شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 19355
  • 23 آگوست 2023 - 20:11
  • 169 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شرکت ملی گاز: اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد این شرکت، نادرست است

شرکت ملی گاز: اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد این شرکت، نادرست است
شرکت ملی گاز: اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد این شرکت، نادرست است

اکوایران: در پی انتشار گزارشی در اکوایران درمورد حقوق و دستمزد چند شرکت دولتی در سال ۱۴۰۰ که اخیرا انتشار یافت، شرکت ملی گاز ایران توضیحاتی ارائه کرد و اطلاعات مندرج در گزارش را نادرست خواند.

به گزارش اکوایران، شرکت ملی گاز ایران در جوابیه خود داده‌های منتشرشده در گزارش مورد اشاره با تیتر «حقوق میلیاردی یک شرکت دولتی / دولت برای پرسنل کدام شرکت‌ها پول بیشتری پرداخت می‌کند؟» را «ناشی از عدم درک صحیح اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی این شرکت» عنوان کرده است.

این شرکت اعلام کرده که «هزینه پرسنلی مورد اشاره به هیچ عنوان نشان‌دهنده مبالغ پرداختی مستقیم و یا غیر مستقیم به کارکنان و پرسنل شرکت ملی گاز ایران نیست، بلکه هزینه مذکور از مجموع هزینه‌های حقوق و دستمزد، هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و هزینه‌های بازنشستگی قبل از موعد و پاداش سنوات کارکنان بدست آمده است و عمده مبالغ مزبور شامل هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و بازنشستگی قبل از موعد است».

گزارش اکوایران در این رابطه، از داده‌های مندرج در کتابی بوده که وزارت اقتصاد در بهار امسال تحت عنوان «نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی» منتشر کرده است. در این کتاب، وضعیت سرانه هزینه پرسنلی شرکت‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفته و نام ۱۰ شرکت که دارای بالاترین هزینه پرسنلی هستند، لیست شده و «هزینه پرسنلی»، شامل «مجموع حقوق و مزایا، رفاهیات، اضافه کار، عیدی و پاداش، حق بیمه و بازنشستگی سهم کارفرما که شرکت بابت نیروی انسانی شاغل در شرکت می‌پردازد» عنوان شده است.

روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در جوابیه خود نوشته است:

«روز دوشنبه ۳۰ مردادماه در پی انتشار گزارشی از سوی سایت خبری اکوایران با عنوان «حقوق میلیاردی یک شرکت دولتی/دولت برای پرسنل کدام شرکت‌ها حقوق بیشتری پرداخت می‌کند؟» محتوای تولید شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط با این حوزه را تحت تاثیر اطلاعات اشتباه مندرج در گزارش مذکور قرار داد به طوریکه به تبع آن پیوست‌های انتقادی و زنجیره‌ای این گزارش علیه شرکت ملی گاز ایران در آستانه هفته دولت در فضای رسانه‌ای کشور انتشار یافت که حدود ۷۵ روز پیش‌تر از انتشار مطلب اکوایران، شرکت ملی گاز ایران در تاریخ ۱۷ خرداد سال جاری، در پاسخ به ابهامی در شبکه‌های اجتماعی درباره سرانه هزینه پرسنل این شرکت، پاسخ شفاف و کارشناسی را با عنوان «تکذیبیه شرکت ملی گاز ایران در پی انتشار یک خبر در شبکه های اجتماعی» منتشر کرده بود که با توجه به تکرار این اشتباه در گزارش اکوایران، توضیحاتی که قبلا در سایت شرکت در این خصوص منتشر شده بود، مجدداً در این جوابیه به استحضار مردم شریف می‌رساند:

– در مطالب منتشر شده به هزینه اعلام شده به مبلغ ۹٫۱۲۳ میلیون ریال (۹۱۲ میلیون تومان) تحت عنوان هزینه پرسنلی طی سال ۱۴۰۰ اشاره شده و به ناگاه این اتهامات به شرکت ملی گاز ایران وارد شده است که این شرکت بیشترین سرانه هزینه پرسنلی را در بین شرکت‌های دولتی داشته است. ضمن تکذیب خبر و تحلیل اشتباه رخ داده که ناشی از عدم درک صحیح اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی این شرکت است، تأکید می‌شود که هزینه پرسنلی مورد اشاره به هیچ عنوان نشان دهنده مبالغ پرداختی مستقیم و یا غیر مستقیم به کارکنان و پرسنل شرکت ملی گاز ایران نیست، بلکه هزینه مذکور از مجموع هزینه‌های حقوق و دستمزد، هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و هزینه‌های بازنشستگی قبل از موعد و پاداش سنوات کارکنان بدست آمده است و عمده مبالغ مزبور شامل هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و بازنشستگی قبل از موعد است که هیچگونه ارتباطی با هزینه‌های پرسنل و کارکنان شاغل در این شرکت ندارد.

– جهت اطلاع افکار عمومی ذکر این نکته ضروری است که محاسبه سرانه حقوق و مزایای پرسنل از تقسیم مبلغ حقوق و دستمزد کارکنان بر تعداد پرسنل بدست می‌آید که سرانه محاسبه شده طی سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳٫۵۳۵ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) است و در این صورت رتبه شرکت ملی گاز ایران در بین شرکت‌های مدنظر، رتبه دهم است.

تکرر اهمال یا بازی در زمین دشمن؟

تامین بیش از ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور در بخش‌های مختلف اعم از خانگی – تجاری، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع با گاز طبیعی و حفظ پایدار جریان گاز در کشور، وظیفه‌ خطیری است که انجام موفق آن در دهه‌های اخیر مرهون تلاش شبانه روزی و جهادی همکاران شرکت ملی گاز ایران در همه بخش‌ها به ویژه بخش‌های عملیاتی و تاسیساتی است که علاوه بر کار در شرایط سخت جغرافیایی، با احتمال وقوع حوادث جبران ناپذیری در محل کار دست و پنجه نرم می‌کنند. در این بین انتشار برخی مطالب نادرست از سوی رسانه‌های رسمی کشور بدون در نظر گرفتن جوانب و عواقب منفی آن بر فضای کلی جامعه بیش از همه خوراک خوبی برای دشمنان این مرز و بوم خواهدبود. در پایان روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران از رسانه‌های محترم تقاضا دارد ضمن توجه به اولویت‌های اصلی در ایفای حقوق و صیانت از انفال و بیت‌المال، از طرح موضوعات غیردقیق و غیرتخصصی که منطبق با واقعیت نیست و موجب تشویش افکار عمومی و تضعیف روحیه خدمت گذاران ملت است، خودداری نمایند.

روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.