کمبود شدید نیرو در ارتش اسرائیل
کمبود شدید نیرو در ارتش اسرائیل

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت روز جمعه اول مارس ۲۰۲۴ نوشت: ارتش اسرائیل پس از ۱۴۷ روز درگیری در نوار غزه بر اثر تلفات سنگین در صفوف خود در شوک به سر می‌برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، این روزنامه می‌افزاید که ستاد کل ارتش برای تقویت نیروهای خود خواستار جذب فوری ۷ هزار و ۵۰۰ افسر و سرباز شده، اما دولت پیشنهاد می‌کند به دلیل بودجه ضعیف تنها ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را جذب کند.
این امر پس از آن صورت می‌گیرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه اشغالگر پیشتر اذعان کرد که ارتش متحمل خساراتی شده است که به گفته وی این خسارات در جنگ غزه «سنگین» بوده است.
وی گفت: این جنگ در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده و این مساله «تغییرات جدید» از جمله پیوستن یهودیان حریدی به ارتش را می‌طلبد.
پیش از این، روز سه‌شنبه گروهی از یهودیان حریدی نیز در اعتراض به قانون سربازی اجباری در شهر قدس اشغالی اعتراض و برخی مسیرها را مسدود کردند که در نتیجه آن با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند.
گالانت گفت: «در راستای تخقق اهداف جنگ و مقابله با تهدیدهای پیش‌رو از غزه، لبنان و کرانه باختری، به اتحاد و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آینده‌مان نیاز داریم».
در عین حال رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که «ارتش تیپ چتربازان را از نوار غزه خارج کرد»، این در حالی است که سه ماه را در عملیات نظامی خان یونس در جنوب غزه حضور داشتند. رادیو رسمی همچنین فاش کرد که ۹ سرباز از تیپ گیفعاتی به بهانه رد دستورات اخراج شده‌اند.
از آغاز جنگ غزه در تاریخ هفت اکتبر تاکنون ۵۸۲ افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند که ۲۴۲ نفر در عملیات زمینی به هلاکت رسیده‌اند در حالیکه ۲ هزار و ۹۸۸ افسر و سرباز نیز مجروح شده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]