به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ صفر عبادی روز شنبه افزود: کار پلیس تعطیلی بردار نیست و همکارانم در طرح برخورد با تخلفات شبانه، بصورت مدام و مستمر با تخلفات خوردوها در بزرگراه‌های پایتخت برخورد قانونی می‌کنند. وی با سرعت غیرمجاز را مهمترین تخلف شبانه رانندگان در بزرگراه‌ها عنوان کرد و گفت: […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ صفر عبادی روز شنبه افزود: کار پلیس تعطیلی بردار نیست و همکارانم در طرح برخورد با تخلفات شبانه، بصورت مدام و مستمر با تخلفات خوردوها در بزرگراه‌های پایتخت برخورد قانونی می‌کنند.

وی با سرعت غیرمجاز را مهمترین تخلف شبانه رانندگان در بزرگراه‌ها عنوان کرد و گفت: دیشب واژگونی کامیون را در بزرگراه صدر داشتیم که علت اصلی آن سرعت غیرمجاز بود.

به گفته سرهنگ عبادی، اگر یک لحظه حواس راننده‌ای گوشی به دست کپرت شود، ۶ دهم ثانیه طول می کشد تا مغز او به پا فرمان ترمز کردن بدهد و در این مدت خودروی او ۶ متر به جلو رفته است.

وی ادامه داد: تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ شبانه روز در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران حضور دارند و امنیت تردد را برای رانندگان تامین می‌کنند و عرصه را برای رانندگانی که امنیت تردد و عبور و مرور را سلب کرده‌اند، تنگ می‌کنند.

سرهنگ عبادی عامل دوم در تصادفات شبانه روز در بزرگراه‌ها را استفاده از تلفن همراه حین رانندگی عنوان کرد و گفت: طبق قانون هر نوع استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ممنوع است چرا که باعث عدم توجه به جلو و در نهایت تصادفات می‌شود.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های راهور پایتخت همچنین یادآور شد: سرعت غیرمجاز و توقف در حاشیه بزرگراه هم بسیار خطرآفرین است و باعث بروز تصادفات و مشکلات بسیار زیادی برای دیگر رانندگان می‌شود.

سرهنگ عبادی به رانندگان توصیه کرد که با سرعت مطمئنه برانند چرا که عاقبت تصادف با سرعت زیاد، واژگونی و برخورد با مانع است که مصدومیت و یا مرگ راننده را در پی دارد.

۹ مهر امسال سرهنگ موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی شبانه پایتخت خبر داده و گفته بود: در ۶ ماهه اول امسال، نزدیک به ۳۰۰ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که ۶۰ درصد از این تصادفات منجر به فوت، در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]