انگلیس به انهدام تانک پیشرفته خود در اوکراین اذعان کرد
انگلیس به انهدام تانک پیشرفته خود در اوکراین اذعان کرد

وزیر دفاع انگلیس با اذعان به انهدام اولین تانک پیشرفته «چلنجر ۲» خود در میدان نبرد اوکراین گفت که لندن قصد ندارد یک تانک جدید برای جایگزینی آن ارسال کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «گرانت شاپس» وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز»، انهدام اولین تانک «چلنجر ۲» در میدان نبرد اوکراین را تأیید کرد.

وی در این خصوص گفت: «من می‌توانم تأیید کنم که این خبر صحت دارد. تا جایی که می‌دانیم احتمالاً اولین مورد (از تانک چلنجر) محسوب می‌شود که از بین رفته است. ما ۱۴ تانک چلنجر به اوکراین هدیه داده‌ایم. انتظار داشتیم که در منطقه جنگی چنین خسارات مادی به وجود بیاید».

وزیر دفاع بریتانیا که به تازگی پس از استعفای «بن والاس» به این سمت منصوب شده است، در خصوص این رخداد ادامه داد: «من همچنین تأیید می‌کنم که ۶ پرسنل نظامی اوکراینی در این تانک حضور داشتند که جان به در بردند».

شاپس در خصوص جزئیات انهدام تانک چلنجر ۲ توضیح داد: «این تانک مورد اصابت توپخانه‌های روسیه قرار گرفت. اما همانطور که گفتم پرسنل نظامی جان به در بردند».

وی در خصوص اینکه آیا انگلیس قصد دارد یک تانک چلنجر دیگر به اوکراین ارسال کند، گفت: «خیر، آن‌ها ۱۴ تانک در اختیار دارند که یکی از آن‌ها کم شده است. ما پذیرفته‌ایم که در منطقه جنگی چنین چیزهایی رخ می‌دهد».

یک کلیپ ویدئویی از میدان نبرد اوکراین نیمه‌شب دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که انهدام یک تانک انگلیسی «چلنجر ۲» در اوکراین را نشان می‌داد و این اولین بار از زمانی است که یکی از این تانک‌ها در نبرد منهدم می‌شود.

بریتانیا، پس از آن‌که ۱۴ چلنجر ۲ خود را به اوکراین ارسال کرد، هم‌اکنون ۲۱۳ تانک چلنجر ۲ در اختیار دارد که البته نمایندگان پارلمان بریتانیا در ماه مارس اعلام کردند که ۱۵۷ تانک چلنجر ۲ قابل استفاده برای عملیات‌ها است.تنها کشور دیگری از این تانک‌ها استفاده می‌کند، عمان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]