حق اولاد و همسر بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش یافت ؟
حق اولاد و همسر بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش یافت ؟

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران اعلام شد .

به گزارش نبض بازار ، طبق گفته علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ، حق همسر بازنشستگان به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید .
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصداست و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود: در دریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت. در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می‌شود، هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد. آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید.
در مورد حق بن و مسکن بازنشستگان کارگری یک چیزی و تامین اجتماعی هم یک چیز دیگر اضافه می‌شود در این وسط معلوم نیست کدام یک را مدنظر بگیرند. در مجموع یک اتفاقاتی افتاده و قرار شده تا دولت آن را تایید نکرده است ما عدد و رقم اعلام نکنیم. عدد و ارقام هم تا دو سه روز آینده مشخص خواهد شود، این ماه وقتی احکام جدید اعلام شود وحقوق جدید پرداخت شود و این‌ها هم مشخص می‌شود. در اردیبهشت ماه حقوق جدید پرداخت می‌شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خرداد پرداخت خواهد شد. افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح است که که باید به دولت برود و برگردد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]