دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 48626
  • 10 دسامبر 2023 - 20:12
  • 76 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ولادیمیر پوتین: بلاک‌چین بر انحصار بانک‌های غرب غلبه می‌کند

ولادیمیر پوتین: بلاک‌چین بر انحصار بانک‌های غرب غلبه می‌کند
ولادیمیر پوتین: بلاک‌چین بر انحصار بانک‌های غرب غلبه می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه معتقد است راه‌حل‌های نوین فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) راه را برای غلبه بر انحصار بانک‌های بزرگ غربی باز می‌کند.

به گزارش اکوایران ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در نشست عمومی مجمع «فراخوان روسیه» در مسکو از سیستم مالی غرب انتقاد کرد.

پوتین با توصیف زیرساخت‌های مالی غرب به‌عنوان «دوره‌های ده‌ساله» که عمدتاً تحت کنترل دلار، یورو، مبادله از طریق بانک‌های غربی و سوئیفت بوده تصریح کرد: «امروزه، مبادلات با ارزهای ملی عملاً جایگزین این سیستم شده‌اند. البته این کار هنوز در حال انجام است. ما در این مسیر حرکت می‌کنیم و این روند در آستانه شتاب گرفتن است.»

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: سیستم مالی غرب به‌وضوح از منظر فناوری در شرف منسوخ‌شدن است. این سیستم فرسوده در این مدت آن‌قدر ازخودراضی مانده و به ماهیت انحصاری خود عادت کرده است که هیچ جایگزینی برای خود تصور نمی‌کند. این رویه موجب منسوخ‌شدن این سیستم و عدم ایجاد تحول جدی در آن شده است. در حال حاضر می‌توانیم بگوییم بانک‌داری غربی در حال مرگ و منسوخ‌شدن است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت آنچه ما می‌خواهیم، راه‌اندازی مدلی جدید است. مدلی واقعاً دموکراتیک که در آن رقابت صادقانه بین همه بازیگران اقتصادی حاکم شود. پوتین افزود: این تغییر در چشم‌انداز اقتصادی جهان و ظهور رهبران جدید مالی، فرایندی هدفمند و تا حدود زیادی قابل‌پیش‌بینی است.

ایشان استفاده از فناوری‌های جدید مالی را در مورد تراکنش‌های بین‌المللی مناسب دانسته و ادامه دادند: ما به طور فزاینده‌ای در حال گذار به راه‌حل‌های پیشرفته از جمله راه‌حل‌های مربوط به بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی هستیم.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) نسخه دیجیتالی از ارزهای ملی هستند که توسط بانک‌های مرکزی کشورها صادر می‌شوند. این ارزها باهدف افزایش کارآمدی و امنیت سیستم‌های پرداخت مرکزی توسعه داده می‌شوند و هم‌زمان مزایای ارزهای دیجیتال مانند تراکنش‌های سریع و کم‌هزینه را ارائه دهند. CBDCها می‌توانند به تقویت شفافیت و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی کمک کنند. بااین‌حال، مسائلی مانند حریم خصوصی، امنیت سایبری و تأثیر بر سیستم‌های مالی سنتی نیز در خصوص آن‌ها موردبحث هستند. بسیاری از کشورها در حال بررسی یا توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود هستند.

به گفته تحلیلگران روس و برخی تحلیلگران بین‌المللی این روش‌ها راه را برای ایجاد تغییرات انقلابی در جهت رفع انحصار از بانک‌های بزرگ غربی باز می‌کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.