تأمین نیروی کارگری واحدهای تولیدی از نگرانی‌های آینده زنجان است
تأمین نیروی کارگری واحدهای تولیدی از نگرانی‌های آینده زنجان است

زنجان- استاندار زنجان،گفت: تأمین نیروی کارگری واحدهای تولیدی از نگرانی‌های آینده استان است و سرمایه‌گذاران به دنبال نیروی کار ماهر هستند و در این راستا مراکز تربیت تکنسین‌ها را تقویت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار،محسن افشارچی، ظهر سه‌شنبه در نشست خبری استاندار با مدیران رسانه و خبرنگاران زنجان در محل استانداری زنجان،گفت: حضور رییس جمهور در استان‌ها برکاتی دارد که موجب گره‌گشایی از کارها می‌شود و باید توجه داشت که در کشور ما مسائلی که می‌تواند به راحتی حل شود در بروکراسی هزارتوی اداری گم می‌شود.

وی ابراز داشت: در اینگونه سفرها برخی موارد پیش از سفر و برخی در جلسه پیگیری ویژه بررسی می‌شود.

استاندار زنجان گفت: یکی از محاسن حضور جمهور در استان این است که کل کشور به طور خاص یک نگاه ویژه به استان زنجان دارند.

افشارچی تاکید کرد: زنجان در مقیاس کشوری، استان خوبی است و امیدواریم این سفر باعث غرور مردم زنجان و نگاه مثبت‌تر کشور شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش واحدهای مسکن ملی قابل واگذاری در سفر رییس‌جمهور از ۲۰۰۰ واحد به ۱۲۰۰ واحد،افزود: ۱۲۰۰و احد آغاز فرآیند واگذاری است و در ادامه توسعه خواهد یافت.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید توجه کرد که در کشور سه استان به مرحله واگذاری رسیدند و زنجان در حوزه مسکن پیشرو است.

افشارچی افزود: راه یکی از ابزارهای مهم توسعه و پیشرفت است و خدابنده یک شهرستان پهناور با امکانات کشاورزی است و باید از راه‌های مناسب برخوردار باشد و در حوزه راه وزارت راه و شهرسازی در این سفر کمک زیادی انجام داد.

وی یادآورشد: تلاش داریم به جای درآمدهای نفتی، از طرق دیگر کسب ثروت کنیم و یکی از این ظرفیت‌ها در حوزه معدن است اما با محدودیت‌های زیست محیطی مواجه هستیم در حالی که با رعایت دستورالعمل‌های زیست محیطی می‌توانیم از حوزه معدن تولید ثروت کنیم به عنوان مثال در استان معدن طلا با ظرفیت ۴۵۰ تن داریم.

استاندار زنجان افزود: تأمین نیروی کارگری واحدهای تولیدی از نگرانی‌های آینده استان است و سرمایه‌گذاران به دنبال نیروی کار ماهر هستند و در این راستا مراکز تربیت تکنسین‌ها را تقویت می‌کنیم و اعتباری برای فنی حرفه‌های و توسعه و تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفتیم.

افشارچی تاکید کرد: کشور با مشکلات مختلفی مثل تحریم، نفوذ فرهنگی، ضربه‌های اقتصادی و سایر موارد مواجه است و ما هزینه استقلال خواهی را در کشور می‌پردازیم، البته منکر وجود ناکارآمدی در برخی نقاط نیستم ولی عزتمندی هزینه دارد و اگر به گذشته نگاه کنیم با وجود مشکلات اتفاقات مثبت زیادی افتاده است.

وی گفت: فرآیند انتخاب و تغییر مدیر به سادگی نیست و وظیفه من این است که وقتی مدیری را منصوب می‌کنم پشتیبان او باشم و ضمن مشاوره و راهکار، گره‌های اداری را از راه مدیران بردارم اما در عین حال شاهد بودیم مدیر جابه‌جا شده و احتمال دارد در آینده نیز اتفاق بیفتد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]