پرتقاضاترین مقاطع فولادی را بشناسید!
پرتقاضاترین مقاطع فولادی را بشناسید!
امروزه سازه‌های فلزی بزرگترین سازه‌های پیرامون ما را تشکیل می‌دهند.

این سازه‌ها در ابعاد گوناگون زندگی ما قابل رویت هستند و استفاده از آهن آلات با کیفیت در ساختار، از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر، نیاز شناخت پرتقاضاترین مقاطع فولادی را ایجاد می‌کند. شناخت این مقاطع پرکاربرد، در بسیاری از مواقع، به ما کمک می‌کند تا با بررسی و تحلیل قیمت‌ها در برنامه ریزی خرید و ورود به بازار آهن آلات نتیجه بهتری دریافت کنیم. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی انواع آهن آلات و مقاطع فولادی، با پرکاربردترین و پرتقاضاترین آن‌ها آشنایی پیدا کرده و اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و خرید آن‌ها کسب کنیم. 

درباره آهن آلات

استفاده از آهن آلات در سازه‌های مختلف کاربردهای فراوانی دارند که در صنایع ساختمانی، پروژه‌های پتروشیمی، تولیدات خودروسازی، کشاورزی و دیگر صنایع بزرگ، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این راستا، شناخت آهن آلات به شما امکان می‌دهد تا از بهترین نتیجه و قیمت تمام شده در ثبت سفارش خرید مقاطع فولادی پر تقاضا، بهره‌مند شوید.

اهمیت استفاده از مقاطع فولادی در این بخش به شکل عملکرد بهینه این مقاطع دیده می‌شود که استحکام و دوام سازه، با توجه به کیفیت آهن آلات به کار رفته در این ساختارهای فلزی تعیین می‌شود. از سوی دیگر، این کیفیت و عملکرد صحیح، در مدیریت هزینه‌های پروژه تاثیرگذاری داشته و به میزان زیادی از هزینه تعمیرات و نگهداری جلوگیری می‌کند. ورود به بازار آهن آلات با کسب اطلاعات دقیق از تحلیل‌ها و مشاوره کارشناسان، امکان بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه گذاری در بورس آهن آلات را برای شما امکان‌پذیر می‌سازد.

پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی

در این بخش، اطلاعات کاملی در خصوص انواع مقاطع فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف ارائه می‌دهیم. کارخانجات فولادی مختلف، فراورده‌های متنوعی از جمله انواع تیرآهن، میلگرد، ناودانی، انواع پروفیل فولادی و مفتول‌ها را با مشخصات فنی و استانداردهای گوناگون تولید می‌کنند. این تنوع مقاطع فولادی به کاربر این امکان را می‌دهد تا متناسب با نیازهای پروژه و بودجه مد نظر، سفارش خرید خود را به ثبت برسانند. 

این مقاطع به عنوان پرکاربردترین انواع آهن آلات شناخته می‌شوند که با توجه به ویژگی‌های مورد نیاز پروژه، مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. باید در نظر داشته باشید که گستره استفاده از این مقاطع، تاکیدی بر اهمیت کیفیت و تضمین عملکرد آنها دارد. به همین جهت شناخت این مقاطع در انتخاب و خرید مقاطع تاثیرگذاری بسزایی خواهد داشت. در ادامه به معرفی پرکاربردترین انواع آهن آلات در صنایع مختلف خواهیم پرداخت.

پروفیل و انواع آن

پروفیل به عنوان پرکاربردترین انواع مقاطع فولادی، از تنوع ساختاری بالایی برخوردار است. اصطلاح پروفیل در لغت به معنی ساختار فولادی با مقطع یکسان در امتداد بالا است. بدین ترتیب بسیاری از سازه‌های فولادی در دسته پروفیل قابل طبقه‌بندی هستند. پروفیل‌ها در انواع ساختمانی و صنعتی به بازار عرضه می‌شوند که تفاوت‌های ساختاری و ضخامت آنها، امکان استفاده از آنها در صنایع مختلف صنعتی و ساخت و ساز را امکان‌پذیر می‌سازد. تنوع ساختار، مقاومت این مقاطع در برابر فشارهای وارده بر سازه را تضمین کرده و ایمنی کاربرد و عملکرد صحیح آن در پروژه را به همراه خواهد داشت. استفاده از مقالات و مشاوره کارشناسان فعال در حوزه آهن آلات و شناخت انواع پروفیل، خرید بهینه و استفاده درست از پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی را به دنبال خواهد داشت.

پروفیل‌های مربع و مستطیل به عنوان قوطی‌ها، به دلیل ویژگی‌هایی همچون شکل‌پذیری، مقاومت زیاد و جوش‌پذیری، در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی کاربردهای بسیاری دارند. این پروفیل‌ها با قیمت مناسب و وزن پایین، به عنوان نرده‌های فلزی در درب و پنجره منازل، کناره راه پله، نرده‌کشی و حصارکشی اطراف دیوار کارخانه‌ها و زمین‌های محصور شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، پروفیل‌های باز و بسته با توجه به ضخامت و با مقاطع بزرگتر، معمولا در ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان‌ها به کار می‌روند. با این حال، باید توجه داشت که استفاده از این پروفیل‌ها در سازه‌های بتنی و یا خارج از آن، بسته به نوع پروژه و استحکام مورد نیاز، امکان‌پذیر است.

پروفیل باز نوعی از پروفیل‌های مقاطع باز است که در بازار به شکل متنوعی موجود است، از جمله آن‌ها می‌توان به پروفیل باز نوع Z اشاره کرد. پروفیل‌های باز Z با ارتفاع متناسبی که با سایز آنها هماهنگ شده است در اندازه‌های ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ و در ضخامت‌های ۲، ۲٫۵ و ۳ میلیمتر در بازار موجود است. این پروفیل‌ها از ورق سیاه ساخته شده و با استفاده از تجهیزات خمکاری، زوایای مختلفی به آن‌ها داده و به شکل Z خم می‌شوند. پروفیل‌های باز سپری نیز یکی دیگر از انواع پروفیل‌های باز موجود در بازار هستند.

این نوع پروفیل با ارتفاع و قاعده مساوی در اندازه‌های مختلف و با ضخامت‌های متنوع، به صورت تک یا دو طرفه و با لبه‌های گرد یا تیز تولید می‌شود. علاوه بر این، پروفیل‌های باز که به صورت جعبه‌ای، فیتیله‌‌ای و گرد عرضه می‌شوند، نیز در بازار موجودند و برای استفاده در ساخت سقف‌های مختلف مانند سقف پارکینگ، سوله و شیروانی استفاده می‌شوند. این پروفیل‌ها اغلب از ورق‌های گالوانیزه یا رنگی ساخته می‌شوند تا در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بیشتری داشته باشند، و برای مناطقی که دارای بارش مداوم هستند، مناسب‌اند.

پروفیل بسته یک نوع پروفیل است که دارای سطح مقطع بسته است، به عبارت دیگر، در آن پروفیل سطح مقطع پوشیده شده است. از آنجایی که این پروفیل توخالی ساخته می‌شود، وزن آن نسبت به سایر انواع پروفیل‌ها کمتر است. مقاومت بالای این پروفیل‌ها باعث شده که در بسیاری از سازه‌های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. این پروفیل‌ها به دلیل ویژگی وزن پایین و استحکام ساختاری بالا، ایمنی بالا در برابر زلزله و آتش‌سوزی، در بسیاری از کاربردهای صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شناخت ویژگی‌ها و ساختار این مقاطع، به شما کمک می‌کند تا در هنگام ثبت سفارش خرید، از بهترین قیمت پروفیل آهن بهره‌مند شوید. از مهمترین انواع پروفیل‌ها میتوان به مواردی نظیر میلگردها، تیرآهن، ناودانی و یا دیگر انواع مقاطع فولادی اشاره داشت. در ادامه به معرفی برخی از انواع پروفیل خواهیم پرداخت تا دید بهتری نسبت به این فراورده فولادی داشته باشید.

میلگرد و انواع آن

یکی از پرتقاضاترین انواع پروفیل و مقاطع فولادی، میلگرد است. این مقطع فولادی که با سطح مقطع دایره و با طول بالا تولید می‌شود انواع مختلفی دارد که به شما امکان می‌دهد از آن در موقعیت‌های مختلف، استفاده کنید. از مهمترین انواع میل‌گرد می‌توان به میلگرد آجدار و ساده اشاره داشت. 

پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی

میلگرد‌های ساده از شمش فولادی طی فرایند نورد سرد یا گرم، به شکل مقطع دایره با طول بالا به طورت یکنواخت تولید می‌شوند. این نوع میلگرد با توجه به ساختار ساده، از تنوع ضخامتی بالایی بخوردار است که به شما این امکان را می‌دهد تا متناسب با نوع پروژه و مقاومت مورد نیاز، سفارش خرید میلگرد را ثبت کنید. 

در نوع دیگر میلگردهای آجدار قرار دارند که با ساختار منحصر به فرد، به منظور افزایش استحکام سازه‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع میلگردهای آجدار نیز از تنوع سایز بالایی برخوردارند، که با توجه به میزان استحکام مورد نیاز، قابل خریداری هستند. توجه داشته باشید که در خرید بهترین میلگرد، همواره ضخامت و نوع میلگرد، تعیین کننده بهترین نوع آن نخواهد بود. به همین جهت، استفاده از خدمات مشاوره برای شناخت انواع، آلیاژهای به کار رفته در تولید، نوع پروژه و در خرید بهترین میلگرد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ناودانی و انواع آن

ناودانی، یکی از پروفیل‌های مهم و گسترده‌ای است که در صنعت ساختمانی و غیره به کار می‌رود. این پروفیل، با ساختاری که از دو قسمت جان و دو بال تشکیل شده است، از جمله پروفیل‌های با مقطع باز است که استفاده و کاربرد وسیعی دارد. ناودانی‌ها به دو دسته ساده و مشبک تقسیم می‌شوند، که هر یک از این دسته‌ها نیازهای مختلف صنایع را برآورده می‌کنند. ناودانی‌های ساده اغلب در ساخت پل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً از ورق گرم ساخته می‌شوند.

از طرفی، ناودانی‌های مشبک بیشتر در ساخت قفسه‌ها و سازه‌هایی که به استحکام بالایی نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند و اغلب از ورق گرم گالوانیزه ساخته می‌شوند. انتخاب مناسب بین این دو نوع ناودانی بستگی به نیازها و شرایط خاص هر پروژه دارد، بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید، به دقت نیازهای خود را بررسی کنید و برای دریافت لیست قیمت ناودانی با مشاوره کارشناسان مورد اطمینان، به انتخاب بهترین نوع ناودانی برای پروژه خود بپردازید.

انواع مقاطع فولادی ساختمانی

تیرآهن و لوله

تیرآهن در بازار ایران در انواع مختلفی مانند INP، IPE، IPB و CNP عرضه می‌شود. تیرآهن‌های INP و IPE به عنوان تیرآهن‌های معمولی شناخته می‌شوند که تفاوت آن‌ها در ضخامت بال آن‌هاست. در تیرآهن‌های IPE، ضخامت بال از ابتدا تا انتهای آن‌ها یکسان است، اما در تیرآهن‌های INP با فاصله گرفتن از جان تیرآهن، ضخامت عرض آن کاهش می‌یابد. همچنین، تیرآهن IPB دارای بال‌های پهن‌تری است که شکل ظاهری آن به شکل H است. تیرآهن CNP یا لانه‌زنبوری نیز دارای حفره‌هایی روی جان است که منجر به کاهش وزن تیرآهن می‌شود و آن را به یک محصول مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند.

لوله‌های فولادی اغلب از فولاد نرم ساخته می‌شوند که مقاومت کمی در برابر اسید و رطوبت دارند. در گذشته، این لوله‌ها برای لوله‌کشی آب و فاضلاب استفاده می‌شدند؛ اما به دلیل مشکلاتی مانند خوردگی، زنگ‌زدگی، عدم انعطاف‌پذیری و رسوب‌گیری زیاد، استفاده از آن‌ها در ساختمان‌سازی کاهش یافته است. امروزه، تنها لوله‌های فولادی گالوانیزه برای انتقال آب و فاضلاب در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، بلکه از این نوع لوله برای دیگر سیستم‌های لوله‌کشی، نظیر لوله کشی پروژه‌های پتروشیمی و انتقال نفت و گاز نیز استفاده می‌شود.

خرید انواع مقاطع فولادی ساختمانی از فولادسل

همانطور که مشاهده کردیم، آشنایی با انواع مقاطع فولادی به منظور بهره‌مندی از خرید بهترین مقطع متناسب با نیازهای پروژه از اهمیت بالایی برخودار است. این امر اهمیت وجود یک مرجع معتبر برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص انواع این مقاطع، اطلاعات لیست قیمت روزانه آهن آلات و نیاز استفاده از مشاوره و راهنمای خرید برای بهره‌مندی از بهترین نتیجه در استفاده از مقاطع فولادی در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی را نمایان می‌سازد.

فولادسل به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های فعال در حوزه خرید و فروش آهن آلات، مرجع معتبری برای دریافت مشاوره و خدمات راهنمای خرید مقاطع فولادی به شمار می‌آیند. این مجموعه، با ارائه خدمات متنوع از مشاوره تا فراهم کردن پرداخت شرایطی، خرید انواع آهن آلات را برای مصرف کننده مقرون به صرفه کرده است. پرداخت اعتباری از انواع شیوه‌های پرداخت سفارش خرید آهن آلات، به شما این امکان را می‌دهد تا پرداخت مبلغ سفارش در چند قسط، صورت پذیرد. استفاده از این شرایط پرداخت، نقش موثری در کاهش هزینه‌های خرید مقاطع فولادی و مدیریت منابع مالی پروژه خواهد داشت.

جمع‌بندی

به طور کلی در ساخت و اجرای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی، مصالح و مواد اولیه متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناخت انواع این مصالح به شما در انتخاب مواد اولیه با کیفیت برای تولید یک سازه مقاوم از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که فراورده‌های فولادی به طور گسترده در این پروژه‌های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنایی با پرکاربردترین انواع این آهن آلات به شما در انتخاب مواد اولیه مطلوب برای کسب بهترین نتیجه بسیار کمک می‌کند.

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، شناخت آهن آلات و مقاطع فولادی با توجه به گستردگی بازه فراورده‌ها، می‌تواند کار دشواری باشد. به همین جهت بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های بازرگانی واسط به عنوان راهنما و مشاور برای شناخت و خرید پرمتقاضی‌ترین آهن آلات ساختانی و ویژگی‌های ساختاری آنها، کسب نتیجه مطلوب و عملکرد صحیح قطعات در پروژه را تضمین خواهد کرد.

مشاورین و کارشناسان فروش فولادسل آماده ارائه خدمات راهنمای خرید و ارائه لیست قیمت روزانه انواع مقاطع فولادی به شما هستند. با استفاده از خدمات فولادسل، شما از حضور یک مشاور و همراه در تمامی مراحل آشنایی، انتخاب، ثبت سفارش و تحویل آهن آلات مورد نظر خود اطمینان حاصل می‌کنید. شما می‌توانید از طریق شماره تلفن ۷۴۴۸۶ با کارشناسان و مشاورین فولادسل در ارتباط باشید و اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از مقاطع فولادی مورد نظرتان را دریافت کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]