سفیر اسرائیل مدعی آمادگی برای تنش‌زدایی با لبنان شد
سفیر اسرائیل مدعی آمادگی برای تنش‌زدایی با لبنان شد

همزمان با حمله هوایی تازه رژیم صهیونیستی به لبنان، سفیر این رژیم در سازمان ملل، مدعی آمادگی رژیم اشغالگر برای تنش‌زدایی با لبنان شد و گفت که اسرائیل «راهکار دیپلماتیک» را ترجیح می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «دنی دانون» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، شامگاه سه‌شنبه، مدعی آمادگی رژیم اشغالگر برای تنش‌زدایی از درگیری‌های جاری در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد.

وی به خبرنگاران گفت: «همین لحظه، قدرت‌های مهمی درحال تلاش برای طرح ایده‌های تازه هستند و ما پذیرای این ایده‌ها هستیم. ما مشتاق حمله زمینی به هیچ‌کجا نیستیم، بلکه راهکار دیپلماتیک را ترجیح می‌دهیم.»

ادعای سفیر رژیم صهیونیستی درباره آمادگی این رژیم برای پذیرش راهکارهای دیپلماتیک درحالی است که در هفته اخیر، رژیم صهیونیستی با انفجار هزاران دستگاه‌ ارتباطی‌ بی‌سیم در سراسر لبنان، ده‌ها لبنانی را به شهادت رساند و چندین هزار را مجروح کرد.

به اذعان کارشناسان و رسانه‌های غربی، اقدام رژیم اشغالگر برای تبدیل دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم مورد استفاده امدادگران، کوه‌نوردان و دیگر غیرنظامیان به اسلحه‌های کشتار جمعی، نقیض قوانین بین‌المللی است. اما جنایت اسرائیل در لبنان به این اقدام خلاصه نشده، بلکه در روزهای گذشته، رژیم صهیونیستی با حملات هوایی تشدید شده علیه جنوب لبنان، صدها لبنانی را به شهادت رسانده و این مسئله به تشدید تنش‌ها بین حزب‌الله لبنان و رژیم اشغالگر دامن زده است.

در همین راستا، شامگاه سه‌شنبه، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: «امروز اسرائیل اعلام کرد که موج تازه‌ای از حملات هوایی گسترده علیه حزب‌الله لبنان انجام داده است. حملات مجدد اسرائیل درحالی است که روز گذشته، حملات آن (رژیم صهیونیستی) به کشتار صدها نفر انجامید.»

طبق گزارش وزارت دفاع لبنان، حملات هوایی رژیم صهیونیستی ۵۵۸ شهید برجا گذاشت.

از شروع جنگ غزه، مقاومت در لبنان، در دفاع از مردم مظلوم فلسطین که به گفته «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، در «کابوسی بی‌انتها» به سر می‌برند، روزانه علیه سرزمین‌های اشغالی عملیات موشکی انجام می‌داد. اما به باور خبرنگار خبرگزاری فرانسه، جنایت اخیر «اسرائیل»، به ترس جامعه جهانی درباره وقوع جنگ گسترده در غرب آسیا دامن زده است.

پیشتر، دبیرکل سازمان ملل در طول سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما همگی باید نگران تشدید تنش‌ها در غرب آسیا باشیم. لبنان لب پرتگاه جنگ قرار گرفته و همگی باید مانع تبدیل شدن آن به یک غزه دیگر شویم.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]