ورشکسته شدن بیش از ۹ هزار شرکت ژاپنی در سال ۲۰۲۳
ورشکسته شدن بیش از ۹ هزار شرکت ژاپنی در سال ۲۰۲۳

موسسه تحقیقاتی «شوکو» توکیو اعلام کرد که بیش از ۹ هزار شرکت ژاپنی در سال ۲۰۲۳ ورشکست شدند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  موسسه تحقیقاتی «شوکو» توکیو که یک موسسه بررسی اعتبار شرکت خصوصی ژاپنی محسوب می‌شود، امروز (دوشنبه ۲۰ فروردین) اعلام کرد که تعداد شرکت‌هایی که در دوره کووید-۱۹ از وام‌های دولتی استفاده کرده‌ و نتوانسته‌اند بدهی‌های خود را تسویه کنند، افزایش یافته است.
این موسسه ژاپنی افزود: تعداد شرکت‌های ورشکسته در این کشور با بدهی بیش از ۱۰ میلیون ین با افزایش ۳۱.۵۸ درصدی نسبت به سال مالی گذشته به ۹هزار و ۵۳ شرکت رسیده و کل بدهی‌های آنها هم از ۲ تریلیون و ۴۶۰ میلیارد ین فراتر رفته است.
شوکو با بیان اینکه مجموع بدهی‌های شرکت های ورشکسته در ۲ سال متوالی نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است، تاکید کرد: در سال گذشته بیشتر شرکت‌های ورشکسته، شرکت‌های کوچک و متوسط ‌با کارکنان کمتر بوده اند.
گزارش‌های مربوطه نشان می‌دهد که دلیل اصلی افزایش تعداد شرکت های ورشکسته این کشور، فرارسیدن زمان بازپرداخت‌ وام‌های بدون بهره و بدون وثیقه دولت ژاپن است که دوره کووید-۱۹ پرداخت شده است. این شرکت‌ها به دلیل افزایش قیمت‌ها و دستمزدها، با کمبود نیروی انسانی ماهر روبه‌رو شده‌اند و همین امر موجب شده تا نتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]