چه کارهایی در سینما ممنوع است؟
چه کارهایی در سینما ممنوع است؟
یکی از تفریحات پرطرفدار در بین افراد حضور در سالن سینما و تماشای جدیدترین عناوین فیلم‌های سینمایی با بالاترین کیفیت از نظر صدا و تصویر است.

تماشای فیلم در سالن سینما تجربه بسیار لذت‌بخشی بوده که برخی مواقع توسط برخی از افراد به صورت عمدی یا سهوی به یک تجربه ناخوشایند تبدیل می‌شود. یکی اصلی‌ترین دلایلی که افراد در زمان حضور در سینما شیراز مال با انجام کارهایی باعث اثر منفی بر روی لذت افراد حاضر در سالن می‌شود، عدم آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت یک سری موارد در این محیط است. در این مقاله قصد داریم کارهایی که در سینما هویزه مشهد یا سینما ساحل اصفهان در هنگام تماشای فیلم ممنوع بوده و باید رعایت شود، مورد بررسی قرار دهیم.

از خوراکی‌های پر سر و صدا در سالن سینما استفاده نکنید!

یکی از جذابیت‌های تماشای فیلم در سالن سینما، خوردن خوراکی‌های مختلف است که لذت تماشای فیلم را مضاعف می‌کند. همراه داشتن و مصرف برخی از خوراکی‌ها در داخل سالن سینما شیراز مال آزاد و معمولا خوراکی‌های مختلفی در داخل بوفه سینما برای خرید وجود دارد. در مورد خرید خوراکی بهتر است خوراکی‌های که بسته‌بندی آن‌ها سر و صدای زیادی تولید می‌کنند، مانند چیپس و پفک، را انتخاب نکنید. زیرا باز کردن بسته‌بندی آن‌ها در سالن صدای زیادی تولید کرده و تمرکز حاضرین را در هنگام تماشای فیلم بر هم می‌زند.

مسئله دیگر در مورد خوراکی‌هایی که در سینما هویزه مشهد می‌توان مصرف کرد، پسماند آن‌ها است. دقت کنید که کوچک‌ترین پسماندی از خوراکی در سالن باقی نمانده یا بر روی زمین نریزد؛ وجود زباله در کف سالن سینما جلوه بسیار ناخوشایندی داشته و لذت تماشای فیلم را از بین خواهد برد. در صورت مشاهده افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند، می‌توانید به مسئولین سالن گزارش داده تا با دریافت تذکر از آن‌ها، به رعایت این مسائل ترغیب شوند.

سالن سینما جای مناسبی برای نوزادان نیست!

گوشی موبایل خود را بی‌صدا کنید!

یکی از مواردی که در زمان حضور در سالن سینما ساحل اصفهان می‌تواند برای سایرین مزاحمت ایجاد کند، صدای زنگ گوشی موبایل است. این کار نوعی بی‌احترامی به حاضرین در سالن بوده و باعث ضابع شدن حقوق آن‌ها می‌شود. حتی در برخی موارد افرادی مشاهده می‌شوند که در تماس‌های خود را در زمان نمایش فیلم، پاسخ می‌دهند. پس از حضور در سالن سینما و پیش از آغاز نمایش فیلم حتما گوشی خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید و در صورت دریافت تماس،‌ آن را پاسخ ندهید.

حین نمایش فیلم جلسه نقد برگزار نکنید!

یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی که در زمان نمایش فیلم در سینما شیراز مال مشاهده می‌شود، برگزاری جلسه نقد بین دو یا چند نفر از حاضرین است. این احتمال وجود دارد که هر فیلمی از لحاظ موارد مختلفی مانند فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری و غیره در سطح پایینی قرار داشته و در سطح توقع شما نباشد؛ با همه این شرایط برای احترام به افرادی که این فیلم را می‌پسندند، از برگزاری جلسه نقد در زمان پخش فیلم خودداری کنید.

سالن سینما جای مناسبی برای نوزادان نیست!

کودکان یکی از شیرینی‌هایی زندگی انسان هستند اما در شرایطی مانند حضور در سالن سینما هویزه مشهد و تماشای فیلم، صدای گریه نوزادان نه تنها باعث به وجود آمدن حس دلسوزی در سایرین نمی‌شود بلکه، بسیار آزاردهنده است. در صورتی که علاقه به تماشای یک فیلم در سالن سینما دارید، نوزاد یا فرزند کوچک خود را به یکی از اقوام و آشنایان بسپارید و آن‌ها را همراه خود به سینما نبرید. محیط سینما باعث کلافه شدن نوزادان شده و صدای گریه آن‌ها باعث آزار حاضرین در سالن می‌شود.

تماشای یک فیلم مناسب برای بزرگسالان مناسب کودکان نبوده و جذابیتی برای آن‌ها به همراه ندارد؛ به همین دلیل اگر قصد دارید کودکان خود را از سن کم با سینما و محیط فرهنگی آن آشنا کنید، بهتر است فیلم‌هایی را که برای گروه سنی آن‌ها ساخته شده و در حال اکران است را انتخاب کنید. این فیلم‌ها مخصوص کودکان بوده و می‌تواند آن‌ها را برای مدت زمانی که در سالن حضور دارند سرگرم کرده و لحظات شاد و مفرحی را رقم بزند.

حین نمایش فیلم جلسه نقد برگزار نکنید!

جمع‌بندی

تماشای فیلم‌های سینمایی در سالن سینما ساحل اصفهان با بهترین امکانات تصویری و صوتی از لذت بالایی برخوردار بوده و تجربه جذابی برای عاشقان هنر سینما رقم می‌زند. تجربه تماشای فیلم بر روی پرده نقره‌ای سینما از تماشای آن بر روی تلویزیون در منزل متفاوت‌تر خواهد بود و قابل مقایسه نیست. از این رو برای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش در زمان حضور در سالن سینما و تماشای فیلم، یک سری نکات و موارد وجود دارد که رعایت آن‌ها ضروری است.

متاسفانه برخی از افراد در زمان حضور در سالن سینما این موارد ساده را رعایت نکرده و با ایجاد مزاحمت برای دیگران، تجربه ناخوشایندی را برای خود و حاضرین در سالن رقم می‌زنند. پس از خرید بلیط سینما از علی بابا به صورت آنلاین، در زمان حضور در سالن با رعایت این موارد نهایت لذت را از نمایش فیلم ببرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]