ثبت نام کنکور تربیت معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات و لینک سایت سنجش
ثبت نام کنکور تربیت معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات و لینک سایت سنجش

ثبت نام کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳ از ۵ آذرماه آغاز شده است و تا ۱۱ آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش نبض بازار، در این خبر به بررسی جزئیات ثبت نام کنکور تربیت معلم سال ۱۴۰۳ پرداخته‌ایم، متقاضیان میتوانند پاسخ سوالات خود را درباره این کنکور در متن زیر بیابند.

متقاضیان ثبت نام تربیت معلم برای ثبت نام کنکور باید تا پایان مهلت ثبت نام نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.متقاضیان کنکور تربیت معلم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در مهلت مقرر همزمان برای شرکت در کنکور سراسری و کنکور تربیت معلم ثبت نام کنند. در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳، مدارک لازم و مراحل ثبت نام کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ را دارند، باید پس از مطالعه دقیق شرایط کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ در زمان مقرر فرآیند کنکور فرهنگیان خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور sanjesh.org انجام دهند. با ما همراه باشید.

به منظور جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی قرار است برای اولین بار کنکور تربیت معلم همزمان با کنکور سراسری در روزهای ۶ و ٧ اردیبهشت سال آینده برگزار شود.

مهلت ثبت نام تربیت معلم

فرایند ثبت نام این کنکور از امروز ۵ آذر آغاز شده و تا ١١ آذر ادامه خواهد داشت.

لینک ثبت نام تربیت معلم

متقاضیان کنکور تربیت معلم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در مهلت مقرر همزمان برای شرکت در کنکور سراسری و کنکور تربیت معلم ثبت نام کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندهای الحاقی ۱ و ۲ ماده ۹۲ لایحه برنامه هفتم، مصوب کردند تا پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هر سال در مقایسه با سال قبل حداقل ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. بنابراین جذب دانشجو در این دو دانشگاه برای سال ۱۴۰۳ نیز افزایش می‌یابد.

محدودیت های ثبت نام کنکور تربیت معلم ۱۴۰۳

فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره سن ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت: قانونگذار گفته که حداکثر سن ۲۴ سال است و آنچه در دفترچه کنکور قید می‌شود مبنا است که امسال مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر سن داوطلبان بالاتر از ۲۴ سال باشد، افراد در سن بالا بازنشسته می‌شوند؛ اما معلمی کار انرژی‌بری است و یک ساعت تدریس با چند ساعت کار اداری برابری می‌کند. بنابراین اگر سن معلم از ۶۰ بگذرد، کار سخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر داوطلبان بالای ۲۴ سال دارند، می‌توانند از طریق آزمون استخدامی به شغل معلمی وارد شوند.

کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

نکاتی درخصوص کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که در ادامه به سمع و نظر شما مخاطبان عزیز می رسانیم.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)، نوع آزمون خود را کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ انتخاب می نمایند، می بایست گزینه “فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم هستم” را انتخاب نمایند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو معلم حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام، نوع آزمون خود را “متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ هستم” انتخاب می‌نمایند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را ندارند. لازم به یادآوری است اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در سال ۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری اعلام خواهد شد و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد.
تبصره: بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در سال ۱۴۰۳، مهلت چند روزه به این دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولی خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را داشته باشند. این دسته از داوطلبان لازم است در فرصت تعیین شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد درخواست انصراف خود را قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته، به آموزش و پرورش ارائه دهند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ نیستند.

متقاضیان کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ (آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان) نمی‌توانند متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی شوند.

متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی نمی‌توانند متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم برای کنکور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان شوند.

وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت ارتقای سطح کیفی آموزشی دانشگاه فرهنگیان، بر تقویت این دانشگاه تاکید کرد و افزود در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای اولین بار کنکور تربیت معلم برگزار می شود تا بدین وسیله گزینش و انتخاب معلم ما اختصاصی شود.

کنکور تربیت معلم چیست؟

بگذارید ابتدا به سوال کنکور تربیت معلم چیست؟ پاسخ دهیم تا بررسی این عنوان راحت تر باشد. کنکور تربیت معلم در واقع آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری آن تصویب شده است. کنکور اختصاصی تربیت معلم همانطور که از نامش هم پیداست، به طور اختصاصی، به گزینش برای جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان می پردازد.

خبر برگزاری کنکور تربیت معلم از سوی وزیر آموزش و پرورش که همزمان ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده دارد، اعلام شده و جزئیات برگزاری آن در حال تدوین است. قرار است در این راستا، سه مدرسه وابسته برای هر پردیس دانشگاه فرهنگیان تاسیس شود که دانشجو معلمان پذیرفته شده کنکور اختصاصی تربیت معلم برای اداره کلاسها به آنجا بروند.

شرایط کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳

شرایط کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۳ از دیگر سوالاتی است که برای داوطلبین شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان مطرح خواهد شد. در پاسخ باید بگوییم با توجه به اینکه شیوه نامه و یا دستورالعمل اجرایی کنکور تربیت معلم، هنوز ابلاغ نشده است، اطلاعات دقیق از شرایط کنکور تربیت معلم برای داوطلبان در دسترس نمی باشد.

سرپرست آموزش و پرورش در این باره می گوید: ویژگی ها و شرایط کنکور تربیت معلم در هیئت امنا و شورای عالی مشخص می‌ شود. ما باید آیین نامه کنکور تربیت معلم را تهیه و در ستاد ملی تصویب کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]