مذاکرات ایران و آمریکا آغاز شد
مذاکرات ایران و آمریکا آغاز شد

در روزهای نخست فروردین سال ۱۳۵۵ نلسون راکفلر، معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای مذاکره با مقامات ایران به کیش آمد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روزنامه اطلاعات در پنجم فروردین ماه ۱۳۵۵ از سفر نلسون راکفلر به ایران خبر داد و اعلام کرد در جریان این سفر قرار است او درباره مسائل بین‌المللی و حوادث بحرانی جهان و بخصوص مسائل منطقه‌ای با مقامات ایران مذاکره کند. 
روزنامه اطلاعات نوشت، در این مذاکرات که در کیش برگزار شد، ریچارد هلمز (سفیر آمریکا)، الفرد اترتن (معاون وزارت خارجه آمریکا)، آقای راکلفر را همراهی کردند.
معاون رئیس جمهوری آمریکا هنگام ورود به ایران اعلام کرد: «برای من نهایت افتخار و مسرت است که بنا بر تقاضا پرزیدنت فورد (رئیس جمهور وقت آمریکا) فرصت یافته‌ام تا از ایران دیدن کنم و آشنایی خود را با این سرزمین کهنسال و شکوهمند تجدید نمایم.  
راکفلر گفت: رئیس جمهور آمریکا از من خواسته است که برای مذاکره درباره امور مورد علاقه دو کشور به ایران بیایم، چرا که ایالت متحده آمریکا معتقد است ادامه گفت‌وگوهای سازنده میان دو کشور حائز اهمیت است.
روزنامه اطلاعات در گزارش خود نوشت: مسائل سیاسی و اقتصادی فی مابین ایران و آمریکا نیز بخشی اساسی از این مذاکرات خواهد بود. آمریکا یکی از فروشندگان بزرگ کالاهای سرمایه‌ای و سنتی مواد غذائی و تجهیزات به ایران است که نتیجه متقابل این معاملات برای آمریکا توازن و تعامل بازرگانی خارجی آن کشور است و از این جهت ایران در مبادلات بازرگانی آمریکا مقام خاصی دارد و برای حفظ و توسعه آن سخت کوشا است. متقابلا ایران نیز خواهان توسعه این مبادلات به‌ خصوص در زمینه خرید کالاهای صنعتی و مهمترین آن نیروگاه های اتمی است که هنوز سرانجام نپذیرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]