رهبر دموکرات‌های سنا: زلنسکی گفت اگر کمک‌ها نرسد جنگ را باختیم
رهبر دموکرات‌های سنا: زلنسکی گفت اگر کمک‌ها نرسد جنگ را باختیم

در بحبوحه بن بست کنگره در زمینه کمکهای مالی بیشتر به اوکراین، رهبر دموکراتهای سنا به همراه چهار سناتور دیگر در کی‌یف با رئیس جمهور اوکراین دیدار و رایزنی کردند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در بحبوحه اختلافات کاخ سفید با کنگره آمریکا در زمینه تخصیص بودجه بیشتر به اوکراین، چاک شومر رهبر دموکراتهای سنا به همراه چهار سناتور دیگر دموکرات روز جمعه به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر و با ولودیمیر زلنسکی دیدار کردند.
این سفر در شرایطی صورت گرفته که ارتش اوکراین به تازگی شهر راهبردی آودیوکا را به ارتش روسیه تسلیم کرد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۵۰۰ تحریم جدید علیه نهادها و اتباع روسیه در ارتباط با مرگ الکسی ناوالنی چهره اپوزیسیون مسکو اعمال کرده است.
زلنسکی در دیدار با سناتورهای آمریکایی گفت، «حضور شما در اوکراین یک پیام قوی از دولت آمریکا، از طرف مردم شما و در حمایت از ماست..»
وی افزود: من می‌دانم که آمریکا در سمت واقعیت است و ما ارزشهای مشترکی داریم. شما به ما کمک می‌کنید که دموکراسی را نه تنها در اوکراین بلکه در کل جهان حفظ کنیم. زلنسکی گریزی نیز به بن بست در کنگره زد و تاکید کرد که ما در کنار یکدیگر هستیم.
چاک شومر نیز در پاسخ به زلنسکی گفت، «ما اینجا هستیم زیرا باید اینجا باشیم. این فقط یک کار خوب نیست. ما موظف هستیم که بیاییم…»شومر، که اجدادش در اوکراین امروزی زندگی می‌کردند، به بسته کمک‌های خارجی مصوب سنا اشاره کرد، اما گفت: متاسفانه مجلس هنوز تصمیم خود را نگرفته است و یکی از دلایل اصلی که ما به اینجا آمده‌ایم این است که به آنها کمک کنیم تصمیم خود را بگیرند.
چاک شومر بعد از دیدار با زلنسکی نیز در جمع خبرنگاران گفت: «با هرکسی که دیدار کردیم از زلنسکی بگیر تا بقیه خیلی واضح می‌گفتند که اگر اوکراین کمکهای لازم را بگیرد آنها در جنگ پیروز خواهند شد. اما اگر کمکها نرسد آنها مطمئنا در جنگ بازنده خواهند بود…»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]