جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 26558
  • 18 سپتامبر 2023 - 16:11
  • 142 بازدید
  • ۰ دیدگاه

صعود قیمت نفت به دنبال نگرانی از ذخایر طلای سیاه

صعود قیمت نفت به دنبال نگرانی از ذخایر طلای سیاه
صعود قیمت نفت به دنبال نگرانی از ذخایر طلای سیاه

اکوایران: قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با توجه به ادامه کاهش عرضه توسط رهبران اوپک پلاس، همچنان در مسیر صعود قرار دارد.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت به دنبال پیش‌بینی‌ها از بیشتر شدن کسری عرضه در سه ماهه آخر ۲۰۲۳ و با وجود خوش‌بینی‌ها از بهبود تقاضا در چین،‌ روز دوشنبه (۲۷ شهریور) و برای سومین هفته متوالی با افزایش همراه شد.

به نوشته رویترز، قیمت آتی نفت خام برنت با افزایش ۰٫۸ درصدی به ۹۴ دلار و ۶۴ سنت به ازای هر بشکه رسید و قیمت آینده نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۰٫۹ درصدی به ۹۱ دلار و ۵۵ سنت افزایش یافت.

به گفته کارشناسان، سیاست چین در جهت بهبود اقتصاد این کشور، اطلاعات منتشرشده درباره اقتصاد مقاوم آمریکا و ادامه کاهش تولید توسط «اوپک پلاس»، باعث شده قیمت طلا روندی صعودی داشته باشد.

معامله‌گران نیز طی این هفته تصمیمات و اظهارنظرهای بانک‌های مرکزی بویژه بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی مهم چین را زیر نظر خواهند داشت. ‌

قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۲ رسید. نفت همچنین در مسیر بزرگترین افزایش سه‌ماهه قیمت از زمان حمله روسیه به اوکراین قرار دارد.

کاهش عرضه عربستان سعودی و روسیه می‌تواند بازار نفت را به سوی کسری روزانه دو میلیون بشکه‌ای در سه ماهه آخر سال جاری میلادی سوق دهد. این اتفاق همچنین ممکن است میزان ذخایر نفت را با کاهش روبه‌رو کند و شرایط برای افزایش بیشتر قیمت طلای سیاه در سال ۲۰۲۴ فراهم شود.

عربستان سعودی و روسیه در قالب توافق اوپک پلاس،‌ کاهش عرضه نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید کردند. از سوی دیگر،‌ پالایشگاه‌های چین به دنبال سود بالای ناشی از صادرات، تولید خود را افزایش داده‌اند.

کارشناسان معتقدند شرایط موجود، باقی ماندن قیمت نفت در کانال ۹۰ دلار به ازای هر بشکه را تسهیل کرده و اکنون نگاه‌ها به سوی میزان تقاضای دو اقتصاد برتر جهان است. گزارش‌ها نشان می‌دهد همانطور که «آژانس بین‌المللی انرژی» و «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) پیش‌بینی کرده بودند، میزان تقاضای نفت در سطح جهان در مسیر عبور از دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در هرروز قرار دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بلومبرگ: تولید نفت ایران در آوریل کاهش یافت 09 مه 2024

بلومبرگ: تولید نفت ایران در آوریل کاهش یافت

اکوایران: داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد سطح تولید اوپک در آوریل ثابت باقی ماند و همین امر نشان می‌دهد برنامه این گروه برای کاهش تولید، به شکل کامل اجرایی نشده است.

عربستان چگونه نفرین نفت را مهار کرد؟ 09 مه 2024

عربستان چگونه نفرین نفت را مهار کرد؟

اکوایران: اقتصاد ایران در تاریخ خود در چندین بازه زمانی با بیماری هلندی مواجه شده است. این درحالیست که برخی کشورها مانند عربستان سعودی نیز درآمدهای نفتی زیادی دارد اما دلیل اینکه عربستان مانند کشور ما در دام نفرین نفت گرفتار نشده است چیست؟

کسری بودجه عربستان ادامه دارد / رشد قیمت نفت برای مشتریان آسیایی توسط ریاض 09 مه 2024

کسری بودجه عربستان ادامه دارد / رشد قیمت نفت برای مشتریان آسیایی توسط ریاض

اکوایران: کسری بودجه عربستان برای ششمین سه‌ماهه متوالی ادامه دارد که علت آن کاهش تولید نفت و تأمین مالی پروژه‌های مربوط به چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.