دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 135427
  • 30 سپتامبر 2024 - 14:31
  • 7 بازدید
  • ۰ دیدگاه

موافقت بانک مرکزی با تأمین مالی ۱۰ پروژه پتروشیمی

موافقت بانک مرکزی با تأمین مالی ۱۰ پروژه پتروشیمی
موافقت بانک مرکزی با تأمین مالی ۱۰ پروژه پتروشیمی

اکوایران: بانک مرکزی موافقت کرده که برای ۱۰ پروژه پتروشیمی که هر کدام با کمتر از ۵۰ میلیون دلار تا پایان بهار سال آینده تکمیل می‌شود، تأمین مالی کند.

به گزارش اکوایران؛‌ دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، جزئیات توافق با بانک مرکزی برای تأمین سرمایه ریالی و ارزی را تشریح و اعلام کرد که طبق این توافق، بانک مرکزی به پروژه‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری زیر ۵۰ میلیون دلار دارند، کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدوی ابهری در نشستی خبری اظهار داشت که حداقل ۱۰ پروژه در این چارچوب تعریف شده‌اند که این پروژه‌ها علاوه بر پروژه‌های دیگری هستند که به‌طور روتین در سال جاری وارد مدار تولید و توسعه خواهند شد.این توافق گامی مهم در جهت حمایت از پروژه‌های کوچک‌تر در صنعت پتروشیمی است که می‌تواند موجب تسریع در توسعه و پیشرفت این صنعت استراتژیک و پیشران اقتصاد کشور شود.

در همین راستا فریبرز کریمایی، قائم‌مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در گفت‌وگو با ایسنا به اهمیت حیاتی صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به جهش تولیدی مورد انتظار در صنعت پتروشیمی، در نیمه اول سال جاری، ۱۴ درصد ارز بیشتری به سامانه نیما اختصاص یافته است. هدف اصلی، دستیابی به تولید ۱۳۲ میلیون تن در طول برنامه توسعه است که این میزان تولید، در تاریخ صنعت پتروشیمی بی‌سابقه بوده و نیازمند زیرساخت‌ها و حمایت‌های گسترده از سوی بخش‌های مختلف حاکمیتی، از جمله بانک مرکزی است.

بر اساس گزارش ایسنا، هماهنگی‌هایی با بانک مرکزی برای تأمین مالی پروژه‌های پیشران انجام شده و روش‌های مختلف برای تأمین مالی ارزی و ریالی این پروژه‌ها در حال بررسی است . تاکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه مورد نیاز تأمین شده و برای تکمیل این پروژه‌ها به ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز است که بخشی از این سرمایه باید از منابع داخلی، خارجی، صندوق توسعه ملی، و روش‌های جدید تأمین مالی از جمله بازار سرمایه تأمین شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
هشدار برای مشترکین پرمصرف 29 سپتامبر 2024

هشدار برای مشترکین پرمصرف

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از هر ۴ مشترک خانگی، یک مشترک پرمصرف است، تصریح کرد: همان یک مشترک تقریبا به اندازه سه مشترک دیگر برق مصرف می‌کند.

سال آینده کمبود برق داریم! 28 سپتامبر 2024

سال آینده کمبود برق داریم!

در نشست کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران که با هدف ارائه راهکارها به دولت برای خروج از ناترازی صنعت برق بود، رئیس کمیسیون انرژی پیش‌بینی کرد که برای سال آینده با ٢۴ هزار مگاوات کسری برق روبرو باشیم.

قیمت نفت برنت به ۷۱ دلار و ۹۸ سنت رسید 28 سپتامبر 2024

قیمت نفت برنت به ۷۱ دلار و ۹۸ سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۸ سنت رسید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.