بهره مندی روزانه ۲هزار نفر بیمار از خدمات توانبخشی هلال احمر
بهره مندی روزانه ۲هزار نفر بیمار از خدمات توانبخشی هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات توانبخشی به ۴۶۸هزار نفر در۸ ماه سپری شده از سال جاری میلادی خبر داد.

یعقوب سلیمانی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان گسترده‌ترین شبکه توانبخشی کشور، در ۸ماهه گذشته از سال ۲۰۲۳یعنی از اول ژانویه تا آخر اوت، موفق شده است به ۴۶۸هزار و ۳۷۷مراجعه کننده در سراسر کشور خدمت‌رسانی کند. در واقع به طور میانگین در هر روز نزدیک به ۲هزار نفر به مراکز توانبخشی هلال احمر مراجعه کرده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: بخش قابل توجهی از این خدمات مربوط به پروتز دست و پا و یا ارتزهای کمک حرکتی بوده است.

وی ادامه داد: خدمات ارتز و پروتز معمولا در  بخش دولتی نظام سلامت کشور ارائه نمی‌شود و مراجعه به مراکز خصوصی نیز هزینه‌های بالایی دارد. اما هلال احمر خدمات خود در این زمینه را با تعرفه حداقلی بخش عممومی‌به همه مردم ارائه می‌کند.

سلیمانی توضیح داد: البته توان بالای هلال احمر در ارتز و پروتز باعث توسعه و یا راه‌اندازی دیگر کلینیک‌ها در حوزه توانبخشی نبوده است. امروزه واحدهای توانبخشی هلال احمر در سراسر کشور خدمات کاردرمانی، شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی و بینایی سنجی را انجام می‌دهد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به سابقه تاریخی فعالیت توانبخشی در هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: هلال احمر در زمینه خدمت به معلولان کشور بیش از ۶۰سال تجربه دارد و برای نخستین بار در سال ۱۳۴۱شمسی خدمات ارتز و پروتز را با نام دست و پای مصنوعی به نظام سلامت ایران معرفی کرد.

سلیمانی گفت: نباید فراموش کرد که در سال‌های جنگ عراق با ایران و پس از آن، هلال احمر توانست براساس اصل بشردوستی نهضت صلیب سرخ و هلال‌احمر و مطابق با اهداف کمیته صلیب سرخ به مجروحان نظامی و همچنین غیرنظامیانی که در جنگ تحمیلی دست و پای خود را از دست داده بودند، زندگی دوباره ببخشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]