دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 23565
  • 06 سپتامبر 2023 - 16:11
  • 144 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کاهش حجم مبادله رمزارزها به کمترین میزان از سال ۲۰۲۰

کاهش حجم مبادله رمزارزها به کمترین میزان از سال ۲۰۲۰
کاهش حجم مبادله رمزارزها به کمترین میزان از سال ۲۰۲۰

به گزارش اکوایران، حجم معاملات رمزارزها به کمترین میزان خود از سال ۲۰۲۰ رسیده و عواملی مانند افزایش قیمت نفت که می‌تواند منجر به افزایش تورم بشود، تأثیر منفی بر قیمت رمزارزها گذاشته است.

قیمت بیت‌کوین پس از تعطیلات روز کارگر در آمریکا، در روز سه‌شنبه (۱۴ شهریور) با کاهش یک درصدی روبه‌رو شد و به کمتر از ۲۵ هزار دلار و ۷۰۰ سنت رسید. قیمت این رمزارز طی چهارشنبه (۱۵ شهریور)، از ۲۵ هزار دلار و ۷۱۴ سِنت تا ۲۵ هزار دلار و ۸۶۲ سنت نوسان داشته است.    

این درحالیست که حدود یک هفته قبل، قیمت بیت‌کوین با افزایش زیادی همراه شد و به بیش از ۲۸ هزار دلار رسید.

به نوشته سایت «اینوستینگ»، تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و حدود ۲۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۰ میلیارد و ۶۰ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم طی امروز چهارشنبه از ۱۶۲۸ دلار تا ۱۶۴۰ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و حدود یک دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۳ میلیارد و ۸۲ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، بیش از ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به نوشته سایت «کوین‌دسک»، رسیدن قیمت بیت‌کوین به سطح ۲۵ هزار دلار، تقریبا کمترین قیمت این رمزارز در حدود شش ماه گذشته است. همچنین طبق اعلام تحلیل‌گران، حجم مبادله کلی رمزارزها به کمترین سطح خود از سال ۲۰۲۰ رسیده است.

از سوی دیگر، اعلام عربستان سعودی و روسیه مبنی بر ادامه کاهش تولید نفت تا ماه دسامبر، باعث شد قیمت نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا با رشد یک درصدی به ۸۶ دلار و ۷۴ سنت به ازای هر بشکه افزایش پیدا کند؛ افزایشی که بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

افزایش قیمت نفت می‌تواند منجربه رشد تورم و نرخ بهره شود و بر قیمت رمزارزها تأثیر مفنی داشته باشد، چراکه سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در این شرایط به جای سرمایه‌گذاری‌های ریسکی مانند رمزارزها و سهام، سراغ سرمایه‌گذاری‌های مطمئن‌تری مانند اوراق بهادار خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا بروند.

جدیدترین گزارش از نرخ تورم آمریکا یک هفته دیگر منتشر خواهد شد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.