افزایش حقوق بازنشستگان در چه وضعیتی است؟
افزایش حقوق بازنشستگان در چه وضعیتی است؟
میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، در حشیه جلسه هیأت دولت گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری که بیش از ۵.۵ میلیون نفر هستند، دیروز به کارگزینی‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

مصاحبه رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان

 افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

برای دیدن این خبر و خبرهای دیگر در باره افزایش حقوق بازنشستگی خبرخوان تماشا انلاین را ببینید.

این ویدیو را در سرویس تجمیع کننده ویدیویی تماشاآنلاین می‌توانید مشاهده کنید.

اظهارات وزیر کار درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان

در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ نیز وزیر کار بیان کرد: آن‌هایی که الان بالای ۲۸ سال سابقه کار دارند، حداقل باید ۳۰ سال خدمت کنند و افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۵ عملیاتی می‌شود. قانون مشمول کسانی می‌شود که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و مشمول افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه دارند نمی‌شود.

خبر اجرای قانون بازنشستگی را در تماشا انلاین می‌توانید ببینید.

اظهارات وزیر کار درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان

اهمیت بازنشستگی در زندگی افراد

بازنشستگی یکی از مراحل مهم در زندگی افراد است که پس از سال‌های فعالیت و خدمت، به آن می‌رسند. در جامعه ایران نیز، تعداد بازنشستگان به عنوان یک جنبه مهم از جمعیت کشور مورد توجه قرار می‌گیرد.

تعریف بازنشستگی در قانون

فردی است که پس از احرراز شررایط قرانونی از نسرر سرن و سرابقه پرداخرت کرسور بازنشستگی مطابق با قوانین موضوعه، از مزایای بازنشستگی استفاده می کند.

آمار بازنشستگان ایران

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین درآمد حقوق‌بگیران تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به میزان ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزار تومان بوده است که این رقم نسبت به میانه شهریور سال گذشته که ۷ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان بوده، افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. میانگین سن بازنشستگی در ایران بین ۵۱ تا ۸۷ سال است.

با توجه به جمعیت پیر شونده در ایران، تعداد بازنشستگان نیز افزایش یافته است. بر اساس آمارهای اخیر، تعداد بازنشستگان در ایران به طور مداوم در حال افزایش است. این افراد معمولاً از سنوات مختلفی با تجربه کاری متنوع بازنشسته می‌شوند، که شامل افرادی از طبقات مختلف جامعه می‌شود؛ از کارگران و کارمندان تا مدیران و متخصصان.

به گزارش آرمان ملی، آمارهای منتشر شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که تعداد حقوق‌بگیران صندوق تا پایان شهریور امسال به یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر می‌رسد. در مقایسه با تعداد حقوق‌بگیران در پایان شهریور سال گذشته که یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است.

اما از میان این یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر از کارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر شاغل متوفی و ۲۳۸ هزار و ۱۴۹ نفر بازنشسته متوفی هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]