واکنش رابرت مالی به آزادی ۵ زندانی آمریکایی در ایران
واکنش رابرت مالی به آزادی ۵ زندانی آمریکایی در ایران

مذاکره‌کننده و نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور ایران در پیامی از آزادی پنج زندانی آمریکایی مجرم در ایران استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که درحال حاضر در مرخصی اجباری به سر می‌برد روز پنج‌شنبه در صفحه شخصی خود در “ایکس” (توییتر سابق) نوشت: این اولین گام است. هر روزی آزادی‌شان از آن‌ها گرفته شود، یک روز اضافی است.

وی در ادامه نوشت: این برای سیامک، مراد، عماد، دو زندانی آزاده شده دیگر و عزیزان‌شان خبری خوش است که مدت‌ها در انتظارش بودند. می‌دانم که همکارانم تا زمان بازگشت آن‌ها به خانه استراحت نخواهند کرد.

رابرت مالی به عنوان فرستاده ریاست جمهوری در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مستقر بود و کارنامه او شامل تلاش برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران و همچنین مذاکرات بر سر آزادی حداقل سه شهروند آمریکایی زندانی در ایران بود. مالی از نزدیک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی کاخ سفید که بخش خاورمیانه آن توسط برت مک گورک رهبری می‌شود، هماهنگی داشت.

مجوز امنیتی‌ رابرت مالی در ماه گذشته به حالت تعلیق درآمده و اکنون در مرخصی اجباری و بدون حقوق‌ است. به گفته منابع خبری FBI در حال بررسی نحوه رسیدگی راب مالی به اطلاعات طبقه‌بندی شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]