ارزش تولیددانش‌بنیان ها به ۴۳۵هزار میلیارد تومان رسید
ارزش تولیددانش‌بنیان ها به ۴۳۵هزار میلیارد تومان رسید

اقتصاد ایران: معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، امروز رویداد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل و همچنین امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین شرکت‌های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری و وزارت راه وشهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد.

در این رویداد دانش‌بنیان سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر اساس مصوبه مجلس در سال ۸۹ و با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان راه‌اندازی شد و در حال حاضر ارزش فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۳۵ هزار میلیارد تومان و ارزش صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی به یک میلیارد دلار می‌‌رسد.

وی گفت: ۲۶۶ هزار نفر در کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند و ما با صندوقی با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی توانسته‌ایم ۷۸ خدمت مختلف از جمله تسهیلات، ضمانت سرمایه‌گذاری و سایر خدمات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این شرکت‌ها به ارزش بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان ارائه کنیم.

ملکی‌فر گفت: هدف نهایی افزایش سهم دانش‌بنیان از اقتصاد کشور است و تاکنون ۴۱ رویداد در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های مختلف غذایی، حمل و نقل، صنعت هوایی و سایر زمینه ها برگزار شده و ارزش تفاهم‌نامه‌های منعقدشده به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته وی؛ نمایشگاهی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این ساختمان برگزار شده و شرکت‌های دانش‌بنیان جدیدترین محصولات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه می‌کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]