جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 47570
  • 05 دسامبر 2023 - 20:12
  • 91 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خبر بد دنا برای بازار خودرو / متقاضیان خودروی پُر طرفدار ایران خودرو دقت کنند

خبر بد دنا برای بازار خودرو / متقاضیان خودروی پُر طرفدار ایران خودرو دقت کنند
خبر بد دنا برای بازار خودرو / متقاضیان خودروی پُر طرفدار ایران خودرو دقت کنند

اکو ایران : ایران خودرو برآورد خود برای تولید و فروش دنا تا پایان سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد اما طی دو ماه ابتدایی فصل پاییز از پیش بینی خود جا مانده و این خبر بدی برای متقاضیان این خودروی پُرطرفدار است.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو پیش بینی کرده تا پایان سال جاری در مجموع حدود ۵۸ هزار دستگاه انواع دنا را در خطوط تولید خود نهایی کند. همچنین این خودروساز برآورد کرده تا پایان امسال بیش از تولید خود یعنی حول و حوش ۶۰ هزار دستگاه دنا را برای مشتریان خود فاکتور کند.

با توجه به برآورد صورت گرفته ایران خودرویی ها به طور میانگین باید نزدیک به ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع دنا را تا پایان سال جاری در خطوط تولید خود تکمیل کنند. همچنین فروش ماهانه دنا تا پایان سال جاری به طور متوسط باید حدود ۱۰ هزار دستگاه باشد.

اما بررسی اطلاعات منتشر شده توسط آبی های جاده مخصوص نشان می دهد این خودروساز طی دو ماه مهر و آبان ۱۴۰۲ از برنامه خود عقب مانده است.

ایران خودرویی ها در مجموع طی دو ماهه فصل پاییز ۱۴۰۲ حول و حوش ۱۵ هزار دستگاه دنا را در خطوط خود تولید کردند. بنابراین با توجه به هدف گذاری در ۶ ماهه دوم سال جاری باید نزدیک به ۱۹ هزار و ۳۵۰ دستگاه دنا تولید می کرد، اتفاقی که با توجه به تیراژ تولید اعلامی این خودروساز محقق نشده است. مقایسه تیراژ هدف گذاری شده و تیراژ محقق شده نشان می دهد آبی های جاده مخصوص در تولید دنا حدود ۲۲ درصد عقب هستند. کسری تولید دنا بیش از چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه است.

با توجه به عقب ماندگی در تولید این خودروساز در فروش دنا هم نتوانسته برآورد خود را نهایی کند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص قصد داشت تا در مهر و آبان امسال نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه از این خودروی سدان پُرطرفدار خود را تولید کند اما در برآورده کردن این قصد خود ناکام ماند و برساس آمارهای اعلامی تنها توانست حول و حوش ۱۶ هزار و ۴۵۰ دستگاه دنا تولید کند. بنابراین آبی های جاده مخصوص در تولید دنا نیز عقب ماندگی حدود ۱۷ درصدی را تجربه کردند.

این کسری تولید و فروش برای طرفداران دنا خبر خوبی نیست و به نظر می رسد تداوم این اتفاق می تواند روی قیمت بازاری این خودرو در ماههای پیش رو اثر منفی گذارد. بخشی از فعالان بازار پیشنهاد می کنند متقاضیان این خودرو فرصت را از دست ندهند و با مراجعه به بازار نسبت به خرید خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. اما هستند فعالانی که پیش بینی افت بیشتر قیمتی برای بازار خودرو را در تحلیل خود اعلام می کنند. باید منتظر ماند و دید بازار دنا تا پایان سال چه سمت و سویی پیدا می کند.   

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.