باید حق وتو در شورای امنیت اصلاح شود
باید حق وتو در شورای امنیت اصلاح شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین امروز (چهارشنبه) سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل ایراد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، زلنسکی گفت: اوکراین از حق خود برای دفاع از کشور استفاده می‌کند و حمایت از ما از طریق تحریم‌ها و إعمال فشار، در این چارچوب قرار می‌گیرد.

وی افزود: سازمان ملل در مساله حمله روسیه، خود را در مسیر بن بست یافته است.

زلنسکی خاطرنشان کرد: ما خواهان عقب نشینی تمامی نیروهای روسی و تشکیلات نظامی آنها از تمام خاک اوکراین هستیم.

زلنسکی عنوان داشت: باید حق وتو در شورای امنیت اصلاح شود تا برخی از آن برای تحقق منافع شخصی سوءاستفاده نکنند. روسیه از جایگاه خود در شورای امنیت به صورت غیرقانونی بعد از فروپاشی شوروی سوء استفاده می‌کند.

در همین حال، رئیس کنونی شورای امنیت گفت: روسیه باید جنگ را متوقف کند و در آینده درخواستش جهت اولویت ندادن به اوکراین برای صحبت کردن را اجابت خواهیم داد.

از سوی دیگر، نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد: البانی طی ریاست خود بر این دوره از شورای امنیت، این نهاد را به تئاتری برای نشان دادن یک دیدگاه تبدیل کرد.  رئیس شورای امنیت باید از ارائه هرگونه نظرات سیاسی در طی جلسه اجتناب کند.

همزمان، دبیرکل سازمان ملل نیز گفت: جنگ روسیه در اوکراین باعث وخامت تنش‌های ژئوپلیتیک شده و ثبات منطقه‌ای را تهدید کرده و تهدید هسته‌ای را بیشتر کرده است. جنگ روسیه علیه اوکراین باعث افزایش قیمت‌ها در سطح جهانی شده و باید برای برگرداندن توافق غلات تلاش کنیم. حملات روسیه به تاسیسات هسته‌ای و انبارهای غلات در اوکراین، غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]