کمترین P/NAV در میان سرمایه گذاری های کوچک / معرفی کامل «زکوثر»!
کمترین P/NAV در میان سرمایه گذاری های کوچک / معرفی کامل «زکوثر»!

سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با نماد زکوثر با نماد زکوثر در بازار اول بورس و در قیمت ۲۵۵۰ تومان داد و ستد میشود . ۷۰۱۸۰ میلیارد ریال ارزش بازار سهم بوده و دارای شرکت های زیرمجموعه متنوع و سود است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عرضه شرکت های زیر مجموعه در بازار سرمایه و دارایی های شرکت پتانسیل های مهم این هلدینگ است. برای این سهم شنیده هایی از نزدیک بودن عرضه اولیه شرکت های مرغ اجداد زربال و مرغک به گوش میرسد و به علاوه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی نیز احتمالا تا پایان سال محقق خواهد شد.
Nav پایین شرکت:
 سهم  nav 18600 میلیارد تومان و p/nav حدودا ۳۹ درصد را دارد که با توجه به اینکه زیر ۶۰ درصد است قیمت سهم ارزنده بوده و ارزش بررسی بیشتر را دارد. به عبارتی درصد تفاوت ارزش ذاتی یا خالص ارزش دارایی با قیمت بازار یا قیمت پایانی هر سهم را نشان می‌دهد که در این قیمت ها نمی ماند و ریسک سرمایه گذاری در محدوده حمایتی کم است لدا به معرفی و تحلیل تکنیکال سهم نیز خواهیم پرداخت:
معرفی و تاریخچه سهم
شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در سال ۱۳۶۲ با نام «تصویران» بصورت سهامی خاص درصحنه اقتصاد ایران ظهور پیدا کرد. پس از آن در سال ۱۳۸۰ با نام شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۹۸ با نماد زکوثر به عنوان یکی از شرکت های مادر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در بورس اوراق بهادار عرضه شد و به بازار سرمایه راه یافت
سرمایه گذاری کشاورزی کوثر که یکی از برترین موسسات سرمایه گذاری کشور محسوب می شود در زمینه های مختلفی فعالیت دارد که از جمله آن می توان به سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت ها و موسسات و همچنین طرح های تولیدی کشاورزی و دامپروری،پرورش و صید آبزیان، صنایع تولید و فرآوری مواد اولیه و … اشاره نمود.
 محصولات و موضوع فعالیت شرکت:
این شرکت که هم اکنون به هلدینگ کشاورزی کوثر نیز اشتهار دارد با ماموریت تلاش برای امنیت غذایی،افزایش ضریب خوداتکایی، بی اثرسازی تحریم ها در صنایع غذایی و ترویج فرآیند های دانش بنیان در صنایع دامی و زراعی در جایگاه بزرگ ترین و متنوع ترین شرکت کشت و صنعت بورسی ایران اسلامی قرار دارد که درهفت کسب و کار پرورش و ایجاد زنجیره در صنایع مرغ تخمگذار، دام سبک، دام سنگین، و آبزیان سردابی و گرمابی، صنایع زراعی مدرن و دانش بنیان و همچنین امور زیر ساختی وابسته به اصناف موارد فوق در شاخه های تولید و تامین دارو، مکمل، واکسن، خوراک دام، طیور و آبزیان، توسعه و تجهیز کارگاه ها و در نهایت بازرگانی درسطوح ملی و بین المللی درزمینه های مذکور محوریت دارد.
سهامداران:
سهامدار اصلی زکوثر، سازمان اقتصادی کوثر است که مالکیت ۷۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. بانک دی با کاهش سهام خود به ۱٫۸ درصد از سهام این نماد، دومین سهامدار درصدی زکوثر است.

شرکت های زیرمجموعه گروه:
پرتفوی بورسی  شامل زشریف ، زماهان ، غدام است که تا پایان اذرماه ارزش روز ۲۴۸۸ میلیارد تومان را داشته اند.

شرکت های خارج از بورس گروه:

پرتفوی غیر بورسی زکوثر شامل شرکت کشت و صنعت اشراقریال مرغ اجداد زربال ، مرغک ، ابزی اکسیر کوثر ، کشاورزی و صنعت کوثر و پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر ، شیمی داروی کوثر ، مرغ صحرای شاندیز، کشت و صنعت دامپروری کوثر و مرغ مادر دیرباز و خدمات بازرگانی تحفه با بهای تمام شده ۳۳۰ میلیارد تومان است!
عرضه شرکت های زیر مجموعه در بازار سرمایه و دارایی های شرکت پتانسیل های مهم این هلدینگ است.

 وضعیت نموداری سهم:

الگوی دیامتریک دوساله ای را طی کرده و سپس شارپ همه اصلاح را در قالب پساالگویی A پس گرفته است و مجدد از اردیبهشت ماه موج B زمانبری را شروع کرد که هنوز ادامه دارد . الگوی مد نظر احتمالا دیامتریک الماسی است که لگ G آن باقی مانده و انتظار داریم پس از رسیدن به محدوده ۲۲۰۰ مجدد تقاضا در سهم شکل گیرد و شروع موج صعودی C را داشته باشیم.
لذا در محدوده حمایتی کم ریسک است و هدف های ۳۲۰۰-۴۰۰۰ برای این موج دور از ذهن نیست که در بهار سال آتی محقق شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]