به گزارش اقتصاد آنلاین؛ احمد خوروش با تاکید بر اینکه ما اعتقاد داریم بورس کالا بستری برای معاملات شفاف و عرضه و تقاضای واقعی کالاها است، متذکر شد: تنها کانالی که خریدار و فروشنده واقعی با هم می توانند از طریق آن معامله کنند، بورس کالاست و در هیچ بازار دیگری نمی توان چنین شفافیتی […]

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ احمد خوروش با تاکید بر اینکه ما اعتقاد داریم بورس کالا بستری برای معاملات شفاف و عرضه و تقاضای واقعی کالاها است، متذکر شد: تنها کانالی که خریدار و فروشنده واقعی با هم می توانند از طریق آن معامله کنند، بورس کالاست و در هیچ بازار دیگری نمی توان چنین شفافیتی را سراغ گرفت که دور از دلالی و معاملات شبهه دار باشد.
خوروش با بیان اینکه انتظار ما از دولت تقویت و عمق بخشی به معاملات بورس کالاست گفت: اگر محصولات تمام حلقه های زنجیره به صورت کامل و عادلانه در بورس عرضه شود، نفع این معاملات به مردم و مصرف کنندگان نهایی و تولید می رسد. بنابراین دولت اگر می خواهد برنامه ریزی برای حمایت از مصرف کننده داشته باشد باید در عمق بخشی به بورس و عرضه های فراگیر تصمیم گیری کند.
رئیس انجمن نورد فولاد ایران در خصوص آدرس غلطی که در بحث هزینه های ساخت مسکن داده می شود گفت: هیچ نگرانی در خصوص محصول و نیاز ساختمان وجود ندارد به دلیل اینکه در حال حاضر بیش از نیاز کشور تولید فولاد صورت می گیرد. هم اکنون ظرفیت تولید نورد در کشور بالغ بر ۳۰ میلیون تن است که به دلیل جذب نشدن حدود یک سوم از این ظرفیت به بهره برداری رسیده و فعال است. یعنی سالانه حدود ۱۲ میلیون تن تولید صورت می گیرد. با توجه به اینکه مصرف داخلی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تن است نیاز بازار با این میزان تولید به خوبی برطرف می شود و مابقی تولید صورت گرفته نیز صادر می شود.   
او اضافه کرد: اگر ما بتوانیم بازارهای صادراتی بیشتری را با بازاریابی به دست آوریم قطعا می توانیم تولید نورد را از میزان کنونی به راحتی افزایش دهیم چرا که ظرفیت های تولید و زیرساخت ها مهیاست.
خوروش در پایان تاکید کرد: ما که مسئول تولید نهایی هستیم تعهد می دهیم که تمام نیاز ساخت و ساز در کشور را می توانیم تامین کنیم. امروز نوردکاران با کمترین مارجین سود فعالیت می کنند بنابراین تامین مصالح مورد نیاز پروژه های ساختمان سازی با حداقل قیمت قابل تامین خواهد بود. هرچند فعالیت برای نوردکاران سخت است اما به کار خود ادامه می دهند و می توانند نیاز نهضت ملی مسکن را تامین کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]