جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 46367
  • 01 دسامبر 2023 - 20:11
  • 102 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ورود برزیل به جمع کشورهای اوپک پلاس

ورود برزیل به جمع کشورهای اوپک پلاس
ورود برزیل به جمع کشورهای اوپک پلاس

اکوایران: برزیل قرار است به عضویت گروه اوپک پلاس درآید،‌ اما این کشور اعلام کرده با تصمیم این گروه مبنی بر کاهش عرضه همراهی نخواهد کرد.

به گزارش اکوایران، انتظار می‌رود برزیل در ژانویه سال ۲۰۲۴ به گروه اوپک پلاس یا همان کشورهای تولیدکننده نفت بپیوندد، اما این کشور قصد ندارد با اقدام هماهنگ اعضای این گروه در زمینه کاهش تولید نفت همراه شود.

به نوشته رویترز، اعلام غافلگیرکننده اوپک پلاس در روز پنجشنبه (۹ آذر) مبنی بر عضویت برزیل در این گروه، این سوال را مطرح کرد که آیا این کشور آمریکای لاتین با کاهش تولید نفت همراهی خواهد کرد یا خیر.

کشورهای اوپک پلاس در تازه‌ترین تصمیم خود با کاهش تولید نزدیک به ۲/۲ میلیون بشکه نفت در هر روز برای ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۴ موافقت کرده‌اند.

برزیل با تولید ۴/۶ میلیون بشکه نفت و گاز در هر روز که شامل تولید ۳/۷ میلیون بشکه نفت خام است، بزرگترین تولیدکننده نفت در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود برزیل تا ژوئن ۲۰۲۴، به طور رسمی به عضویت اوپک پلاس درآید.

تازه‌ترین قیمت نفت

به دنبال کاهش ۲ درصدی قیمت در روز پنجشنبه، قیمت نفت در روز جمعه (۱۰ آذر) تقریبا ثابت باقی ماند. به نظر می‌رسد بازار از این موضوع که جدیدترین دور کاهش عرضه نفت توسط اوپک پلاس باعث افزایش قیمت نفت می‌شود، متقاعد نشده است.

قیمت آتی نفت خام برنت با افزایش ۲۲ سِنتی به ۸۱/۰۸ دلار به ازای هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت هم با افزایش ۳۱ سِنتی به ۷۶/۲۷ دلار افزایش پیدا کرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.