جزئیات تازه از مبلغ یارانه معیشتی در بودجه سال ۱۴۰۳
جزئیات تازه از مبلغ یارانه معیشتی در بودجه سال ۱۴۰۳

نماینده مردم تهران در مجلس آخرین وضعیت مبلغ یارانه معیشتی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش نبض بازار، سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افزایش ۱۰۰ همتی یارانه معیشتی نشان می‌دهد تدوین‌کنندگان بودجه و دولت دغدغه معیشت مردم را دارند، گفت: لایحه بودجه بر اساس واقعیت‌ها تدوین شده است.

سیدرضا تقوی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذرماه) قوه مقننه در موافقت با کلیات لایحه بودجه، ۱۴۰۳ گفت: از ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۳ تدوین آن بر اساس واقعیت‌ها است.

وی افزود: یکی از ضعف‌های بودجه در سالیان گذشته وابستگی به نفت بوده با اینکه نفت و منابع نفتی برای کشور یک نعمت است، اما این وابستگی به صورت یک نعمت برای کشور درآمده است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه این لایحه ۱۵ درصد وابستگی به درآمد‌های نفتی را کاهش داده است، اضافه کرد: موضوع معیشت نیز در لایحه مورد توجه قرار گرفته، در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶۰ همت برای معیشت مردم در نظر گرفته شد و در سال ۱۴۰۳، ۱۰۰ همت این رقم افزایش پیدا کرده که مشخص است دولت با تدوین‌کنندگان لایحه دغدغه معیشت مردم را دارد.

تقوی یکی دیگر از گرفتاری‌های لوایح بودجه را کسری بودجه دانست و گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز با توافقی که در تلفیق صورت گرفت به جای خوبی رسیده و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم نباید به بودجه رأی منفی بدهیم و به لحاظ زمانی در تنگنا قرار بگیریم. روش تصویب دو دوازدهم بودجه نیز برای مواقع خاص بوده، نباید تبدیل به یک روال شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]