هشتاد و نهمین فضاپیمای باری روسیه به ایستگاه فضایی رفت
هشتاد و نهمین فضاپیمای باری روسیه به ایستگاه فضایی رفت

روسیه ۸۹‌امین فضاپیمای باری پروگرس را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این پرتاب در ساعت ۲۳:۲۰ به وقت منطقه زمانی شرقی در روز چهارشنبه (۰۶:۵۰ صبح پنجشنبه به وقت ایران) انجام شد.

به نقل از اسپیس، فضاپیمای باری پروگرس MS-28 از پایگاه فضایی بایکونور روسیه در قزاقستان بر فراز یک موشک سایوز پرتاب شد.

این فضاپیما با نزدیک به سه تُن غذا، تجهیزات علمی و سایر تجهیزات برای فضانوردان به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد.

قرار است این فضاپیما روز شنبه به این آزمایشگاه مداری برسد و در ساعت ۱:۵۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۹:۲۶ به وقت ایران) به محل اتصال ماژول زیوزدا (Zvezda) متصل شود.

این ماژول، توسط فضاپیمای باری MS-26 (۸۷P) تا روز دوشنبه شب اشغال بود، تا اینکه پس از شش ماه اقامت از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شد و به سمت جو زمین آمد.

در حال حاضر در ایستگاه فضایی دو فضاپیمای باری به نام‌های MS-27 (۸۸P) و سیگنوس NG-21 پارک شده‌اند و سه کشتی سرنشین‌دار که یک سایوز روسی، یک کرو دراگون اسپیس‌ایکس و یک استارلاینر بوئینگ هستند نیز به این ایستگاه متصل شده‌اند.

استارلاینر برای اقامتی یک هفته‌ای در روز ۶ ژوئن به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید، اما همچنان در مدار باقی مانده است زیرا مهندسان در حال عیب‌یابی مشکلات مربوط به پیشرانه‌های سیستم کنترل آن هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]