ترامپ با عفو مشروط آزاد است + فیلم
ترامپ با عفو مشروط آزاد است + فیلم

تفاوت پرونده قضایی جدید ترامپ با پرونده های قبلی‌ این است که در صورت محکومیت، به زندان خواهد افتاد و درباره مجازات‌های مربوط به اتهام‌های مختلفش، قوانین آمریکا از ۵ سال تا ۲۰ سال زندان تعیین کرده است.

به گزارش­ اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، از نیویورک، جلسه دادگاه دونالد ترامپ که امروز برگزار شد، در واقع جلسه‌ای کوتاه بود به منور تفهیم اتهام به او در چارچوب کیفرخواست ۴۵ صفحه‌ای ش که بازپرس ویژه پرونده قضایی او، آن را جنایی توصیف کرده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های امریکا، در این جلسه دادگاه پیش از تفهیم اتهام ترامپ بازداشت شد، اما قاضی به او آزادی مشروط داد به شرط اینکه در یک سال آینده مرتکب جرمی نشود.

او در این کیفرخواست با اتهامات سنگینی ازجمله توطئه برضد آمریکا و کلاهبرداری از کشور و تلاش برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت به رییس جمهور بعدی و همین طور تحریک هوادارانش به حمله به کنگره آمریکا، در کنار تلاش و برنامه ریزی برای ابطال انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا روبروست.

فرقی که این بار این پرونده قضایی ترامپ با قبلی‌ها داره، این است که در صورت محکومیت، به زندان خواهد افتاد و درباره مجازات‌های مربوط به اتهام‌های مختلفش، قوانین امریکا از ۵ سال تا ۲۰ سال زندان تعیین کرده است.

جلسه بعدی دادگاه ترامپ به عنوان جلسه استماع در تاریخ ششم شهریور برگزار خواهد شد و در آن جلسه اعلام خواهد شد که نخستین جلسه محاکمه ترامپ درچارچوب این کیفرخواست چه زمانی خواهد بود.

اظهارات:

رابرت کاستا – خبرنگار تلویزیون سی بی اس نیوز آمریکا

آری ملبر – مجری تلویزیون  ام اس ان بی سی آمریکا

جان بولتون – جمهوری خواه تندرو و همکار قدیمی ترامپ

منبع:

خبرگزاری صدا و سیما

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]