چه مواردی در موفقیت یک معامله گر بازار فارکس تاثیر گذار هست؟
چه مواردی در موفقیت یک معامله گر بازار فارکس تاثیر گذار هست؟
ورود به فارکس آسان است اما موفقیت در آن پیچیده و سخت خواهد بود. اکثر افرادی که با آرزوهای بزرگ وارد فارکس شده‌اند به دلیل برنامه‌ریزی غلط و حرکت در مسیر نادرست، با زیان فراوان آن را ترک کرده و بازنده بزرگ این بازار بوده‌اند.
فهرست خبر اقتصادی چه مواردی در موفقیت یک معامله گر بازار فارکس تاثیر گذار هست؟

 اگر می‌خواهید خودتان را به عنوان تریدر موفق فارکس مطرح کنید، باید از همین ابتدا مسیری درست و با برنامه را پیش بگیرید. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند در موفقیت شما ایفای نقش کنند و نباید آنها را نادیده بگیرید.

کدام عامل بیشترین تاثیر را موفقیت معامله‌گر می‌گذارد؟

هنگام ورود به فارکس با موضوعات مختلفی مواجه می‌شوید و پارامترهای گوناگونی را می‌شناسید. هر کدام از آنها به اندازه خود در موفقیت شما نقش دارند اما هیچ کدام به اندازه انتخاب بروکر موثر نیستند. معامله‌گران فارکس اگر می‌خواهند موفق باشند و در این بازار پیچیده به پیروزی برسند باید بهترین بروکر فارکس را انتخاب نمایند. البته نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم که عوامل دیگری مثل آموزش صحیح، شناخت خطرات بازار، مدیریت ریسک و… در موفقیت معامله‌گر تاثیرگذار هستند. با این حال همه آنها زمانی موثر واقع می‌شوند که شما در یک بروکر معتبر فعالیت کنید و خطر کلاهبرداری تهدیدتان نکند. از طرفی باید بروکری را انتخاب کنید که ابزارهای لازم برای موفقیت را در اختیار شما بگذارند.

بهترین بروکر فارکس کدام است؟

انتخاب بهترین بروکر فارکس به ویژه برای ایرانیان بسیار سخت و دشوار است. برای اینکه بهترین بروکر را در فارکس انتخاب کنید بهتر است پارامترهایی که تعیین کننده برتر بودن بروکرها هستند را بشناسید. وقتی بر اساس آنها کارگزاری مورد نظرتان در فارکس را انتخاب کنید، به بهترین بروکر رسیده‌اید. به همین خاطر در ادامه با هم ویژگی‌های برترین بروکر فارکس را بررسی می‌کنیم تا انتخاب آن کمی آسان‌تر شود.

بروکر رگوله

یکی از فاکتورهای اساسی در انتخاب بهترین بروکر فارکس بررسی رگوله بودن یا نبودن آن است. احتمالاً نام fatf را در رسانه‌ها زیاد شنیده باشید. اف ای تی اف ارگانی است که برای مبارزه با پولشویی طراحی شده و روی تراکنش‌های مالی در کشورهای مختلف نظارت می‌کند. بروکرها مستقیماً تحت نظر این ارگان نیستند ولی از طریق واسطه‌هایی مثل لایسنس Cycec  قوانین fatf را می‌پذیرند. یعنی در واقع امنیت معاملات در بروکرهایی که به وسیله لایسنس‌هایی مثل Cycec رگوله شده باشند تایید می‌گردد و آنها ناظر مالی خواهند داشت. همانگونه که می‌دانید کشور ما هنوز وارد fatf نشده و تحت قوانین آن عمل نمی‌کند. بنابراین مشخص است که بروکرهای تحت لایسنس‌های رگوله شده به ایرانیان خدمات ندهند. در چنین شرایطی شما باید سراغ بروکرهایی بروید که سابقه خوبی داشته و هیچگونه کلاهبرداری برای آنها ثبت نشده باشد.

فرآیند واریز و برداشت

یکی دیگر از پارامترهایی که هنگام انتخاب بهترین بروکر فارکس باید آن را بررسی کنید فرایند واریز و برداشت است. در این مورد هم دوباره مجبوریم به fatf و نقش آن اشاره کنیم. به دلیل اینکه کشور ما این قوانین را نپذیرفته و وارد fatf نشده، واریز و برداشت از هر بروکری برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود. در این شرایط بهترین بروکرها برای شما آنهایی هستند که امکان واریز و برداشت ریالی را فراهم کرده باشند. همچنین بروکرهایی که امکان معامله از طریق کریپتوکارنسی را فراهم آورند گزینه‌های نسبتاً خوبی برای فعالیت در بازار خواهند بود. ترجیحاً سراغ بروکرهایی که این دو گزینه را ندارند نروید و کارگزاری‌های دیگری را برای فعالیت خود در فارکس انتخاب نمایید.

انتخاب بهترین بروکر فارکس

تنوع حساب معاملاتی

در تعیین بهترین بروکر فارکس ترجیحاً سراغ گزینه‌هایی بروید که حساب‌های معاملاتی متنوعی را پیشنهاد نمایند. بهتر است بروکری را انتخاب کنید که امکان استفاده از حساب آزمایشی یا دمو را برای شما فراهم کند. حساب‌های آزمایشی نیازی به سرمایه ندارند و فضای فارکس را برای شما شبیه‌سازی می‌کنند. در چنین حساب‌هایی فرصت آزمون و خطا خواهید داشت و با فضای معامله‌گری در فارکس به صورت ملموس‌تری آشنا خواهید شد. همچنین ترجیحاً بروکری را برگزینید که برخی حساب‌های واقعی آن حداقل سرمایه پایینی بخواهند. با توجه به تغییرات نرخ ارز و تفاوت ارزش دلار با ریال اگر بروکر حداقل سرمایه زیادی درخواست کند کار دشواری برای تامین آن خواهید داشت. اگر مسائل شرعی هم برای شما مهم است سراغ بروکرهایی بروید که حساب اسلامی داشته باشند.

کمیسیون و اسپرد معاملات

پارامترهای دیگری که هنگام بررسی بهترین بروکر فارکس باید به آنها دقت داشته باشید، کمیسیون و اسپرد هستند. بهتر است بروکری را انتخاب کنید که کمیسیون مناسبی دریافت کند و اسپرد یا سواپ در آن مشخص و شفاف باشد. البته دقت داشته باشید که کیفیت و میزان خدمات هر بروکر با کمیسیون آن ارتباط مستقیم دارد. نمی‌توانید با پرداخت یک کمیسیون پایین انتظار کیفیت و خدمات خیلی بالایی داشته باشید. طبیعتاً بروکرها به اندازه پولی که دریافت می‌کنند خدمات رسانی خواهند کرد و اگر مشاهده کردید که یک بروکر کمیسیون به شدت پایینی می‌گیرد مطمئن باشید خدمات مناسبی نخواهد داشت. از طرفی برخی بروکرها برای جبران کمیسیون پایین، اسپردهای پنهان در نظر می‌گیرند که هزینه شما را افزایش خواهد داد.

پشتیبانی شبانه‌روزی

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام انتخاب بهترین بروکر فارکس بهتر است روی آن متمرکز باشید، پشتیبانی حرفه‌ای و شبانه روزی است. معامله‌گران فارکس به دلایل مختلف ممکن است هنگام انجام سفارشات خود با مشکل مواجه شوند. این افراد تنها زمانی می‌توانند مشکلات خود را برطرف سازند که یک پشتیبانی شبانه روزی حامی آنها باشد. مخصوصاً اگر بروکر پشتیبانی حرفه‌ای فارسی زبان برای شما تدارک دیده باشد که شرایط بهتر هم خواهد بود. برخی بروکرهایی که خدمات مختلفی برای ایرانیان عرضه می‌کنند مثل آلپاری و آمارکتس این ویژگی را دارند و می‌توانید از آن بهره ببرید.

پلتفرم معاملاتی

نمی‌توانیم پارامترهای مختلف در انتخاب بهترین بروکر فارکس را بررسی کنیم و در مورد پلتفرم معاملاتی توضیحاتی خدمت شما بیان ننماییم. بهتر است سراغ بروکرهایی بروید که امکان استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی به روز مثل متاتریدر ۵ را برای شما فراهم کرده باشند. این بروکر در حال حاضر محبوبیت زیادی بین تریدرها دارد و اطلاعات آن دقیق و درست هستند. ابزارهای مختلفی در متاتریدر ۵ وجود دارند که معامله‌گران با کمک آنها می‌توانند تحلیل عمیقی نسبت به آینده بازار داشته باشند. تحلیل‌هایی که آینده معامله‌گران را رقم می‌زنند و سود و زیان آنها در بازار را مشخص خواهند کرد. پس برای تحلیل‌های خودتان باید به بهترین اطلاعات دسترسی داشته باشید. متاتریدر ۵ این امکان را فراهم خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]