کاهش زمان تحویل واگن های مترو
کاهش زمان تحویل واگن های مترو

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز ساخت واگن های مترو در چین با حضور شهردار تهران و همراهان خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی چمران در صد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۹۶ تأمین واگن برای مترو پیگیری می شد و قرار شد ۲ هزار دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که هزار و ۵۰ دستگاه به تهران اختصاص داشت.

رئیس شورا با بیان اینکه اولین تفاهم نامه ای که امضا شد مبنی بر خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تهران بود، گفت: از سال ۹۶ این برنامه وجود داشت و رئیس جمهور چین نیز در سفر خود به ایران، قرارداد خرید واگن را یکی از اولویت ها عنوان می کرد اما به علت واریز نشدن پیش پرداخت، عملیاتی نشد و در دوره ششم که آمدیم عزم اعضای شورا و شهرداری جزم شد تا این قرارداد اجرایی شود.

مهدی چمران با تأکید بر اینکه یک میلیارد دلار رقم بالایی بود که به سختی محقق شد، افزود: جلسات مختلف و تلفن های متعدد و تلاش های فراوان پس از مدت ها در دو ماه پیش به بار نشست و پیش پرداخت به بانک شهر واریز و قرارداد منعقد شد؛ در نهایت روز جمعه گذشته با حضور شهردار تهران و همراهان ساخت واگن ها در چین آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رئیس جمهور به ما قول دادند تأمین واگن ها را پیگیری کنند که این پیگیری انجام و عملیاتی شد.

مهدی چمران با بیان اینکه قرار بود تحویل واگن ها ۲۴ ماهه باشد که با رایزنی های صورت گرفته به یک سال کاهش یافت، تأکید کرد: موضوع دیگر خوشحال کننده برای ما این بود که تکنولوژی ساخت بوژی به ایران انتقال یافت.

رئیس شورا افزود: ما به اتوبوس ها نیز به ویژه اتوبوس های برقی نیاز داریم و باید ببینیم تعاملات به کجا خواهد رسید.

مهدی چمران با تأکید بر اینکه قراردادهای مختلف منعقد شده و امیدواریم اتوبوس ها به موقع تحویل داده شود، افزود: امیدواریم جهادی عمل شود تا هرچه سریعتر اتوبوس ها تحویل داده شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]