توقف پروازهای بین نیویورک و تل‌آویو
توقف پروازهای بین نیویورک و تل‌آویو

شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا اعلام کرد که پروازهای بین فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک و تل آویو را تا ۳۱ دسامبر به دلیل «درگیری جاری» در خاورمیانه متوقف می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که به مسافران خسارت ایجاد شده را جبران خواهد کرد و از مشتریان خواسته است تا برای تغییرات بیشتر در برنامه پرواز تل آویو، از جمله لغو بیشتر پرواز ها، آماده باشند. جزئیات بیشتری ارائه نشد.

به نقل از «الجزیره انگلیسی»، این اعلامیه در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد تشدید درگیری بین حزب الله و اسرائیل منتشر شد.

ماه گذشته رسانه های اسرائیلی با استناد به ” یک اطلاعیه رسمی به آژانس های مسافرتی در اسرائیل” گزارش دادند که شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا تعلیق پروازهای خود به فلسطین اشغالی را تا پایان ماه سپتامبر تمدید کرده است.

پیشتر خطوط هوایی «یونایتد ایرلاینز» و «امریکن ایرلاینز» نیز پروازهای خود به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده‌ بودند.

همچنین خطوط هوایی اروپایی «ایر مالتا» و ایرلاین پرتغالی «تَپ» هم پیش از این پروازهای خود به رژیم اسرائیل را لغو کرده‌ بودند.

شرکت هواپیمایی هلندی «کی‌ال‌ام» نیز اخیرا اعلام کرده بود که بنا به دلایل امنیتی در خاورمیانه پروازهای خود به تل‌آویو را دست‌کم تا ماه اکتبر (مهر ماه) لغو کرده است.

بر پایه گزارش‌ها، پیامدهای ناشی از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، سناریوی افزایش تنش ها میان ایران و رژیم صهیونیستی را تقویت کرده است؛ موضوعی که بر سفرهای هوایی و خروج از اراضی اشغالی تاثیر گذار خواهد بود.

رژیم صهیونیستی با شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه، رییس دفتر سیاسی حماس را که برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران به تهران آمده بود، به شهادت رساندند. اکنون این مساله نگرانی صهیونیست‌ها را از واکنش ایران به چنین اقدام تروریستی برانگیخته است.

حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در اولین بیانیه اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند»

حزب‌الله افزود: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

حزب‌الله در بیانیه دوم خود درباره انفجارهای لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمام حقایق، داده‌ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه علیه غیرنظامیان می‌دانیم.

بر اساس گزارش‌ها، انفجارهای لبنان ۱۴ شهید (از جمله دو کودک) و حدود ۳ هزار مجروح برجای گذاشته است. وزیر بهداشت لبنان گفته است: ممکن است مجبور شویم که برخی از مجروحان را به بیمارستان های تخصصی برای درمان به خارج از کشور منتقل کنیم. این اقدام رژیم اسرائیل منجر به مجروحیت مجبتی امانی سفیر ایران در بیروت شد که برای درمان به همراه ۹۵ مصدوم انفجار پیجرها در لبنان به تهران منتقل شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]