همسان سازی حقوق بازنشستگان از این تاریخ اجرایی می شود
همسان سازی حقوق بازنشستگان از این تاریخ اجرایی می شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی از بررسی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون اجتماعی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلسه امروز کمیسیون اجتماعی در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: مقرر شد تمام صندوق‌ها و همچنین سازمان تامین اجتماعی احکام این عزیزان را نهایتاً تا آخر آبان آماده کنند و طبق قانون مادر برنامه هفتم توسعه اجرایی شود.

همچنین فضل‌الله رنجبر، نماینده مردم کرمانشاه و دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس هم در تشریح نشسست امروز این کمیسیون با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: نمایندگان کمیسیون اجتماعی پیش از ظهر امروز در یک جلسه تقریبا سه ساعته با حضور احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وی، رؤسای صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور آخرین وضعیت اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگاه را بررسی و پیگیری کردند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این نشست مسائل و نکات مختلفی درخصوص مشکلات پیش روی جامعه بازنشستگان، منابع اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و معوقات ایشان طرح و بحث شد. با توجه به حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست، در نتیجه و جمع‌بندی مباحثی که مطرح شد مقرر شد تا پایان آبان‌ماه ضمن اینکه احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صادر می‌شود، از آخر آبان‌ماه هم نسبت به پرداخت حقوقی که در احکام آورده شده است، اقدام شود.

رنجبر با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی این جلسه را به عنوان آخرین جلسه برای اجرای دقیق مر قانون اعلام کرد، اضافه کرد: همچنین مقرر شد یک کمیته تخصصی متشکل از سه نفر از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس که در این نشست انتخاب معرفی شدند به علاوه نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی و سازمان برنامه و بودجه کشور شکل بگیرد و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در صورت تأمین اعتبار معوقات چندماه گذشته بازنشستگان از محل قانون همسان‌سازی هم پرداخت شود.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در بیان خلاصه جمع‌بندی این نشست گفت: در این جلسه مقرر شد، در مرحله اول صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و در مرحله دوم پرداخت حقوق متناسب‌سازی بازنشستگان تا پایان آبان‌ماه انجام شود؛ ضمن اینکه در این حین بررسی راه‌های تأمین اعتبار و پرداخت معوقات بازنشستگان هم باید پیگیری و انجام شود.

رنجبر پیگیری آخرین وضعیت رسیدگی به بازماندگان متوفیان حادثه معدن معدن‌جوی طبس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از دیگر موارد مورد بحث در این نشست خواند و گفت: طبق اعلام وزیر، بهره‌بردار معدن این قول و اطمینان را داد‌ه‌اند که تا زمانی که زنده است، مابه‌التفاوت احکام و حقوق کارگران را پرداخت کند. همچنین هزینه تحصیل ازدواج و فرزندان ایشان تأمین می‌شود

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]