اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا در سالیان اخیر مورد توجه خیلی از کارآفرینان خارجی قرار گرفته است . داشتن اقامت دائم کانادا به‌عنوان کشوری که رتبه دوم را در مقام پهناوری جهان با قوانینی ویژه برای شهروندان خود دارد، خواسته بسیاری از افراد در دنیا می‌باشد. به دلیل شرایط آب و […]

اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا در سالیان اخیر مورد توجه خیلی از کارآفرینان خارجی قرار گرفته است . داشتن اقامت دائم کانادا به‌عنوان کشوری که رتبه دوم را در مقام پهناوری جهان با قوانینی ویژه برای شهروندان خود دارد، خواسته بسیاری از افراد در دنیا می‌باشد. به دلیل شرایط آب و هوایی سرد، کانادا از تراکم جمعیت پایینی برخوردار است؛ درنتیجه نیاز به نیروی کار در این کشور افزایش‌یافته و باعث تنوع در برنامه‌های مهاجرتی این کشور شده است. هر ساله به تعداد افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، اضافه می‌شود و بر اساس آمار، ایرانیان بخش قابل توجهی از این جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.

ویزای-کانادا

افراد پس از گرفتن اقامت موقت می‌توانند با رعایت قوانین و شرایطی خاص، اقامت خود را به دائم تبدیل کنند. حدود پنج سال بعد از دریافت اقامت دائم، فرد می‌تواند در صورت نداشتن جرم و پرداخت مالیات‌ها و درنهایت خو گرفتن بافرهنگ این کشور، برای تهیه حق شهروندی و پاسپورت اقدام کند.

از تفاوت‌های اقامت دائم و شهروندی می‌توان به اخراج مهاجران از کانادا، در صورت ارتکاب جرمی بزرگ اشاره کرد. همچنین آن‌ها حتماً باید روزهایی از سال را در کانادا حضورداشته باشند؛ درصورتی‌که این مورد برای شهروندان الزامی نیست. همچنین افرادی که اقامت دائم دارند نمی‌توانند در مشاغل دولتی حساس استخدام شوند.

مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا

شرایط و مدارک برای هر روش مهاجرت و دریافت اقامت در کانادا متفاوت است ولی به‌صورت کلی ازجمله مدرک‌های موردنیاز می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • فرم درخواست اقامت و گواهی پرداخت هزینه‌ها
  • ارائه مدارک هویتی، تحصیلی و شغلی و گذرنامه
  • داشتن امتیاز موردنیاز در مدرک زبان و ارائه آن
  • گواهی پزشکی و سلامت و همچنین عدم سو پیشینه

 مقدار هزینه پرداختی با توجه به شیوه مهاجرت شما متغیر است. همچنین مدت‌زمان پروسه تأیید مدارک و اخذ اقامت کانادا نیز وابسته به روش انتخابی فرد برای مهاجرت می‌باشد. به‌عنوان‌مثال در روش اکسپرس اینتری حدوداً شش ماه و برای دریافت مجوز تحصیلی حداقل چهار و حداکثر بیست هفته زمان نیاز است. به‌طورمعمول فرد باید دو سال از پنج سال گذشته‌اش را در کانادا زندگی کرده باشد تا اقامت دائم به او تعلق بگیرد.

پس از پنج سال، اعتبار کارت اقامت مهاجر منقضی می‌شود و باید با پرداخت هزینه‌ای دوباره اما کمتر، جهت تمدید آن اقدام کند. مدت‌زمان تمدید آن از پنجاه روز تا یک سال متفاوت است و فرد درصورتی‌که مرتکب جرمی نشده باشد و حضور فیزیکی در کانادا داشته باشد می‌تواند کارت را دریافت کند.

ویزای-کانادا۱

روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

در رتبه‌بندی سطح جهانی، کانادا در رتبه دوم از نظر کیفت خوب زندگی، سیستم آموزشی پیشرفته با بازدهی بالا و همچنین دارا بودن میزان زیادی از مراقب‌های بهداشتی و پزشکی، قرار دارد. شیوه‌های متفاوتی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم وجود دارد.

اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا شیوه‌های متفاوتی دارد که تنها برخی از آن‌ها منجر به اقامت دائم می‌شود. به‌عنوان‌مثال، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک شاید جنبه سودآوری داشته باشد اما در گرفتن اقامت، نقشی نخواهد داشت. همچنین برخی روش‌ها بعد از گذشت چند سال، شرایط گرفتن اقامت را ایجاد می‌کند.

اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارتاپ کانادا

در این روش می‌توان از همان ابتدا اقامت گرفت و هزینه آن حدوداً ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است. با ارائه طرح تجاری خلاقانه و نو، بدون تشابه در ایالت، می‌توان در راستای اقامت دائم در کشور کانادا، اقدام کرد. در نوآفرینی نیاز به استخدام نیروی کانادایی نیست و حتی می‌توان برای عملی شدن ایده خود، درخواست وام کرد.

اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی:

پس از اطلاع از قوانین کاری شهر موردنظر و دارا بودن شرایط، می‌توان با دریافت ویزایی دو ساله، وارد کانادا شد و سرمایه‌گذاری کاری خود را شروع کرد. در این راه نیاز به استخدام حداقل دو عضو کانادایی خواهد بود. هزینه اولیه سرمایه‌گذاری با این شیوه حدود ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار است و بعد از دو سال می‌توان درخواست اقامت دائم را ارائه داد.

اقامت از طریق راه‌اندازی شرکت

برخی از افراد مایل به تأسیس شعبه‌ای جدید از شرکت خود در کشوری دیگر هستند. البته این روش فقط در برخی از شهرهای کانادا قابل‌اجرا است و هزینه آن چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که، مشاغل مرتبط با مهاجران نسبت به شهروندان رشد سریع‌تر و موفقیت بیشتری را به دنبال داشته است.

اقامت کانادا از طریق ویزای کار

یکی از سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و درنهایت بهترین روش‌ها، مهاجرت کاری است. برای ورود به کانادا از این راه، در ابتدا مدرک و تخصص فرد با توجه به میزان نیاز آن در کشور، مورد بررسی قرار می‌گیرد. ایجاد فرصت شغلی در کانادا به دو روش دریافت جاب آفر (دعوت‌نامه از شرکت یا فرد خارجی) و یا سیستم اکسپرس اینتری (ورود سریع) انجام می‌شود. مزیت والای سیستم اکسپرس اینتری این است که، پس از دریافت Skilled Worker یا ویزای کاری، در همان ابتدا از طرف دولت اقامت دائم را دریافت خواهید کرد.

اقامت دائم از طریق ویزای خوداشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی به‌صورت اقامت موقت، به هنرمندان، ورزشکاران و مزرعه‌دارانی تعلق می‌گیرد که طی پنج سال اخیر حتماً در حوزه تخصصی خود فعالیت‌هایی را داشته باشند. این افراد پس از مدتی و سپری کردن پروسه‌های مربوطه می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

ویزای-کانادا۲

همان‌طور که بیان شد مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا دارای پیچیدگی‌ها، ضوابط و سختی‌های خاص خودش است. درنتیجه استفاده از مشاور جهت کاهش سردرگمی‌ها و انتخاب راهی متناسب با شرایط و همچنین داشتن وکیل مهاجرتی به‌منظور مهاجرتی قانونی و بدون مشکل می‌تواند کمک شایانی در تسهیل این مسیر باشد. این خدمات به‌وسیله مؤسسات مهاجرتی ارائه می‌شود.

ازاین‌رو شرکت خدمات حقوقی مهاجرت آرنیکا ویزا با سال‌ها تجربه، به‌صورت تخصصی خدماتی را در زمینه مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم آن ارائه می‌دهد. این شرکت توانسته با داشتن اطلاعاتی به‌روز و دقیق به‌وسیله تیمی باتجربه و متخصص، بسیاری از پرونده‌ها را به موفقیت برساند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]