جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 28431
  • 25 سپتامبر 2023 - 20:12
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رنو و پژو دادشان در آمد

رنو و پژو دادشان در آمد
رنو و پژو دادشان در آمد

اکو ایران : الزام به تولید محصولات برقی توسط شرکت های خودروساز هر روز ابعاد جدیدی پیدا می کند اما به نظر می رسد شرکت های خودروساز نتوانسته خود را با این قوانین هماهنگ کنند و چنانچه تغییری در قوانین یاد شده ایجاد نشود، احتمال بروز چالش های برای فروش محصولات تولیدی توسط خودروسازان بین المللی دور از ذهن نخواهد بود.

به گزارش اکو ایران، گروه صنعت خودروی اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا و بریتانیا باید اقدامات فوری برای به تعویق انداختن قوانین مربوط به خودروهای برقی معامله شده بین این اتحادیه و بریتانیا را در دستور کار قرار دهند.

آن طور که خودروسازان اتحادیه اروپا در خواست کرده اند این بازنگری باید به طور مشخص قوانین تجاری پس از برگزیت را مورد بازنگری قرار دهد.

براساس قوانینی که بین اتحادیه اروپا و انگلستان نهایی شده صادرات خودرو از اروپا به انگلستان و بالعکس تعرفه ۱۰ درصدی را به دنبال دارد. این تعرفه روی قیمت نهایی خودروها اثر گذاشته و فشاری را به خریداران تحمیل می کند.  

رئیس اتحادیه خودروسازان اروپا (ACEA) و لوکا دی مئو، مدیر عامل رنو در بیانیه‌ای پیش از نشست تجاری بین مقامات اتحادیه اروپا و بریتانیا در هفته جاری افزایش قیمت مصرف‌کننده خودروهای برقی اروپایی در زمان مقابله برای کسب سهم بازار در مواجهه با رقابت شدید بین‌المللی، اقدام درستی ندانستند.

به گزارش ایسنا، مشکل این است که نه خودروسازان در بریتانیا و نه اتحادیه اروپا زنجیره تامین خودروهای الکتریکی خود را به اندازه کافی برای برآورده کردن این الزامات ایجاد نکرده‌اند و خواستار به تعویق افتادن قوانین تا سال ۲۰۲۷ شده‌اند.

شرکت خودروسازی استلانتیس که از همکاری میان پژو – سیتروئن با فیات – کرایسلر ایجاد شده نیز هشدار داده است که کارخانه‌های خودروسازی بریتانیا تعطیل و منجر به از دست‌دادن مشاغل قابل توجهی می‌شود، مگر اینکه توافقنامه برگزیت به سرعت مورد مذاکره مجدد قرار گیرد. همچنین شرکت خودروسازی فورد از کاهش سرعت انتقال به خودروهای الکتریکی خبر داده است.

طبق برآوردهای صورت گرفته اتحادیه خودروسازان اروپا تخمین زده است که این مقررات می‌تواند تا چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو (چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار) تعرفه برای تولیدکنندگان خودرو هزینه داشته باشد و بر تولید تأثیر منفی بگذارد.

اخبار رسیده نشان می دهد مقامات اجرایی اتحادیه اروپا تاکنون، تمایلی به مذاکره مجدد بر سر این توافق نداشته‌اند. بنابراین احتمال افزایش هزینه خرید خودرو در اتحادیه اروپا و انگلستان دور از ذهن نخواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.