام تغییر کند.

میزان هزینه برای خرید تلویزیون یا همان قیمت تلویزیون:

قبل از هر چیزی باید مشخص کنید که برای خرید تلویزیون چقدر هزینه می کنید و حداکثر بودجه شما چقدر خواهد بود. مشخص شدن بازه میزان هزینه، تعدادی از گزینه ها خود بخود حذف خواهند شد و تنوع مدل ها کم خواهد شد و انتخال راحتتر. تلویزیون هایی که قیمتشان از بودجه مشخص شده خیلی بیشتر میان گزینه ها حذف خواهند شد.

سایز یا محدوده سایز مشخص برای تلویزیون:

تنوع سایز تلویزیون هم بعضی وقت ها باعث سر درگم شدن خواهد شد پس باید یک سایز یا یک محدوده سایز باتوجه به شرایط تعیین کنیم و بیخیال بقیه سایزها بشویم تا با این کار هم تعداد گزینه ها کمتر و انتخاب راحتتر بشه. به عنوان مثال اگر قصد خرید تلویزیون ۵۵ اینچ تا ۶۵ اینچ دارید دیگر نیازی نیست وقت برای بررسی تلویزیون ۷۵ اینچ بگذارید.

برند یا شرکت سازنده تلویزیون:

برند تلویزیون هم خیلی مهمه و باید با توجه به خواسته های خود و اطلاعاتی که دارید یک یا چند برند تلویزیون یرای خود تعیین کنید. هنگام خرید تلویزیون از بانه برندهای خارجی زیادی می شنوید که بعضی از آنها شناخته شده و بعضی گمنام هستند. از مهم ترین برندهای تلویزیون در بانه می توان به ال جی، سونی، سامسونگ، توشیبا، شارپ، فیلیپس، شیائومی و … اشاره کرد.

کیفیت تصویر تلویزیون:

کیفیت تصویر تلویزیون به موارد زیادی بستگی دارد و به راحتی قابل تعریف نیست اما در این بخش باید تعیین کنیم که تلویزیونی که قراره بخریم کیفیت تصویر هشت کی (۸K)، فورکی (۴K) یا فول اچ دی (Full HD) داشته باشد که البته در حال حاضر اکثر تلویزیون ها فورکی هستند و سالانه به تلویزیون های هشت کی اضافه می شود که پیش بینی می شود در سال های آینده این آمار برعکس شود.

پورت های ورودی و خروجی تلویزیون:

یکی دیگر از موارد مهم در خرید تلویزیون، تعداد و ورژن پورت های ورودی و خروجی تلویزیون است. پورت خروجی HDMI ورژن ۲٫۱ و USB ورژن ۳ از مهمترین آن ها هستند و باید قبل از خرید تعیین کنیم به چه تعداد پورت HDMI و چه ورژنی نیاز داریم. قابل ذکره که HDMI2.1 در آینده ای نزدیک کاربردش روز به روز بیشتر خواهد شد.

نرخ رفرش تصویر و ویژگی های گیمینگ تلویزیون:

اگر به بازی و گیم با تلویزیون علاقه دارید و ممکنه بعد از خرید تلویزیون با آن بازی کنید باید به ویژگی های تلویزیون که برای بازی و PS و کنسول های بازی کاربرد دارند توجه کنید. نرخ رفرش تصویر و پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر و زمان پاسخگویی و تاخیر ورودی تلویزیون از مهمترین مواردی هستند که برای یک تلویزیون گیمینگ باید بررسی کرد.

کنتراست و زاویه دید تلویزیون:

کنتراست و روشنایی تلویزیون هم از مواردیه که باید موقع خرید تلویزیون به آن توجه کرد که بستگی زیادی به نوع پنل تلویزیون تلویزیون دارد. اگر کنتراست و روشنایی تلویزیون برای شما مهمه سمت تلویزیون با پنل VA بروید اما اگر زاویه دید تلویزیون برای شما مهمتره باید تلویزیون با پنل IPS انتخاب کنید.

نوع استفاده از تلویزیون:

استفاده از تلویزیون ممکنه برای کاربردهای متفاوت باشه و هر شخصی نسبت به نیازی که داره از آن استفاده کند، هر تلویزیون برای هر کاربرد ممکنه عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. منظور از نوع استفاده اینست که برای مشاهده فیلم و سریال، برنامه های ورزشی، برنامه های تلویزیونی، بازی و استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر می باشد. قبل از خرید تلویزیون مشخص کنید عملکرد تلویزیون در چه شرایط و استفاده ای برای شما اهمیت بیشتری دارد.

سال تولید تلویزیون:

سال ساخت تلویزیون هم از مواردیه که در انتخاب و خرید تلویزیون باید از آن غافل نشد چرا که هر سال تکنولوژی های به روز و جدیدتری در ساخت تلویزیونهای هوشمند استفاده می شود پس با خرید تلویزیون جدید از قافله پیشرفت تکنولوژی عق نمی مانیم.

طراحی و دیزاین تلویزیون:

شکل ظاهری تلویزیون هم بسیار مهمه چرا که همیشه در معرض دید هست و طراحی و دیزاینش در کوراسیون محیط تاثیر بسزایی دارد. نوع پایه ها و رنگ فریم و همچنین ضخامت تلویزیون از مواردیه که موقع خرید تلویزیون باید به آن ها توجه کرد و نقش مهمی در انتخاب تلویزیون دارند.

قیمت تلویزیون و فروشگاه یا سایت فروش تلویزیون:

قیمت تلویزیون هم از موارد مهمیه که انتخاب را سخت تر می کند آن هم در این شرایط اقتصادی که باعث شده قیمت تلویزیون به طرز غیر قابل تصوری بالا رفته و پیدا کردن قیمت مناسب یک نعمت به حساب میاد. اما در کنار قیمت مناسب تلویزیون از معتبر بودن فروشگاه یا سایت فروش تلویزیون هم نباید غافل شد.

کمپانی های بزرگ سازنده لوازم الترونیکی مانند سامسونگ و ال جی سهم بسیار بزرگی از بازار را اختیار دارند، همچنین تلویزیون های مارک سونی هم پس از این برند ها جایگاه بسیار خوبی بین کاربران جهان دارد. بزرگترین فروشنده تلویزیون در جهان شرکت سامسونگ است که حدود ۴۶ درصد سهم فروش بازار را در دست دارد و پس از آن ال جی و سونی تعقیب کننده های این برند بزرگ هستند. البته برند های چینی مانند تی سی ال و شیائومی هم به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند اما راه زیادی برای رسیدن به سه قطب بزرگ تلویزیون سازی دارند.

تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی به نظر می رسند محصولات مختلفی را برای کاربران خود فراهم نموده است که با قابلیت های مختلف به عنوان انتخابی مناسب برای آنها عرضه می شود. در این مقاله، به برخی از قوت های اصلی و مهم تلویزیون های ال جی اشاره خواهد شد. قوت اول از قبیل قابلیت های فنی بسیاری که این تلویزیون ها دارند است. این ابزارها عبارتند از صدای بسیار بالا، تصویر بسیار روشن و پایدار، پشتیبانی از فرمت های فرکانس ویژه ای و نسل های قدیمی و نو، پشتیبانی از انواع فرمت های ویدئویی و اینترنتی، و سیستم مدیریت فایروال حرفه ای. این قابلیت ها به کاربران اجازه می دهد تا تلویزیون خود را بر اساس نیازهای خود سفارشی کنند. دومین قوت این تلویزیون ها، طراحی زیبا و جذاب آنهاست. برای خرید تلویزیون ال جی بانه با کارشناسان ما در بانه سلام تماس بگیرید.

از نظر عملکرد، اکثر تلویزیون‌های ال جی دارای زمان پاسخ دهی سریع و تاخیر ورودی بسیار کمی هستند که این برای گیمرها بسیار عالی است. آخرین مدل‌های OLED پشتیبانی از فناوری رفرش ریت HDMI Forum را برای تجربه بازی بدون تاری و همچنین پشتیبانی از HDMI 2.1 را فراهم می‌کند و این باعث می‌شود انتخابی مناسب حتی برای آینده دور باشند. بیشتر تلویزیون‌ ال جی با آخرین نسخه از سیستم عامل LG WebOS تولید می‌شوند که کاربرد آن بسیار آسان است و عملکرد آن نیز راحت است و این امکان را به شما می‌دهد تا به برنامه‌های زیادی دسترسی پیدا کنید که هرگونه نیازی را پوشش می‌دهند.

تلویزیون‌های سطح بالا، دارای ریموت پیشرفته‌ای هستند که به شما امکان می‌دهد با سهولت در منوها حرکت کرده یا حتی فرمان‌های صوتی را هم با آن انجام دهید. سرانجام ، شایان ذکر است که تلویزیون‌های با پنل IPS از LG، برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر عالی هستند زیرا معمولاً Chroma 4: 4: 4 را به درستی نمایش می‌دهند و به لطف زاویه دید گسترده آن‌ها، هنگام نشستن نزدیک صفحه، شما مسائل یک‌نواختی را از اطراف تجربه نمی‌کنید.

اگر بخواهیم بر اساس برند دسته‌بندی کنیم، تلویزیون‌های ال‌جی بهترین مارک تلویزیون برای برای تماشای فوتبال یا حتی سایر ورزش‌ها هستند. با توجه به نقد و بررسی‌های طولانی‌مدت انجام‌شده، تلویزیون اولد به‌ دلیل تفکیک رنگ بسیار دقیق و سرعت انطباق‌ تصویر بالایی که دارد برای نمایش لحظات سریع ورزشی بسیار مناسب است.

مزیت تلویزیون‌های ال جی

  • طراحی زیبا و قیمت مناسب
  • زاویه دید بزرگ و وسیع در هر دو مدل LED و OLED
  • پلتفرم بسیار هوشمند WebOS 3.5 با امکانات و قابلیت‌های زیاد
  • دارای انواع گیرنده‌های DVB-C ،DVB-T2،DVB-S،DVB-S2 در همه مدل‌ها
  • دارای پردازنده‌های قوی و تکنولوژی نانوسل در تعدادی از مدل‌های NANO
  • گزینه مناسب‌تر از سایر برندهای برای اجرای کنسول‌های بازی نسل نهمی

مزیت تلویزیون‌های ال جی

تلویزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از بهترین مارک تلویزیون و همچنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکترونیکی مصرفی در جهان است و از تلفن‌های همراه گرفته تا لوازم خانگی و … جزو محصولات تولیدی این شرکت است. اگر چه آن‌ها در ساخت تلفن‌هایی با صفحه نمایش‌های OLED عالی شناخته شده‌اند، اما مدل‌های درجه یک سامسونگ، تلویزیون‌های QLED هستند که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند. این تلویزیون‌ها هنوز از پنل‌های VA استفاده می‌کنند اما دارای یک لایه Quantum Dot هستند که باعث افزایش قوت رنگی آن‌ها می‌شود. اکنون نیز در سال ۲۰۲۲ سامسونگ پا به عرصه تولید NEO QLED ها و Mini-LEDها گذاشته است که در نوع خود هم‌تراز و کاملا هم‌رده اولدها از نظر کیفیت نمایش در تصویر هستند.

پنل‌های VA که سامسونگ به صورت عمده در بسیاری از مدل‌هایش از آن استفاده می‌کند، معمولاً از یک کنتراست باورنکردنی برخوردار هستند، اما زاویه دید آن‌ها ضعیف است و باعث می‌شود کیفیت تصاویر هنگام تماشا از یک زاویه دید غیر مستقیم پایین بیاید. در نتیجه، سامسونگ با معرفی فناوری جدید ‘Ultra View Angle’ در مدل‌های برتر این مشکل را به شکل مطلوبی تا حدودی بر طرف ساخته است. برای آگاهی از قیمت و خرید انواع تلویزیون سامسونگ بانه و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

معمولاً تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار خوب با رنگ‌های بسیار اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. تأخیر ورودی آن‌ها طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است تا تقریباً برابر با مانیتورها باشند و بسیاری از مدل‌ها اکنون نرخ تازه‌سازی متغیر FreeSync را پشتیبانی می‌کنند که میزان تاری در هنگام بازی را کاهش می‌دهد. فناوری ارتقاء کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها محتوای با کیفیت پایین را تقریباً در حد کیفیت ۴K نمایش می‌دهد و سیستم عامل Tizen آن‌ها کاربر پسند است و تعداد زیادی برنامه از طریق فروشگاه آن در دسترس است.

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سونی

تلویزیون سونی در مقایسه با سایر تولید کنندگان، رتبه بالاتری در کیفیت و دقت تصویر دارد و بهترین مارک تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر است. همه تلویزیون‌های موجود با کیفیت خوبی ساخته شده‌اند، آن‌ها دارای عملکرد حرکتی عالی هستند و محتوای با وضوح پایین را ارتقاء می‌دهند. سونی بیشتر تلویزیون‌های خود را به Android TV 8.0 ارتقا داده است. این سیستم عامل، جدا از دسترسی شما به فروشگاه Google Play با برنامه‌های زیاد و متنوع، بسیار سریعتر از نسخه قبلی خود یعنی Android 7.0 کار می‌کند و یکی از بزرگترین عیب‌های سونی یعنی پاسخگویی سیستم عامل را برطرف کرده است. برای خرید انواع تلویزیون سونی در بانه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مزیت تلویزیون‌های سونی

  • مدیریت خوب حرکت و عالی ریموت
  • دارای قابلیت ضبط و حافظه داخلی
  • دارای سیستم عامل کاربر پسند Android
  • کیفیت ساخت عالی و دوام و طول عمر بالا
  • کیفیت تصویر عالی حتی در مدل‌های میان رده
  • صفحه نمایش بزرگ

مزیت تلویزیون‌های سونی

تلویزیون شیائومی

شاید با شنیدن شیائومی اولین چیزی که به ذهن شما می‌آید قیمت‌های بسیار پایین در عین حال امکانات و قابلیت‌های مطلوب این شرکت در زمینه‌های مختلف باشد شیائومی در سال ۲۰۱۸ به صنعت تلویزیون سازی هم ورود پیدا کرده و توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای بگذارد. تلویزیون‌های شیائومی مونتاژ کشور چین هستند و به گونه ای طراحی و ساخته شده اند تا همه افراد و اقشار بتوانند از آن خرید و بهره ببرند چون از نظر قیمت بسیار مطلوب هستند و امکانات شایسته ای را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شیائومی سیستم عامل اندروید آن بوده که با استفاده از آن می‌توانید به دنیایی از بازی‌ها، آپ ها، فیلم‌ها و… دسترسی داشته باشید به طور مثال می‌توانید برنامه‌هایی همچون فیلیمو، یوتیوب و نتفلیکس را به آسانی از طریق تلویزیون خود دنبال کنید. از جمله قابلیت‌های هوشمند آن می‌توان به پشتیبانی از تقویت کننده کنتراست، ارتقا دهنده تصویر ۴K، فرمت HDR، بلوتوث و کنترل صوتی اشاره کرد. برای ثبت سفارش و خرید تلویزیون شیائومی در بانه می توانید سفارش خود را در سایت بانه سلام ثبت کنید و در کمترین زمان برای شما ارسال خواهد شد.

تلویزیون هایسنس

اگرچه Hisense از سال ۱۹۶۹ وارد بازار لوازم الکترونیکی مصرفی شده است، اما حضور آن در ایالات متحده کمتر از یک دهه است. آن‌ها تولید خود را به تلویزیون محدود نکرده‌اند، بلکه طیف گسترده‌ای از لوازم الکترونیکی مصرفی مانند یخچال و دستگاه‌های تهویه را تولید می‌کنند. آن‌ها هر ساله مدل‌های جدیدی را منتشر می‌کنند که بسیار مقرون به صرفه هستند. به تازگی، این مارک چینی تولید کننده تلویزیون، شروع به تولید مدل‌های با رده بالاتری کرده است که از مارک‌های مشهور تلویزیون مانند ال جی، سامسونگ یا سونی فراتر رفته است. تلویزیون هایسنس در بانه جزء ارزانترین مدل و البته با کیفیت تصویر عالی است.

تلویزیون‌های هایسنس ترکیبی از کیفیت تصویر خوب با سیستم عامل هوشمند (که ترکیبی از اندروید با روکو است) را ارائه می‌دهند. همچنین نمایشگرهای هایسنس رنگ مشکی کاملی را در اتاق تاریک ارائه می‌دهند و انعکاس تصویر خوبی دارند و دارای عملکرد حرکتی عالی و تاخیر ورودی بسیار پایین هستند. همچنین از رابط هوشمند Vidaa استفاده می‌کنند که کار با آن بسیار آسان است و با دسترسی به فروشگاه مخصوص آن، برنامه‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

متاسفانه با وجود پنل VA، زاویه دید در این تلویزیون‌ها ضعیف است و از زاویه‌های غیر مستقیم دقت تصویر کاهش می‌یابد. این تلویزیون مانند دیگر تلویزیون‌های این کمپانی بسیار مقرون به صرفه هستند، البته ناگفته نماند آن‌ها دارای مشکلاتی هم در یک‌نواختی تصویر هستند که این برای طرفداران ورزش آزار دهنده است. 

ترتیب بهترین مارک تلویزیون‌ها از لحاظ قیمت

قیمت تلویزیون ال‌جی در مقایسه با قیمت تلویزیون سامسونگ در مدل‌های مشابه کمی بیشتر است. برای مثال قیمت یک تلویزیون ال‌جی ۴۹ اینچ، در مقایسه با یک مدل مشابه از برند سامسونگ با امکانات کاملا مشابه، بیشتر است.

رتبه ۱ : هایسنس
رتبه ۲ : شیائومی
رتبه ۳ : ال جی
رتبه ۴ : سامسونگ
رتبه ۵ : سونی

ترتیب بهترین مارک تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر

در میان تلویزیون‌های با برندهای مختلف، نام سونی در مورد کیفیت تصویر عالی خودنمایی می‌کند، تلویزیون‌های سونی برترین کیفیت تصویر را به نسبت برندهای ال جی و سامسونگ ارائه خواهند داد. اگر چه نبض بازار را برندهای کره‌ای ال جی و سامسونگ در دست گرفته‌اند اما به دلیل کیفیت بالا، برند سونی نیز هنوز هم اصالت و جایگاه خاص خود را دارد و انتخاب این برند به مشتریانی که به لحاظ بودجه مشکلی ندارند و کیفیت را به عنوان فاکتور اصلی خرید تلویزیون تعیین کرده‌اند توصیه می‌شود. پس بهترین برند تلویزیون از لحاظ کیفیت تصویر سونی است.

رتبه ۱ : سونی
رتبه ۲ : ال جی
رتبه ۳ : سامسونگ
رتبه ۴ : شیائومی
رتبه ۵ : هایسنس

ترتیب بهترین مارک تلویزیون از لحاظ کیفیت صدا

 اگر بخواهید کیفیت صوتی قدرتمندی را به هنگام مشاهده محتویات تجربه کنید، با پرداخت هزینه‌ای اضافی می‌توانید نسبت به خرید یک سیستم صوتی جداگانه برای تلویزیون اقدام کنید و با تنظیم آن کیفیت و توان خروجی بلندگوهای تعبیه شده در تلویزیون را جبران کنید. اما اگر قصد خرید سیستم صوتی ندارید باید بگویم که اکثر بالارده‌های ال جی با داشتن اسپیکرهای ساخت کمپانی مشهور هارمن کاردن به نسبت سونی و سامسونگ عملکرد صوتی بهتری دارند.

رتبه ۱ : ال جی
رتبه ۲ :  سونی
رتبه ۳ : سامسونگ
رتبه ۴ : شیائومی
رتبه ۵ : هایسنس

جمع بندی

بهترین مارک تلویزیون: در واقع هیچ کدام از این برندها بر دیگری برتری مطلق ندارند و همانطور که در بالا برای شما توضیح دادیم هر کدام از این برندها مزایا و معایب خودشان را دارند و هیچ تلویزیون کاملی هم وجود ندارد و انتخاب تلویزیون مناسب به نیازهای شما بستگی دارد و شما باید نیازهای‌تان را اولویت‌بندی کنید تا در نهایت انتخاب بجا و مناسبی داشته باشید. مواظب باشید که زیاد درگیر جزئیات نشوید چرا که بیشتر این تلویزیون‌ها به اندازه کافی عالی هستند و تفاوت‌ها زیاد قابل توجه نیست مگر اینکه شما واقعا به دنبال آن‌ها باشید. قیمت تلویزیون در بانه بستگی به نوسان ارز و بعضی از عوامل دیگر مانند موجود بودن در بازار دارد، پس برای آگاهی از قیمت دقیق با ما تماس بگیرید.

بهترین راه خرید تلویزیون از بازار بانه

بسیاری ترجیح می دهند خرید تلویزیون از بانه را بصورت حضوری انجام دهند که گاهی به دلیل تنوع برندهای مختلف و مدل های متنوع و همچنین مشکلات سفر به خصوص در دوران شیوع بیماری کرونا در هنگام خرید مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند. اما فروشگاه اینترنتی بانه سلام (banesalam.com) مطمئن ترین راه ممکن از بابت اصالت کالا و ضمانت ان و همچنین قیمت های بسیار مناسب و ارسال آن به تمام نقاط کشور خرید تلویزیون از شهر تجاری بانه را برای شما بسیار آسان نموده است. شما می توانید با مشاهده فروشگاه بانه سلام و معرفی انواع تلویزیون از برندهای مختلف و همچنین گرفتن مشاوره از کارشناسان آن بهرمند شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]