سخنگوی کرملین در واکنش به نابودی یک فروند تانک آمریکایی آبرامز در جنگ اوکراین گفت این اتفاق قابل پیش‌بینی بوده و نشان‌دهنده عزم نیروهای روسیه در میدان نبرد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به نابودی یک تانک آمریکایی آبرامز در خط مقدم اوکراین گفت این اتفاق نشان می‌دهد سربازان روسیه برای غیرنظامی‌کردن اوکراین عزمی راسخ دارند.
پسکوف گفت: از همان ابتدا جنگجوهای ما گفتند که این تانک‌ها هم مانند دیگر (تانک‌ها) خواهد سوخت. به صورت کلی این کارِ روزانه حرفه‌ای، فداکارانه و سامان‌یافته سربازان ماست که مشغول غیرنظامی‌کردن اوکراین هستند و این کار را هر روز انجام می‌دهند.
پیش‌تر «یان گاگین» مشاور رئیس موقت جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد برای نخستین بار یک تانک آمریکایی که توسط سرابازان اوکراینی مورد استفاده قرار داشته، به دست نیروهای مسلح روسیه نابود شده است.
پیشتر رسانه‌ها خبر داده‌ بودند ایالات متحده در راستای حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه، ۱۸۶ نفربر بردلی، ۱۸۹ وسیله نقلیه پیاده‌نظام استرایکر، ۳۱ تانک آبرامز و تعداد نامشخصی از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل داده است.
همچنین گزارش شده بود این تانک‌ها در اختیار تیپ ۴۷ مکانیزه ارتش اوکراین قرار دارد؛ تیپی که در گذشته نیز تجهیزات متعلق به ناتو از جمله تانک‌های آلمانی «لئوپارد» را در ضدحمله شکست‌خورده اوکراین در تابستان از دست داده بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]