از دیگر دلایل مهم افزایش ناگهانی قیمت میلگرد از ابتدای هفته، می‌توان به افزایش نرخ ارز اشاره نمود. قیمت دلار که چندین روز با یک ثبات نسبی همراه بوده و بین کانال‌های ۴۹ و ۵۰ هزار تومان در نوسان بود، از روز شنبه حرکت نوسانی رو به بالای خود را آغاز کرد. نرخ فروش دلار […]

از دیگر دلایل مهم افزایش ناگهانی قیمت میلگرد از ابتدای هفته، می‌توان به افزایش نرخ ارز اشاره نمود. قیمت دلار که چندین روز با یک ثبات نسبی همراه بوده و بین کانال‌های ۴۹ و ۵۰ هزار تومان در نوسان بود، از روز شنبه حرکت نوسانی رو به بالای خود را آغاز کرد. نرخ فروش دلار آزاد در روز شنبه وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده و مسیر افزایش خود را آغاز کرد. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب کانال‌های ۵۱ و ۵۲ هزار را هم پشت سر گذاشته و حتی وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شد. اما در ادامه کمی عقبگرد داشته و در این لحظه یعنی روز سه‌ شنبه، با قیمت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان در حال معامله است.

افزایش نرخ فروش میلگرد برندهای داخلی

با آغاز جنگ فلسطین و اسرائیل در ابتدای هفته جاری، تقریبا همه بازارهای کشور اعم از فولاد، بورس، ارز و طلا یک تاثیر منفی را تجربه کردند. قیمت میلگرد برندهای معروف هم با یک افزایش قابل توجه همراه شد. این اتفاق در حالی رخ داد که نرخ فروش میلگرد در سه ماهه تابستان و نیمه اول مهر ماه با یک ثبات نسبی همراه بوده و نوسانات چندانی نداشت. اما از ابتدای هفته یعنی شنبه ۱۵ مهر ماه، اکثر کارخانه‌های مطرح تولید میلگرد نرخ فروش محصولات خود را افزایش دادند. این شرایط در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هم ادامه پیدا کرده و طی این چند روز، برخی از برندها مجددا افزایش قیمت را در دستور کار خود قرار دادند. تغییرات قیمتی میلگرد برخی از برندهای معروف در روزهای اخیر، به شرح ذیل می‌باشد:

تغییر قیمت میلگرد آجدار امیرکبیر از ۱۵ مهر

کارخانه فولاد امیرکبیر جزو برندهایی است که از ابتدای هفته بیشترین افزایش قیمت آرماتورهای آجدار را به نام خود ثبت کرده است. برخی سایزهای آرماتورهای این کارخانه از شنبه ۱۵ مهر ماه تا سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه، به صورت پیوسته و هر روزه با افزایش قیمت همراه بوده اند. برای مثال، قیمت میلگرد ۱۲ امیر کبیر که در آخرین روزهای کاری هفته گذشته ۲۱ هزار و ۹۲۷ تومان عرضه می‌شد، یک رشد حدود ۱۴۷۰ تومانی را تجربه کرد. این سایز میلگرد آجدار امیرکبیر در بازار امروز با نرخ ۲۳ هزار و ۳۹۵ تومان عرضه شد. برخی سایزهای دیگر میلگرد فولاد امیرکبیر هم روندی مشابه طی هفته جاری در پیش داشته اما بعضی سایزها در روز دوشنبه با ثبات نسبی همراه شده و نوسان خاصی را ثبت نکردند.

شیب صعودی ۴۵ درجه ای قیمت میلگرد برخی برندها

میلگرد راد همدان

کارخانه فولاد راد همدان هم مانند سایر برندهای معروف، از ابتدای هفته افزایش قیمت میلگرد خود را آغاز کرد. البته روند افزایشی نرخ فروش محصولات این شرکت مقداری تفاوت داشته و به شکل آهسته و پیوسته بود. بدین صورت که تقریبا از ابتدای هفته با افزایش قیمت سایزهای مختلف میلگرد اما به صورت جزئی همراه بود. میلگرد ۱۲ راد همدان که در آخرین روز کاری هفته قبل با قیمت ۲۳ هزار و ۷۳۹ تومان عرضه می‌شد، تقریبا روزی ۱۰۰ تومان افزایش را ثبت کرده و در معاملات امروز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه، با قیمت ۲۴ هزار و ۳۳ تومان به فروش رسید. سایزهای دیگر میلگرد راد همدان هم روند مشابهی در پیش گرفته و عمدتا افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی را ثبت کردند.

شیب صعودی ۴۵ درجه ای قیمت میلگرد برخی برندها

میلگرد آجدار شاهین بناب

شرکت فولاد شاهین بناب هم یکی دیگر از برندهای مطرح تولیدکننده میلگرد می‌باشد که در اکثر سایزها با افزایش قیمت نزدیک به ۱۰۰۰ تومانی همراه بود. اکثر سایزهای میلگرد شاهین بناب تقریبا از ابتدای هفته، هر روزه با رشد قیمت همراه شدند. برای نمونه، قیمت میلگرد ۱۲ این برند که در آخرین روز کاری هفته قبل ۲۲ هزار و ۱۹ تومان بود، در معاملات روز جاری یعنی هجدهم مهر ماه به ۲۲ هزار و ۹۳۶ تومان رسید. به این ترتیب، از ابتدای هفته بیش از ۹۲۰ تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش داشته است. سایزهای دیگر میلگرد شاهین بناب هم روند مشابهی در پیش گرفته و حتی امروز هم افزایش قابل توجه ای را ثبت کردند.

شیب صعودی ۴۵ درجه ای قیمت میلگرد برخی برندها

روند تغییر قیمت میلگرد آجدار بافق یزد

شرکت فولاد بافق یزد از جمله شرکت‌هایی می‌باشد که از ابتدای هفته جاری تا امروز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه، به صورت پیوسته قیمت میلگردهای خود را فزایش داده است. برای مثال، میلگرد ۱۲ بافق یزد که در آخرین روز کاری هفته قبل با قیمت ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان معامله می‌شد، در روز جاری به نرخ ۲۳ هزار و ۴۸۷ تومان عرضه شد. به این ترتیب، حدود ۶۰۰ تومان افزایش به ازای هر کیلوگرم را به ثبت رسانده است. سایزهای دیگر میلگرد آجدار کارخانه فولاد بافق یزد هم روند مشابهی را در پیش داشته و عمدتا از ابتدای هفته با افزایش حدود ۶۰۰ تومانی مواجه بوده اند.

شیب صعودی ۴۵ درجه ای قیمت میلگرد برخی برندها

میلگرد درپاد تبریز

نرخ فروش میلگردهای درپاد تبریز برخلاف کلیت بازار، روزهای ابتدایی هفته با ثبات همراه بود. روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه هم برخلاف جریان بازار فولاد، یک افت بیش از ۹۰۰ تومانی را در اکصر سایزها تجربه کرده و میلگرد ۱۴ این برند با قیمت ۲۲ هزار و ۹۳۶ تومان عرضه شد. اما در ادامه روز سه‌شنبه شاهد افزایش قیمت میلگردهای درپاد تبریز بودیم. میلگرد آجدار ۱۴ این شرکت طی روز جاری با قیمت ۲۳ هزار و ۲۱۲ تومان به فروش رسید تا نسبت به روز قبل افزایش ۲۷۶ تومانی را تجربه کرده باشد. سایزهای دیگر میلگرد درپاد تبریز هم در روز سه‌شنبه مسیر مشابهی را دنبال کرده و عمدتا با افزایش قیمت بیش از ۲۷۰ تومانی همراه شدند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]