فروشگاه دنیای حرارت عرضه کننده انواع المنت حرارتی صفحه ای در لاله زار تهران
فروشگاه دنیای حرارت عرضه کننده انواع المنت حرارتی صفحه ای در لاله زار تهران
المنت های حرارتی عناصری هستند که انرژی الکتریکی را از طریق فرایند مقاومتی به گرما تبدیل میکنند. بدین صورت که وقتی جریان الکتریکی از عناصر عبور میکند با مقاومت روبرو شده و باعث تولید گرما میشود.

المنت صفحه ای (المنت تخت) از بهترین انواع المنت به شمار می­آید. این المنت در ابعاد مختلف و توان­های متفاوت تولید و روانه بازار میشود. معمولا در تولیدشان از آلومینیوم استفاده میشود چرا که آلومینیوم توان حرارتی بالایی داشته و سبک­تر از سایر فلزات دیگر است.

ویژگی های المنت صفحه ای

  1. • کیفیت بالا
  2. • انعطاف پذیری
  3. • طول عمر
  4. • قابلیت جهت گیری
  5. • سرعت منتقل کردن حرارت
  6. • طراحی با قطرهای مختلف
  7. • متناسب شرایط کاری

انواع المنت حرارتی صفحه ای

المنت تخت یا المنت صفحه ای باتوجه‌به روکش‌های متفاوتی که دارد به چند دسته تقسیم می‌شود.

المنت تخت آلومینیومی

فروشگاه دنیای حرارت عرضه کننده انواع المنت حرارتی صفحه ای در لاله زار تهران

المنت تخت با روکش آلومینیوم رایج‌ترین المنت صفحه ای است. دلیل این محبوبیت، سبک بودن این فلز و تحمل درجه بسیار بالاست. ازآنجایی‌که آلومینیوم بسیار انعطاف‌پذیر است امکان ساخت طرح‌های مختلف با قطرهای متفاوت وجود دارد. به‌خاطر همین ویژگی که برای پوشاندن شکاف ‌ها و سوراخ‌ ها استفاده می‌شود این المنت محبوب است.

طول عمر بالای این المنت و عملکرد آن در مقابله با گرما از دیگر دلایل محبوبیت این المنت است. المنت صفحه ای آلومینیومی هنگام گرم‌شدن انبساط کمی دارد. این موضوع در عملکرد یک المنت حرارتی تخت بسیار مهم است.

۲٫ المنت صفحه ای میکایی

المنت صفحه ای میکایی از یک ورق نسوز به اسم میکا ساخته می‌شود که با یک ورق استیل پوشانده می‌شود. ورقه‌های میکا بیش از هر المنت حرارتی در المنت‌های صفحه ای استفاده می‌شود. میکا یک عایق قوی است و مقاومت بالایی دارد. در برابر حرارت بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد.

المنت صفحه ای میکایی تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. این ویژگی به‌خاطر عایقی بودن میکاست که پس از انتقال گرما می‌تواند المنت را تااندازه‌ای خنک کند.

۳٫ المنت صفحه ای سرامیکی

المنت صفحه ای سرامیکی از سیم کرم نیکل و روکش سرامیک ساخته می‌شود. المنت صفحه ای سرامیکی باتوجه‌به غیر قابل تراکم بودن و سختی سرامیک حجم بیشتری را در برمی‌گیرد که استفاده از آن در حرارت‌های بالا را امکان‌پذیر می‌کند.

المنت‌های صفحه ای سرامیکی کاربردهای زیادی در تولید محصولات و صنایع مختلفی دارند. از کاربردهای این المنت، استفاده در بخاری‌برقی سرامیکی، کوره‌های صنعتی، آزمایشگاه‌ها، ماشین‌آلات بسته‌بندی و تجهیزات برقی است.

۴٫ المنت صفحه ای آرموردار

در ساختار المنت تخت با روکش آرمور یک لایه محافظ بسیار قوی که از قدرت رسانایی بالایی برخوردار است، استفاده شده است. آرمور به معنی زره یا سلاح است.

۵٫ المنت صفحه ای سیلیکونی

در المنت صفحه ای سیلیکونی سیم کروم نیکل نرم با روکش سیلیکونی به کار رفته است. دلیل استفاده از سیلیکون در این المنت سبک بودن و قابلیت انعطاف‌پذیری بالاست.

مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود المنت تخت سیلیکونی تولید شود انتقال گرمای سریع آن است؛ نکته مهم‌تر اینکه المنت صفحه ای سیلیکونی تا اندازه زیادی ولتاژ را کم می‌کند. از المنت‌های تخت سیلیکونی برای گرمایش از کف استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های المنت صفحه ای تخت سیلیکونی طول عمر بالای آن است.

۶٫ المنت صفحه ای چسب‌دار

المنت تخت چسب‌دار برای گرم‌کردن مخزن چسب در لبه چسبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این المنت‌ها معمولاً در سایزهای بزرگ تولید می‌شوند و در کف مخزن چسب لبه چسبان‌ها استفاده می‌شوند.

۷٫ المنت صفحه ای پلی‌استر

انعطاف‌پذیر بودن پلی‌استر باعث به‌وجودآمدن یک المنت تخت حرارتی بسیار نازک می‌شود. این المنت ها ضد آب هستند و نسبت به دما تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد مقاوم هستند.

المنت تخت یا صفحه ای چه کاربردی دارد؟

فروشگاه دنیای حرارت عرضه کننده انواع المنت حرارتی صفحه ای در لاله زار تهران

اصلی‌ترین رسالت المنت تخت، پر نمودن فضاهای خالی مانند سوراخ و شکاف‌ها است؛ زیرا این فضاها، در حقیقت میزبان همچون المنت‌هایی به حساب می‌آیند. همینطور این نوع از المنت کمربندی (تسمه‌ای) هم به تولید رسیده و شما قادر هستید نمونه‌های باکیفیت آن را از دنیای حرارت خریداری نمایید.

استفاده از المنت تخت، چه مزایایی دارد؟

یکی از مزیت‌های اصلی المنت‌های تخت، ابعاد، قطر و توان‌های مختلف آن‌ها است که در بازار به راحتی قابل دسترسی هستند. علاوه بر این، المنت‌های تخت قابلیت ارتقاء دارند و می‌توانند باعث افزایش قابلیت انتقال حرارت شوند.

به عبارت دیگر، در صورت تغییر شرایط انتقال حرارت، نیاز به خرید کل قاب جدید نیست و می‌توان با اضافه کردن صفحات جدید به المنت‌های تخت، در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرد.

استفاده از المنت حرارتی سفارشی سازی شده برای صنعتگران بسیار حائز اهمیت است. این امکان به آن‌ها داده می‌شود تا بدون نیاز به واسطه‌ها و برندهای خارجی، المنت حرارتی مورد نیاز برای دستگاه خود را تهیه کنند.

این امر باعث می‌شود که صنعتگران بتوانند با بالاترین راندمان و به صورت دقیق به نیازهای خود پاسخ دهند. با توجه به این ویژگی، صنعتگران کمتر به سمت خرید المنت حرارتی از طریق واسطه‌ها متمایل می‌شوند و به جای آن، اقدام به سفارش المنت حرارتی سفارشی سازی شده می‌کنند. این عمل باعث افزایش کیفیت و عملکرد دستگاه صنعتی شده و همچنین هزینه‌های اضافی را کاهش می‌دهد.

از طرفی، تغییرات در پروسه‌های تولید همیشه یک چالش بزرگ برای صنعتگران بوده است. این تغییرات ممکن است ناشی از تنظیم کیفیت کار، آزمون خطا، بزرگ شدن مقیاس کار و هماهنگی با دستگاه‌های جدید و شرایط آب و هوایی باشند.

این تغییرات معمولا منجر به تعویض و تغییر المنت‌های حرارتی می‌شود که هم به زمان و هم به هزینه بالایی نیاز دارد، اما المنت‌های صفحه‌ای ارائه شده توسط تولید کنندگان صنعتی، به دلیل قابلیت ارتقا و تنظیم شدن به نیازهای صنعتگران، برای خریداران جذابیت بالایی دارند. ویژگی المنت‌های تخت که قابلیت ارتقا و تغییر را دارند، به عنوان یکی از مزایای این نوع المنت‌ها مطرح می‌شود.

فروش انواع المنت حرارتی صفحه ای

فروشگاه دنیای حرارت فروش انواع المنت صفحه ای در تهران را انجام میدهد. ما بطور حرفه‌ای در زمینه فروش انواع تجهیزات حرارتی و ابزار دقیق فعالیت می‌کنیم. به دلیل حذف واسطه ها، امکان خرید انواع المنت تخت یا صفحه‌ای با بهترین قیمت فراهم شده است.

صاحبان صنایع، کارخانجات، تعمیرکاران و دیگر مشاغل مرتبط با کاربرد المنت‌های حرارتی، می‌توانند هر نوع المنت مورد نیاز خود را به‌صورت خرید عمده یا تک تهیه کنند. در دنیای حرارت، می‌توانید المنت‌های آماده با مشخصات مختلف از انواع گوناگون را تهیه کنید یا اینکه اقدام به تهیه المنت سفارشی با مشخصات مورد نظرتان نمائید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 5]